beantwoord

Contractovername & indienen klacht

• 3 september 2018
  • 9 reacties
  • 236 x bekeken

Klopt het dat een contractovername alleen nog via het formulier op internet gaat? Ik heb die namelijk ingevuld en ik zou binnen 5 werkdagen meer informatie krijgen of het gelukt is, maar dit is niet gebeurd. Er zijn inmiddels al 3 weken overheen gegaan.
Een medewerker zei dat een contractovername alleen nog via internet kan en niet via de post. Nu heb ik weer een andere medewerker gesproken en die mailt me dat het via de post moet.
Ik weet niet of het nut heeft om hem nogmaals in te vullen. Het staat namelijk geparkeerd volgens de laatste medewerker die ik heb gesproken, dus het is blijkbaar wel ontvangen bij tele2.

En is er verder een andere manier om een klacht in te dienen dan via de website? Ik kan geen klacht indienen, omdat mijn klantnummer (Ja, het 7 cijferig nummer die staat op mijntele2) niet wordt gepakt. Mijn oud-huisgenoot heeft namelijk mijn contract gewijzigd op mijn naam zonder mijn toestemming via een tele2 medewerker en daar ben ik niet heel blij mee. Ze heeft ook nog eens het e-mailadres kunnen wijzigen via diegene naar die van haar, waardoor ik waarschijnlijk geeneens mijn eigen mailtjes ontvang. Wel flink naar als ik nog steeds moet betalen voor hun internet wat ze wel lekker zelf mogen aanpassen. Wel rot als ik geen klacht kan indienen, het is duidelijk dat de tele2 medewerker het bewust gedaan heeft.

Aangezien ik niet weer wil bellen zit ik maar op het forum 😕.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 4 september 2018, 13:13

Ik zie dat de contractovername verwerkt is. De reden dat het langer duurde was dat je hebt aangegeven dat dit per 1 september moest en daarom pakten ze het bericht ook pas op die dag verder op. Maar ik kan je hier bevestigen dat het abonnement nu niet meer op een Astrid staat. Als je klachten wil achterlaten kan dit schriftelijk of per telefoon. Ik kan je tevens bevestigen dat het @tele2.nl mailadres niet aangepast kan worden en dat alleen facturen naar het contactadres gestuurd worden zoals je ook in de screenshot van @WhTurner kan zien.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat klinkt erg vervelend.

Misschien dat de bevestiging van de contractovername naar een andere email adres is gegaan die bekend staat bij Tele2.?

Anyways, laat een moderator dat voor je bekijken.

Schriftelijke klachten kunnen gestuurd worden naar:

Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Let op: Vermeld je klantgegevens bij het sturen van een brief
Ik heb wel het volgende bericht binnen gekregen na het invullen van het overnamefomulier:

Contractovername Thuis aanvragen - Receipt
Beste meneer/mevrouw,

Je aanvraag voor een contractovername is goed bij ons binnengekomen. Dank je wel daarvoor. We gaan er nu naar kijken. Checken of de voorwaarden in orde zijn et cetera. Binnen 5 werkdagen krijg je antwoord van ons.

Daarna niks meer, dus het e-mailadres zou goed moeten zijn. Maar het zou fijn zijn als er nogmaals naar gekeken kan worden.

Verder zie ik het niet echt zitten om een brief te sturen. Is er een reden waarom mijn klantennummer niet wordt gepakt door het systeem?
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou het niet weten, de situatie klinkt erg moeilijk, dat gaat over vaste internet als ik het goed begrijp toch?

Je kunt hier ook de volledig verhaal doen en wordt dat ook opgepakt, let wel alleen op dat je geen persoonlijke info bekend maakt want dit is een openbare forum.

Wacht op reactie van een moderator die je verder kan helpen.
Ja het gaat om het vaste internet. Het verhaal gaat als volgt:

- 7 augustus heb ik een contractovername ingediend via internet. Hierbij heb ik naar mijn weten samen met mijn oud-huisgenoot alles ingevuld. Ik krijg dan ook een email dat er binnen 5 dagen reactie komt
- 27 augustus. Nog steeds geen reactie over de contractovername en mijn oud-huisgenoot kan onder mijn naam het contract wijzigen. Daarbij ook het emailadres, wat wordt gewijzigd van mijn emailadres naar die van haar. Diegene heeft wel mij en haar een bericht gestuurd over het veranderen van het contract.
- Vandaag (nieuwe maand) gekeken op mijntele2 en alles staat nog onder mijn naam, behalve het emailadres. Na het bellen werd aangegeven in een mailtje dat ik alles via een brief kan sturen, maar er was wel twijfel te horen... De aanvraag zou 'geparkeerd' staan bij tele2. Verder ben ik naar mijn weten niet gebeld.

Heel erg bedankt voor je hulp in ieder geval. Ik hoop dat het opgelost kan worden 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het email adres wat bij een vaste aansluiting hoort kan NIET worden gewijzigd. De oude contractant geeft de hele dienst over, dat is inclusief het email adres. Als je dat niet wilt, dan moet je het abonnement opzeggen en een eigen nieuwe aanvraag doen.
Hier gaat volgens mij niet mijn vraag over, zou u nogmaals mijn berichten kunnen lezen?

Het gaat dus vooral om een contractovername, waar ik niks van hoor en ik ook via de klantenservice geen bericht van kan krijgen. Het emailadres is daadwerkelijk wel gewijzigd in mijn contactgegevens, want die van mijn oud-huisgenoot staat er.
Het email adres wat bij een vaste aansluiting hoort kan NIET worden gewijzigd.
Ik kan in mijn profielgegevens wel het e-mail adres waar facturen naar gestuurd worden, wijzigen:

Reputatie 5
Badge +3
Ik zie dat de contractovername verwerkt is. De reden dat het langer duurde was dat je hebt aangegeven dat dit per 1 september moest en daarom pakten ze het bericht ook pas op die dag verder op. Maar ik kan je hier bevestigen dat het abonnement nu niet meer op een Astrid staat. Als je klachten wil achterlaten kan dit schriftelijk of per telefoon. Ik kan je tevens bevestigen dat het @tele2.nl mailadres niet aangepast kan worden en dat alleen facturen naar het contactadres gestuurd worden zoals je ook in de screenshot van @WhTurner kan zien.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes
Jasper