beantwoord

contract overname niet goed gegaan

  • 4 May 2021
  • 2 reacties
  • 139 x bekeken

Goedemorgen,

 

In verband met verhuizing naar het buitenland heb ik een tijdje terug mijn Tele2 Internet abbonement opgezegd per 6 mei 2021. Het liep op die datum af, dus ik heb alleen even gebeld om te bevestigen dat ik niet wou verlengen en dat het echt op 6 mei afloopt. De telefoniste bevestigde dit en heeft het contract per die datum laten aflopen.

 

Nu vroegen de nieuwe bewoners mij of ze het contract konden overnemen en dat vond ik prima. Ze hebben hiervoor zelf een formulier ingevuld en ik heb mijn benodigde gegevens naar hen gestuurd. Tot zover alles in orde.

 

Nu ontving ik vorige week een bericht van de nieuwe bewoners dat ze een doos (geaddresseerd aan mij) hebben ontvangen van Tele2 waarin ze de oude modem moeten opsturen. Ik vermoed dat dit is omdat mijn contract endigt, maar er een miscommunicatie is geweest bij Tele2 over het feit dat de nieuwe bewoners het contract overnemen. Ik zit nu in het buitenland en heb geen idee wat ik moet doen. Het lijkt me dat dit per ongeluk is gegaan en de nieuwe bewoners de modem gewoon houden en doorgaan met het afnemen van internet bij Tele2.

 

Mijn vraag is dus: Is de contractovername wel doorgekomen bij Tele2?

 

Ik kan verdere persoonlijke informatie verstrekken aan iemand van Tele2, mocht dit nodig zijn.

 

Groet,

 

Thomas

icon

Beste antwoord door eric 4 May 2021, 12:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Dag Eric,

 

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb contact met ze opgenomen. Zij gaven aan dat ze bevestiging van Tele2 hebben gehad dat het overnemen van het contract succesvol was, maar als ik jou goed begrijp is dat dus niet zo. Ik heb ze verteld dat ze beter even contact kunnen opnemen met de klantenservice of anders de modem terugsturen naar het antwoordnummer en een nieuw contract kunnen afsluiten.

 

Groet,

 

Thomas

Reputatie 7
Badge +12

Het lijkt er toch op dat de aansluiting wordt opgezegt. Hebben de nieuwe bewoners inderdaad de overname van het contract op tijd ingestuurd en bevestigd gekregen? Het handigste voor jou lijkt me dat zij met Tele2 klantenservice hierover bellen.

Vergeet niet dat het gekoppelde provider email adres en paswoord waarop de facturen binnenkomen ook moet worden overgedragen. Dat is namelijk niet aan te passen. 

Mocht de lijn toch op 6 mei eruit gaan, dan kunnen de nieuwe bewoners de apparatuur naar het antwoord nummer opsturen en zelf een nieuw abonnement aanvragen bij T-mobile. Tele2 verkoopt namelijk geen nieuwe aansluitingen meer. Zij profiteren dan ook van de “nieuwe klant voordelen".