beantwoord

continue onstabiele verbinding

  • 23 April 2019
  • 13 reacties
  • 942 x bekeken

zijn er meer mensen die zoveel problemen hebben met de stabiliteit en de snelheid van zowel internet als tv.( de telefoon heb ik al maanden niet meer aangesloten aangezien je met bellen er steeds uit vliegt omdat je verbinding weer wegvalt)
Ik ben al meerdere keren met tele 2 klantenservice in contact geweest en dan ook geholpen,door middel van resets bij tele 2 of dat men een monteur (kostenloos) langsstuurde.
maar steeds hetzelfde liedje,,ongeveer twee maanden nadat alles weer goed loopt,,begint dat gesodemieter weer.
op dit moment is de gemiddelde verbinding 6 a 7 mbs,
zet ik mijn tv erbij aan ,,valt deze direct terug naar 1,5 mbs.
ik moet eigenlijk tot 20 mb krijgen,,nu weet ik ook dat dit in de praktijk niet mogelijk is.maar dan verbaast mij,,,bij een duurder abbonement kan ik wel gegarandeerd zelfs 50 mb krijgen.
Dit zegt in mijn ogen dat tele 2 makkelijk die 20 mb KAN leveren bij mijn abonnement, maar er gewoonweg voor kiest om dit NIET te doen,tenzij ik meer betaal.
Ik zit nu op een punt dat ik er serieus over denk om van provider te wisselen.
Gaat tele 2 hier eens een keertje een definitieve oplossing voor bedenken???
icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 24 April 2019, 12:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Wat balen dat je steeds een instabiele en trage verbinding hebt. Het is ook niet de bedoeling dat dit natuurlijk elke keer terug komt. Ik zou daarom graag vanuit hier je verbinding willen controleren en ook zou ik graag willen kijken wat er allemaal al is gedaan. Kun je mij een privébericht sturen met daarin de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Geboortedatum
- Laatste vier cijfers van je IBAN nummer

Dat kan via: Privébericht naar Anton.

De verbinding die jij nu het is een verbinding die wordt geleverd over een ADSL lijn. Deze lijn kan tot maximaal 20 Mbit/s aan. Hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer het internet bij de locatie aankomt. Het duurdere abonnement (Internet Basis en Internet Extra) gaat over een VDSL lijn. Het signaal wordt dan vanuit een andere centrale verstuurd een daardoor is het mogelijk om dan bij de locatie een hogere snelheid te leveren.


Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor je gegevens. Ik heb het even voor je nagekeken en ik zie dat je verbinding er inderdaad niet goed uitziet. Op dit moment haal jij een snelheid van 7646 Kb/s (download) en 568 Kb/s (upload). Dat is ook te weinig voor deze ADSL verbinding. Dit probleem kan veroorzaakt worden op de lijn of de klant locatie. Waarschijnlijk is het al vaker gevraagd, maar het voor mij belangrijk om het volgende te weten.

- Waar is het aansluitpunt? Heb je het modem rechtstreeks aangesloten op dat aansluitpunt. (niet met bijvoorbeeld een externe router ertussen)
- Is de kabel tussen het aansluitpunt en het modem rond en niet langer dan twee meter?

Mijn advies is om je abonnement om te zetten naar Internet Basis. De snelheid op jouw adres is dan 50 Mb/s. Daarbij krijg je een ZTE modem die zowel een 2.4 Ghz als een 5.0 Ghz WiFi signaal uitzendt. Ik wil je niet op kosten jagen natuurlijk, maar je zult merken dat dit echt een stuk fijner is. Ik kan natuurlijk ook niet in jouw portemonnee kijken, maar qua kosten valt het ook wel mee. Ik zie dat je nu €37 betaald voor je abonnement. Wanneer ik jou zou omzetten dan kom je op het volgende uit:

Internet Basis: De eerste 12 maanden: €27 en daarna €30
Bellen Basis: €2
TV Basis: De eerste 6 maanden: €5 en daarna €10

Ik zie je reactie graag tegemoet komen.

Groeten Anton
hoi Anton,

waar en hoe mijn modem is aangesloten is in orde,,staat in de woonkamer in een hoek op een hoogte van ongeveer 1500 , vrij van alle storingsbronnen,de aansluitkabel naar het aansluitpunt is rechtstreeks met de door tele 2 aangeleverde kabel, daar zit het probleem niet, de afstand naar de centrale is meen ik 2km + ,dus dat moet ook te doen zijn .
over dat iets sneller abonnement,, kijk ik zie dat is 3 euro in de maand meer. In mijn hoofd zat een ander bedrag dat mij was verteld door een tele 2 medewerkster, bij overstappen naar internet Basis.voor die drie euro ga ik niet moeilijk doen natuurlijk.
Alleen 1 vraag erover, dan ga ik dus vdsl krijgen ipv adsl. loopt deze verbinding over hetzelfde aderpaar?
aangezien de vorige bewoner mijn aansluitpunt niet zo mooi had achtergelaten. een groot aantal losse draadjes bij elkaar geduwd.
loopt deze aansluiting over een ander aderpaar, dan zal er ook een monteur moeten komen om deze aansluiting te maken.

groet en bedankt voor de snelle reactie
hoi Anton,

waar en hoe mijn modem is aangesloten is in orde,,staat in de woonkamer in een hoek op een hoogte van ongeveer 1500 , vrij van alle storingsbronnen,de aansluitkabel naar het aansluitpunt is rechtstreeks met de door tele 2 aangeleverde kabel, daar zit het probleem niet, de afstand naar de centrale is meen ik 2km + ,dus dat moet ook te doen zijn .
over dat iets sneller abonnement,, kijk ik zie dat is 3 euro in de maand meer. In mijn hoofd zat een ander bedrag dat mij was verteld door een tele 2 medewerkster, bij overstappen naar internet Basis.voor die drie euro ga ik niet moeilijk doen natuurlijk.
Alleen 1 vraag erover, dan ga ik dus vdsl krijgen ipv adsl. loopt deze verbinding over hetzelfde aderpaar?
aangezien de vorige bewoner mijn aansluitpunt niet zo mooi had achtergelaten. een groot aantal losse draadjes bij elkaar geduwd.
loopt deze aansluiting over een ander aderpaar, dan zal er ook een monteur moeten komen om deze aansluiting te maken.

groet en bedankt voor de snelle reactie



bedoel dus 5 euro ,,maar waar hebben we het over 😁
Reputatie 3
Badge +5
Prima. Ik ging er ook wel vanuit dat de aansluiting in orde is. Ik heb het Internet Basis abonnement voor je aangevraagd. Ik heb daarvoor een e-mail verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. Wanneer het akkoord is dan moet je even op de link klikken om het te bevestigen. Het VDSL signaal wordt dan op (gepland) 13-05 geleverd. Je kan het modem op hetzelfde aderpaar aansluiten. VDSL neemt het ADSL signaal gewoon over.

Je krijgt dus van ons een nieuw modem thuis gestuurd. Die ontvang je een paar dagen voor de opleverdatum. De oude kun je dan gewoon naar ons terug sturen in dezelfde doos. Er zit een retoursticker bij.

Wanneer je ISRA er niet goed uitziet dan kan ik daar ook wel een monteur voor aansturen die dit bij jouw thuis komt herstellen. Ik hoor het wel.

Groeten Anton
bedankt voor de moeite ,hoop dat het hiermee weer vloeiend gaat lopen.

gr. Ray
Reputatie 3
Badge +5
Dat hoop ik ook voor je en wanneer ik nog een monteur voor het herstel van het ISRA voor je aan moet sturen dan hoor ik dat graag. Misschien het beste om te doen nadat het is opgeleverd.

Groeten Anton
hoi Anton,

Nog even een vraag over dat abonnement
Ik heb gisteren de nieuwe router ontvangen en deze ziet er al een heel stuk degelijker uit dan die wat ik nu heb staan.
alleen is nu mijn vraag,,behoor ik daar ook niet een andere tv ontvanger bij te krijgen?
of kan ik deze wat ik heb gewoon installeren ?
voor de duidelijkheid,ik heb dus alleen de nieuwe router ontvangen met de bijbehorende kabels om deze naar de aansluiting in de muur te koppelen

gr. Ray
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ray,

Sorry voor de late reactie. Ik was even een tijdje niet aanwezig op het forum. Is het allemaal gelukt met je nieuwe apparatuur? Deze TV ontvanger werkt ook gewoon op dit abonnement. Je hoeft alleen een ander modem te gebruiken. Ik denk dat je hier zelf ook al wel achter bent gekomen. :D

Groeten Anton
Hoi Ray,

Sorry voor de late reactie. Ik was even een tijdje niet aanwezig op het forum. Is het allemaal gelukt met je nieuwe apparatuur? Deze TV ontvanger werkt ook gewoon op dit abonnement. Je hoeft alleen een ander modem te gebruiken. Ik denk dat je hier zelf ook al wel achter bent gekomen. :D

Groeten Anton



Hoi,

morgenavond gaat dit abonnement van start en ik had inmiddels uitgevogeld dat het modem voor tv dezelfde blijft.
Het signaal dat binnenkomt vanaf de centrale is iig geval al een heel stuk stabieler nu.
De snelheid laat nog steeds veel te wensen over.
dit zal na morgen over zijn
ik heb wel vertrouwen in dat het soepel gaat lopen ( hoop ik toch voor tele2, want anders zijn jullie een trouwe klant kwijt 😁 )
Anton dankje voor je behulpzaamheid,


gr Ray
Hoi Ray,

Sorry voor de late reactie. Ik was even een tijdje niet aanwezig op het forum. Is het allemaal gelukt met je nieuwe apparatuur? Deze TV ontvanger werkt ook gewoon op dit abonnement. Je hoeft alleen een ander modem te gebruiken. Ik denk dat je hier zelf ook al wel achter bent gekomen. :D

Groeten Anton



Hoi,

morgenavond gaat dit abonnement van start en ik had inmiddels uitgevogeld dat het modem voor tv dezelfde blijft.
Het signaal dat binnenkomt vanaf de centrale is iig geval al een heel stuk stabieler nu.
De snelheid laat nog steeds veel te wensen over.
dit zal na morgen over zijn
ik heb wel vertrouwen in dat het soepel gaat lopen ( hoop ik toch voor tele2, want anders zijn jullie een trouwe klant kwijt 😁 )
Anton dankje voor je behulpzaamheid,


gr Ray



hoi,

Alles is aangesloten en werkt boven verwachting goed tot nu toe!!
Heb de overbodige router al retour gestuurd
en wil je nogmaals bedanken voor het advies dat je me gegeven hebt.

groet en hoop dat alles goed blijft lopen nu, Ray
Reputatie 3
Badge +5
Goed om te horen Ray. Ik heb de verbinding ook voor je nagekeken en die ziet er goed uit. Mochten er toch nog problemen komen dan kunnen we misschien de monteur voor het herstel van het ISRA punt nog voor je aansturen. Ik laat daarom het topic nog even open staan.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb niks meer van je gehoord en ga er dan ook vanuit dat alles nu goed werkt. Ik heb daarom besloten dit topic te sluiten.

Groeten Anton