beantwoord

Contact eenzijdig ontbinden

  • 16 January 2020
  • 6 reacties
  • 353 x bekeken

Op 12-12-2019 het modem ontvangen en kreeg een sms dat ik nu al kon gaan instaleren.

Op 17-12-2019 was de activatie datum met geen  werkend internet.

Vanwegen de feestdagen weg geweest . op 06-01-2020 werkte  het nog niet.

Gebeld met de klantenservice, na veel testen gedaante hebben door de medewerker als mijzelf werkte het toen ook niet. De medewerker zou een monteur van kpn aansturen, die mij zou bellen als het wel zou moeten werken. 0p 09-01-2020 nog steets geen internet. Op 15-01-2020 wederom gebeld met de klantensevice om mijn contact eenzijdig te ontbinden wegens nalatigheid van tele2. De medewerker ging het in orden maken met een opzegtermijn van 1 maand en kwam doodleuk  met een eindnota voor de resterende maanden van het contract.

 

Nu heb ik aangegeven dat het mijn consumetenrecht is om het contact eenzijdig te ontbinden en dat de incasso stopogezet gaat worden en al betaalde gelden teruggestort krijg. Heb immers geen gebruik kunnen maken van datgene wat in het contact is overeen gekomen. Ik heb op 06-01-2020 tele2 in de gelegenheid gesteld om het op te lossen wat niet is gelukt. Heb mondeling en per mail mijn eenzijdige opzegging kenbaar gemaakt.

 

Het kan toch niet zo zijn dat we (ik en tele2 ) iets overeen komen en dat de leverende partij niet levert. De medewerker ging niet veder in over het eenzijdig opzeggen en incasso ect. Nu wil ik wel weten van webcare medewerksters wat te doen  en of zij wel aan mijn verzoek kunnen voldoen.

icon

Beste antwoord door eric 16 January 2020, 15:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt zomaar mondeling opzeggen. Als je dit pad op wilt, dan dien je eerst een aangetekende brief te sturen naar de leverancier met daarin een redelijk termijn om e.e.a. alsnog in orde te maken. Als je nu betalingen stopzet etc. dan gaat Tele2 het incasso traject in en kun jij bij het incasso bureau en uiteindelijk de rechter niets bewijzen. Zie ook info van consuwijzer.

Het lijkt handiger dat je gewoon werkend internet thuis krijgt. Had je al eerder een ADSL aansluiting thuis? Weet je zeker dat e.e.a. op de goede plek is aangesloten. En vraag de klantenservice anders alsnog om die KPN monteur. Soms komen die trouwens niet langs, dan lossen ze het onderweg of in de centrale op. Meestal is dat binnen 1 of 2 dagen te regelen.

Reputatie 7
Badge +8

Als je zelf wilt ontbinden doe het dan wel op de goede manier. Anders pak je jezelf. 

De aangetekende brief is de deur uit. nu nog afwachten wat de reactie van tele2  gaat zijn.

@webcare,

Ik zou een doos ontvangen via de post om het modem retoer te sturen.

Deze heb ik nog steets niet ontvangen. Komt deze nog?

Ik heb de doos nog  toen ik het modem kreeg.

Naar welk antwoord nummer kan ik het sturen?

 

Heb een aangetekende brief gestuurd om het contact eenzijdig te ontbinden, totaal geen reactie ontvangen van Tele2 , Maar wel het geld incaseren, dan weten ze me wel te vinden .

heb het modem retoer gestuur en daar ook veders niets over gehoord.

waarom krijg ik zelfs hier op het forum geen reactie van Tele2 ? geen idee waar ze allemaal mee bezig zijn bij tele2, duidelijkheid kunnen ze totaal niet geven. !

Reputatie 5

@rvdl1976 Dit is voornamelijk een gebruikersforum is. We kunnen met dingen helpen maar in dit geval is het antwoord al door andere gebruikers gegeven. Tevens gaat onze voorkeur daar naar uit (dat gebruikers elkaar helpen).