beantwoord

Connectieproblemen met WIFI 2.4Ghz (ZTE H369A)

• 7 januari 2018
  • 12 reacties
  • 1528 x bekeken

Beste Tele2,

Ik ondervind hetzelfde probleem als Emmak beschrijft in:
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/connectieproblemen-met-2-4ghz-zte-h369a-69133/index1.html#post420480

5Ghz werkt prima. Internet via een Cat5e kabel werkt ook prima.
Echter 2.4 Ghz wifi valt spontaan weg. Dit keer 2 keer in de afgelopen 2 dagen.

Daarvoor kwam het ongeveer 1 keer per 2 weken voor in de afgelopen 2 maanden.
Voor november kan ik mij niet herinneren dat het probleem toen zich voor deed.
Het modem heb ik sinds april 2017 in bezit.

Ik hoop dat jullie hier binnenkort onderzoek naar kunnen doen bij Tele2.

Een toevoeging hierop is dat het SSID voor 2.4Ghz wel broadcast echter verbinding maken er mee werkt niet.
Mijn telefoon ondersteund gelukkig beide (2.4 en 5Ghz). Die schakelt wel automatisch over op 5Ghz.
Echter de Chromcast 1 die ik heb ondersteund alleen 2.4Ghz. Hieraan merk ik het eerst dat 2.4Ghz niet werkt.

Alvast bedankt,
Robert
icon

Beste antwoord door Rena Chan 27 januari 2018, 02:21

Precies wat jou probleem is weet ik niet, maar we loopt een bug bij apparaten die Cast ondersteunen (Chromecast, Android toestellen, etc...) Waarbij de apparaat zorgt dat de router vast loopt en het wifi wegvalt.

Dus er is dat.

Ook kan het zijn dat de Nexus 10 geen ondersteuning biedt voor bepaalde wifi kanalen, dus je zal daar nog even kunnen kijken, en geen 11 en hoger gebruiken.

Zet wifi op mixed mode.

Als dat niet helpt, kun je een eigen topic openen, maar kans is dat probleem aan de client side is, dus compatibiliteit van je tablet.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Badge +2
De 2.4Ghz in de ZTE staat hier ook al lange tijd aan en ik merk niets van uitval hiervan. Hij wordt gebruikt door 3 toestellen en blijft het doen.
De instellingen zijn hier:

Kan misschien zijn dat je 802.11n Short Guard Interval (SGI) niet goed staat?
Ben wel benieuwd naar de uitslag.
Reputatie 5
Badge +3
@Robert100 heb je de vraag gezien van @Gela. Ik ben ook benieuwd hoe het genoteerd staat. Of werkt het misschien weer
De 2.4Ghz in de ZTE staat hier ook al lange tijd aan en ik merk niets van uitval hiervan. Hij wordt gebruikt door 3 toestellen en blijft het doen.
De instellingen zijn hier:

Kan misschien zijn dat je 802.11n Short Guard Interval (SGI) niet goed staat?
Ben wel benieuwd naar de uitslag.

Hallo Gela, en Jasper

De enige aanpassing die ik heb gedaan aan de 2.4 Ghz band is dat ik de 802.11b niet meer wil gebruiken.
dus alleen G/N. Zoals in het plaatje.
SGI staat gewoon aan.

Het probleem van het wegvallen van 2.4 heb ik vandaag en gister weer gehad.

Ik zal de B de instelling nu weer helemaal terug zetten zodat de 802.11b ook weer wordt ondersteund en kijken of het issue de komende weken dan weg blijft.

Groeten,
Robert
Reputatie 5
Badge +3
Als het ondanks de B instelling toch instabiel is. Horen we het graag uiteraard
Als het ondanks de B instelling toch instabiel is. Horen we het graag uiteraard

Ik kom net dit nieuws artikel tegen op tweakers.net:

https://tweakers.net/nieuws/133965/google-cast-apparaten-veroorzaken-wifi-drop-outs-bij-verschillende-routers.html

Mogelijk heb ik hier wel last van aangezien mijn chromecast ook als enige op de 2.4Ghz zit.
hallo tele 2 !!! Heb sinds gisteravond geen wifi op mijn mobiel wat erg vervelend is !!!Had nieuw modem van tele 2 en deze zonder problemen aangesloten en alles werkt zoals internet en teleffoon en tv en ontdekte tot mijn grote schrik dat het wifi wachtwoord veranderd is op mijn mobiel !!!!!!!!!!!Hoe krijg ik mijn wachtwoord en wifi terug ???
Wil je het wachtwoord op je mobiel of op je modem wijzigen?
Overigens kan je beter een eigen topic starten, dan lopen de gesprekken niet door elkaar.
alleen op mobiel
alleen op mobiel

Als je van Modem/router wisselt dan verdwijnt je oude Wifi naam en wachtwoord, want die is aan het Modem router gebonden (default SSID&wachtwoord)
De standaard Netwerknaam en Wachtwoord staat als het goed is op een stickertje die op het Modem geplakt is, dus op je nieuwe Modem/router staat die ook.
Deze Netwerknaam en Wachtwoord gebruiken om je Smartphone mee te verbinden ( en alle andere apparaten)
Hoi Robert100,

Ik heb exact het zelfde probleem, mijn 2,4Ghz wifi netwerk kan niet met verbonden worden. Een van mijn tables (Nexus 10) ondersteund geen 5Ghz netwerk, dus die kan ik nu totaal niet meer gebruiken.

Al in totaal 4 keer met de klantenservice gebeld en vandaag kreeg ik te horen dat ze me niet kunnen helpen. Ik vind dit behoorlijk onacceptabel.

Heb jij inmiddels al een oplossing weten te achterhalen?

Met vriendelijke groet,

Ronny Joosten
Reputatie 7
Badge +2
Precies wat jou probleem is weet ik niet, maar we loopt een bug bij apparaten die Cast ondersteunen (Chromecast, Android toestellen, etc...) Waarbij de apparaat zorgt dat de router vast loopt en het wifi wegvalt.

Dus er is dat.

Ook kan het zijn dat de Nexus 10 geen ondersteuning biedt voor bepaalde wifi kanalen, dus je zal daar nog even kunnen kijken, en geen 11 en hoger gebruiken.

Zet wifi op mixed mode.

Als dat niet helpt, kun je een eigen topic openen, maar kans is dat probleem aan de client side is, dus compatibiliteit van je tablet.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes
Jasper