beantwoord

bij opstarten PC geen vast internet

• 28 maart 2018
  • 38 reacties
  • 2068 x bekeken

's morgens bij opstarten PC geen vast internet, wifi en telefoon werken wel, dit alles vanaf ik het nieuwe modem kreeg.
Bij oude modem werkte alles prima, maar begon instabiel te worden. Het is nu elke morgen uit/aanzetten. Bij Lan poort 1-3 is de RJ connector alleen met kracht in te steken, in Lan poort 4 gaat hij soepel. Wat kan de oorzaak zijn. (UTP CAT5E kabel heeft altijd goed gefunktioneerd).
icon

Beste antwoord door Rena Chan 5 april 2018, 20:00

Hoi Ger,
Dat is mooi,

Morgen, als je PC opgestart is en je weer geen internet hebt, kun je het volgende doen.

Volg de handleiding tot de onderste menu en klik op status.

Maak daar een printje van.

Klik op details en maak ook daar een printje van.

Post ze hier op het forum.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb niks meer van je gehoord. Bij deze sluit ik je topic.
Reputatie 4
Badge +1
Het is hier al een tijdje stil.. Topic nog nodig? Ik kan vanuit Tele2 een modem swap nog uitvoeren maar de opties raken op zover ik het zie!
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Rena,

Jou voorstel ingevoerd, hij het heeft het een keer gedaan zondagmorge.
Maandagochtend gaf hij weer aan kan externe host 192.168.1.1 niet vinden, dus weer uit/aan zetten met 30 seconden wachten.
Zet je hem eerder aan blijt lan lampje snel knipperen en moet je hem tweede keer uit/aan zetten.

Ger

Dat is vervelend. Als het toepassen van de fix die je op de website van Microsoft vindt niet werkt, dan ben ik bang dat ik niks anders meer kan bedenken.

Zet in ieder geval de configuratie terug van vast naar automatisch IP verkrijgen, en ik gooi de bal terug naar @mar

Vraag:
Waarom werkte alles goed bij het modem Davolink DV 2020onder Vista en bij het modem comtrend 2 niet.
Wat is het verschil tussen beide modems.

Ger

Dat is een goede vraag, ik ga natuurlijk van uit dat het een Vista probleem is, mede uit eigen ervaring / wat ik van Vista weet.

Vista had veel netwerk issues, sommige zijn gefixt maar andere niet en worden natuurlijk niet meer gefixt want ondersteuning voor Vista is in, 2012 geëindigd, en de extended support (patches voor veiligheid issues) is ook 1 jaar geleden opgegeven.

Misschien dat tele2 een modem swap kan doen, liefst voor een andere model, maar ook als het zelfde model is, kan het zijn dat het goed werkt, soms heb je te maken met hardware onderdelen die verschillen tussen twee gelijk modelen.
Vraag:
Waarom werkte alles goed bij het modem Davolink DV 2020onder Vista en bij het modem comtrend 2 niet.
Wat is het verschil tussen beide modems.

Ger
Hallo Rena,

Jou voorstel ingevoerd, hij het heeft het een keer gedaan zondagmorge.
Maandagochtend gaf hij weer aan kan externe host 192.168.1.1 niet vinden, dus weer uit/aan zetten met 30 seconden wachten.
Zet je hem eerder aan blijt lan lampje snel knipperen en moet je hem tweede keer uit/aan zetten.

Ger
Reputatie 7
Badge +5
Hallo Rena en Marco,

de problemen blijven zich voort doen, hij maakt volgens netwerkcentrum verbinding, maar geen internet.
zie printscreen.

ger

Ik had je al terug verwacht ja, maar goed alles is al gezegd.
Succes ermee zal ik maar zeggen.
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,

Dat is vervelend,

Ik zoek uit wat het probleem met Vista was en wat de mogelijke oplossing is. Dit is informatie is jamer genoeg niet meer beschikbaar bij Microsoft.

Probeer met deze fix https://support.microsoft.com/en-us/help/928233/windows-vista-can-t-get-an-ip-address-from-certain-routers-or-dhcp-ser
Hallo Rena en Marco,

de problemen blijven zich voort doen, hij maakt volgens netwerkcentrum verbinding, maar geen internet.
zie printscreen.

ger
Hallo Rena,

Tip van jou (vast ip) ingevoerd gisteren, vanmorgen starte het internet probleem loos op.
Hopelijk blijft het zo, bedankt voor het behulpzaam zijn.

Ger
Reputatie 4
Badge +1
Is het gelukt met bovenstaande tips? Van de Goldmembers?

Ik zag zelf niks raars terug.. In het modem lijkt alles goed te gaan! Zoals Rena ook zegt ik kan een wissel invoeren voor een ander modem maar voor de rest ziet alles er goed uit!
Reputatie 7
Badge +2
Er is een bekende Vista issue waar de computer soms geen IP kan krijgen van sommige DHCP servers, er is een oplossing voor, maar de KB pagina over die issue van Microsoft doet het niet. https://support.microsoft.com/en-us/help/928233

@euregiobirds

Volg weer die handleiding tot aan de stap van controleren van de IPv4 configuratie, en nu gaan we het handmatig invullen ipv automatisch IP verkrijgen.

voor DSN en Alternatieve DNS kun je ook andere (IP invullen), ik laat een lijst met een paar free DNS servers.

Google: vul je 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Cloudfare: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

DNS Watch : 84.200.69.80 en 84.200.70.40

Dan ziet het zo uit bijvoorbeeld

Reputatie 7
Badge +5
Heb je al een ander apparaat gekoppeld aan het Tele2 Modem via een UTP kabel, wat voor gedrag vertoond je verbinding dan?
Zo kun je dan het een en ander uitsluiten.
Hetzelfde gedrag dan wijst dat naar het Modem, ook al is het een ''nieuwe''
Want je hebt al aan gegeven dat je Wifi en telefoon verbinding wel te gebruiken zijn, als de computer via een UTP kabel geen verbinding heeft.
En als je dan ook nog de mogelijkheid hebt om een andere comp te gebruiken smorgens die verbonden is met een UTP kabel, dan kun je ook je comp uitsluiten.
Dan wijst het zeker naar je Modem.
Maar goed het topic staat als beantwoord zijnde betiteld, dus of er nog een Moderator naar gaat kijken?
Ja je kunt ze er op deze manier opmerkzaam maken @Mario van Tele2 kun jij hier nog even naar kijken, dan krijgen ze een notificatie 😉
Dan is het misschien handig als het te lang duurt je Tele2 belt, en dan leg je voor wat hier allemaal besproken en uitgeprobeerd is.
Of ze het Modem willen omruilen bv.
Hallo,
Alle lan poorten geprobeerd, overal dezelfde problemen. Driver up to date.
Na harde reset , krijg je de volgende dag bij opstarten hetzelfde probleem.
Het is een comtrend 2 modem met lan snelheid 100Mbps.

.
Reputatie 7
Badge +5
Als je trouble shoot begin je eerst met de hardware, dan begin je met de kabel.
Kabel goed, dan een andere UTP poort proberen van het Tele2 Modem.
Er van uitgaande dat het Modem in orde is, en deze ook goed is geconfigureerd.
Dan zoek je het in je computer/hardware driver, kijk eens of er een update is of instaleer hem opnieuw.

Wifi en telefoon werkten wel goed, maar de UTP poort is twijfelachtig.
Is dat hardware matig, of software/configuratie van?
Je kunt je Modem een Harde reset geven, en kijken of dat het misschien oplost.
Ligt het aan je Modem dan gaat het allemaal natuurlijk niet werken.

En wie gebruikt er nou nog Windows Vista zeg 😉
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,
Ik ben je niet vergeten, alleen ben ik nog niet voor een (windows) computer gezeten, vanavond of morgenochtend moet wel lukken.

Mario heeft het aan andere forum leden eventjes gelaten, ik (we) vermoeden nog dat dit toch bij je PC zit, komen we niet uit, dan kan Mario misschien weer voor een vervangend modem aanvragen, maar volgens mij heeft hij niks kunnen zien in de logs.
Hallo Rena,

Vandaag( 14 april) tweemaal de pc opgestart, beide keren uit/aan moeten zetten om vaste verbinding met internet te krijgen.
Bij oude modem nooit problemen, vanaf nieuw modem vanaf begin problemen. Van Marco niets meer gehoord, hij zou wat laten horen als hij wat wist.
Hoe zit het met jou handleiding voor vast ip adres. By the way ethernetkaart in orde. Hier wordt je echt moedeloos van.

Ger
Hallo Rena,
Vanmorgen deed het vast internet weer spontaan.

Ger
Badge +2
Het zou ook zomaar een probleem met je netwerkkaart kunnen zijn.

Je ziet namelijk 2 verschillen in jou screenshots.
Kaart is: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Maar de snelheid is maar 100,0 Mbps, dit zou met die kaart toch 1,0 Gbps moeten zijn.
Kijk maar eens naar mijn voorbeeld.
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,

Ik ben pas vanmiddag achter een pc, zodra ik tijd heb ga ik een korten handleiding maken voor jou om een vaste IP toe te kennen aan jou PC, en hopen dat dit wel werkt.
Hallo Rena,

Woensdag en donderdag dezelfde problemen. Opstarten door modem uit/aan te zettten.

Ger
Hallo Rena,
Ik heb modem gereset zoals je beschrijft.
Bijgevoegd screenshots als internet werkt:

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,

Ik ben benieuwd naar een screenshot van het zelfde instellingen als je internet wel werkt.

Ik zie geen gateway of DNS server ingesteld bij IPv4.

Misschien moeten we deze handmatig instellen.

Achter je modem vind je een reset knopje, volgens mij naast de power plug, moet je die drukken met een pen of zo, dat moet meestal voor 5 of 10 seconden, doe maar tien just in case.

Als dat je probleem niet verhelpt, kunnen we je IP en DSN adressen vast zetten.
Hallo Rena,

Vanaf gisteren begonnen de problemen weer, moest het modem uit/aan zetten evenals vandaag.

Hallo Rena,

Vanmorgen geen problemen gehad met opstarten, wacht nog een paar dagen af of hij zonder problemen opstart.

Ger
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,
Dat is mooi,

Morgen, als je PC opgestart is en je weer geen internet hebt, kun je het volgende doen.

Volg de handleiding tot de onderste menu en klik op status.

Maak daar een printje van.

Klik op details en maak ook daar een printje van.

Post ze hier op het forum.