beantwoord

bij opstarten PC geen vast internet

• 28 maart 2018
  • 38 reacties
  • 2068 x bekeken

's morgens bij opstarten PC geen vast internet, wifi en telefoon werken wel, dit alles vanaf ik het nieuwe modem kreeg.
Bij oude modem werkte alles prima, maar begon instabiel te worden. Het is nu elke morgen uit/aanzetten. Bij Lan poort 1-3 is de RJ connector alleen met kracht in te steken, in Lan poort 4 gaat hij soepel. Wat kan de oorzaak zijn. (UTP CAT5E kabel heeft altijd goed gefunktioneerd).
icon

Beste antwoord door Rena Chan 5 april 2018, 20:00

Hoi Ger,
Dat is mooi,

Morgen, als je PC opgestart is en je weer geen internet hebt, kun je het volgende doen.

Volg de handleiding tot de onderste menu en klik op status.

Maak daar een printje van.

Klik op details en maak ook daar een printje van.

Post ze hier op het forum.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ik wilde net even voor je gaan kijken maar je modem is nu helemaal niet meer te benaderen?... Heb je hem nog wel aangesloten op dit moment?

Groetjes,

Mario van Tele2
Het modem is continu aangesloten, alleen de PC wordt 's morgens rond 9.30 aangezet.
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga het even nakijken! Ik zie dat het signaal pas sinds 09:10 online is gegaan vandaar dat ik het ook vroeg.
Even op onderzoek uit en dan hoor je zo weer van mij!
Hallo Mario,
Maandag 2 april kon ik op het vaste internet zonder aan/uit te schakelen.
De dagen daarna moest ik alweer het modem aan/uit zetten.
Heb jij al iets kunnen ontdekken wat de oorzaak kan zijn.
Ger
Reputatie 4
Badge +1
Wat raar is dat de snelheid goed is.. En het modem niet uitzichzelf opstart!

Current Downstream: 14939
Current Upstream: 1014
Rinit: 0

Maar ik zie wel steeds dat het modem in de ochtend om 9 uur aangaat?.. Je zet hem zelf niet uit? En hij zit niet op een timer ofzo?
Het modem staat continu aan alleen schakel ik hem iedere morgen aan uit om vast internet te krijgen

Ger
Alles werkt goed alleen iedere morgen het modem aan-uit schakelen om het vaste internet te laten werken

Ger
Reputatie 4
Badge +1
Je had ook al een ander modem gehad he? Of dat nog niet?
Ik heb een paar weken geleden dit nieuwe comtrend 2 modem gekregen als vervanger van de davolink.
Vanaf dit nieuwe modem is de ellende begonnen, met het oude modem was vast internet aanwezig als ik de PC inschakelde,
bij dit nieuwe modem moet ik iedere morgen modem uit/aanzetten om vast internet op de PC te krijgen, de telefoon en wifi werken wel.

Ger
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,

Als ik het goed begrijp,

Zet je je PC 's avonds uit, en laat je je modem aan.
In de ochtend zet je je PC aan maar je hebt geen internet, daarom moet je je modem opnieuw starten toch?

Ik kan naast zitten.

Welke besturingssysteem gebruik je?

Misschien opnieuw instellen van je bedraad verbinding kan helpen, desnoods een vaste IP adres toekennen.
Hallo Rena,
Klopt zoals je zegt: 's avonds zet ik pc uit( modem blijft continu aan ivm telefoon)

Besturingssysteem is Windows Vista. hoe stel je opnieuw bedraad verbinding in.

Ger
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Rena,
Klopt zoals je zegt: 's avonds zet ik pc uit( modem blijft continu aan ivm telefoon)

Besturingssysteem is Windows Vista. hoe stel je opnieuw bedraad verbinding in.

Ger

Sorry voor de late reactie.

Hier een handleiding in het Nederlands.

Probeer die tips stappen te volgen .
Hallo Rena,
gecontroleerd volgens handleiding, stond al zo ingesteld.
Kijken wat pc morgenvroeg doet.

Ger
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,
Dat is mooi,

Morgen, als je PC opgestart is en je weer geen internet hebt, kun je het volgende doen.

Volg de handleiding tot de onderste menu en klik op status.

Maak daar een printje van.

Klik op details en maak ook daar een printje van.

Post ze hier op het forum.
Hallo Rena,

Vanmorgen geen problemen gehad met opstarten, wacht nog een paar dagen af of hij zonder problemen opstart.

Ger
Hallo Rena,

Vanaf gisteren begonnen de problemen weer, moest het modem uit/aan zetten evenals vandaag.

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,

Ik ben benieuwd naar een screenshot van het zelfde instellingen als je internet wel werkt.

Ik zie geen gateway of DNS server ingesteld bij IPv4.

Misschien moeten we deze handmatig instellen.

Achter je modem vind je een reset knopje, volgens mij naast de power plug, moet je die drukken met een pen of zo, dat moet meestal voor 5 of 10 seconden, doe maar tien just in case.

Als dat je probleem niet verhelpt, kunnen we je IP en DSN adressen vast zetten.
Hallo Rena,
Ik heb modem gereset zoals je beschrijft.
Bijgevoegd screenshots als internet werkt:

Hallo Rena,

Woensdag en donderdag dezelfde problemen. Opstarten door modem uit/aan te zettten.

Ger
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,

Ik ben pas vanmiddag achter een pc, zodra ik tijd heb ga ik een korten handleiding maken voor jou om een vaste IP toe te kennen aan jou PC, en hopen dat dit wel werkt.
Badge +2
Het zou ook zomaar een probleem met je netwerkkaart kunnen zijn.

Je ziet namelijk 2 verschillen in jou screenshots.
Kaart is: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Maar de snelheid is maar 100,0 Mbps, dit zou met die kaart toch 1,0 Gbps moeten zijn.
Kijk maar eens naar mijn voorbeeld.
Hallo Rena,
Vanmorgen deed het vast internet weer spontaan.

Ger
Hallo Rena,

Vandaag( 14 april) tweemaal de pc opgestart, beide keren uit/aan moeten zetten om vaste verbinding met internet te krijgen.
Bij oude modem nooit problemen, vanaf nieuw modem vanaf begin problemen. Van Marco niets meer gehoord, hij zou wat laten horen als hij wat wist.
Hoe zit het met jou handleiding voor vast ip adres. By the way ethernetkaart in orde. Hier wordt je echt moedeloos van.

Ger
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Ger,
Ik ben je niet vergeten, alleen ben ik nog niet voor een (windows) computer gezeten, vanavond of morgenochtend moet wel lukken.

Mario heeft het aan andere forum leden eventjes gelaten, ik (we) vermoeden nog dat dit toch bij je PC zit, komen we niet uit, dan kan Mario misschien weer voor een vervangend modem aanvragen, maar volgens mij heeft hij niks kunnen zien in de logs.
Reputatie 7
Badge +5
Als je trouble shoot begin je eerst met de hardware, dan begin je met de kabel.
Kabel goed, dan een andere UTP poort proberen van het Tele2 Modem.
Er van uitgaande dat het Modem in orde is, en deze ook goed is geconfigureerd.
Dan zoek je het in je computer/hardware driver, kijk eens of er een update is of instaleer hem opnieuw.

Wifi en telefoon werkten wel goed, maar de UTP poort is twijfelachtig.
Is dat hardware matig, of software/configuratie van?
Je kunt je Modem een Harde reset geven, en kijken of dat het misschien oplost.
Ligt het aan je Modem dan gaat het allemaal natuurlijk niet werken.

En wie gebruikt er nou nog Windows Vista zeg 😉