beantwoord

Beter een boek lezen

• 27 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 482 x bekeken

Omdat me niet duidelijk is of mijn vraag nu wel of niet op het forum terechtgekomen is, laat ik hierbij weten dat ik dankzij het haperende internet een heel goed boek ben gaan lezen. En dat ik uiteindelijk toch ook weer een goede internetverbinding wil hebben.
Feiten:1. verhuisd.
  1. nieuw Tele2 abonnement met kastje
  2. kabel kastje naar muur met telefoonstekker
  3. prima bereik met wifi
  4. met name 's avonds haperend en wegvallend internet
  5. wie is verantwoordelijk voor eventueel een verkeerde kabel in de muur ?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 19 september 2019, 17:13

Bedankt voor je bericht huybens1.

Ik heb je verbinding gemeten en het eerste wat opvalt is dat je verbinding maar 8,3mbps haalt terwijl er 15mbps maximaal mogelijk zou moeten zijn. Dit is het eerste aandachtspunt waar we mee aan de slag moeten voordat we verder kunnen kijken naar problemen die alleen in de avond optreden. Zou je mij kunnen vertellen hoe en waar je het modem hebt aangesloten?

• Welk type aansluitpunt heb je en in welke kamer zit deze?
  • Hoe lang is de kabel van het modem naar het aansluitpunt?
  • Is deze kabel rond of plat?
  • Maak je gebruik van splitters, kroonsteentjes, aansluitdoosjes oid?

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Omdat ik geen reactie van je heb mogen ontvangen sluit ik nu het topic, hopelijk is het probleem opgelost

Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht huybens1.

Ik heb je verbinding gemeten en het eerste wat opvalt is dat je verbinding maar 8,3mbps haalt terwijl er 15mbps maximaal mogelijk zou moeten zijn. Dit is het eerste aandachtspunt waar we mee aan de slag moeten voordat we verder kunnen kijken naar problemen die alleen in de avond optreden. Zou je mij kunnen vertellen hoe en waar je het modem hebt aangesloten?

• Welk type aansluitpunt heb je en in welke kamer zit deze?
  • Hoe lang is de kabel van het modem naar het aansluitpunt?
  • Is deze kabel rond of plat?
  • Maak je gebruik van splitters, kroonsteentjes, aansluitdoosjes oid?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 5
Badge +2
Mooi dat het over het algemeen beter werkt huybens1!. Dat je 's avonds nog wel een tragere verbinding ervaart is jammer, zoals linearised aangeeft kan dit met overboeking te maken hebben.

Als je wil dat we verder gaan kijken of het daadwerkelijk door overboeking komt of dat er nog iets anders aan de hand is laat het dan even weten, dan zal ik je gegevens nodig hebben en moeten we een aantal stappen doorlopen en eventueel wat testjes uitvoeren zodat ik het daarna kan doorzetten naar de juiste afdeling.

Stuur mij dan een privébericht met je:

• Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Groet, Kevin
Reputatie 1
He Kevin,
Wat fantastisch dat ik nog steeds je aandacht heb !
Met de wifi-optimizer zie ik dat ik een goede wifi heb. Er zijn veel andere signalen in de onmiddellijke omgeving.
De telefoon doet het nu goed op wifi. Dat is 'vanzelf' gegaan, voor zover ik weet
Het gaat om de avonden dus.
Mijn laptop heb ik nu aan een kabel gehangen vanaf het Tele2-modem,
maar desondanks dat is het signaal 's avonds zwak.
Het internet kan dan bijvoorbeeld werken met Internet Explorer maar niet met Chrome tegelijkertijd.
Dus over de hele linie een spontqne verbetering, maar de zwakte van het signaal 's avonds blijft een mysterie.

Dat noemen ze overboeking. Door drukte in de spits (de avond) zakt je internetsnelheid als een pudding in elkaar.
He Kevin,
Wat fantastisch dat ik nog steeds je aandacht heb !
Met de wifi-optimizer zie ik dat ik een goede wifi heb. Er zijn veel andere signalen in de onmiddellijke omgeving.
De telefoon doet het nu goed op wifi. Dat is 'vanzelf' gegaan, voor zover ik weet
Het gaat om de avonden dus.
Mijn laptop heb ik nu aan een kabel gehangen vanaf het Tele2-modem,
maar desondanks dat is het signaal 's avonds zwak.
Het internet kan dan bijvoorbeeld werken met Internet Explorer maar niet met Chrome tegelijkertijd.
Dus over de hele linie een spontqne verbetering, maar de zwakte van het signaal 's avonds blijft een mysterie.
Reputatie 5
Badge +2
Hé huybens1,

We zijn al even verder, hopelijk betekent geen nieuws = goed nieuws in dit geval

Groet, Kevin
O, dat is een goeie, Theo, die App. Die ga ik meteen installeren en bij thuiskomst checken. Zo wordt het een spannend onderzoek ! Ik hou je in principe op de hoogte !
Reputatie 5
Badge +1
Je kunt met de app wifi optimizer controleren of je op een vrij WiFi kanaal zit, vooral tijdens problemen. Ook hoe sterk het signaal is. Bij mij maakte het veel verschil de modem 10 cm van de muur weg te plaatsen. Ik had trouwens veel storing van een DECT telefoon. Opgelost door de modem dertig centimeter lager dan de telefoon te plaatsen. Dit kon ik allemaal zien veranderen met de app. Plotseling had ik volle wifi van de woonkamer tot de slaapkamers boven en in de tuin!
Reputatie 5
Badge +1
Niet in de doos bij de modem?
Ja, in principe wel, Theo. Ik moet alleen wel nog aan zo'n kabel zien te komen, dus dat kan even duren. Ik laat het je in principe weten als ik er een heb.
Reputatie 5
Badge +1
Heb je een pc of laptop die je tijdelijk met een kabel kunt verbinden met de modem?
De internet knop knippert en gaat uit, dat zie ik op het modem.Op de wifi apparaten blijft het wifi-symbool staan, maar er is geen data overdracht. Maar ik moet nu dus eerst aan een bekabeld apparaat zien te komen........
Reputatie 5
Badge +2
Als er storingen zijn met de verbinding zelf en niet met het wifi signaal dan zou je dat alleen zeker kunnen weten door je internet te testen met een bekabeld apparaat, heb je dit al gedaan?
Dank Kevin voor je reactie,

maar ik heb proberen te zeggen dat de wifi uitstekend werkt, maar dat ik problemen heb met internet, dat er elke dag mee ophoudt, met name wat later op de avond.
Reputatie 5
Badge +2
Hé huybens1,

Voor problemen met wifi wil ik je graag verwijzen naar onze pagina's die helpen met verbeteren van je wifi verbinding, deze vindt je hier:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-bereik-uitbreiden-en-versterken/
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-snelheid-verbeteren/

Mocht je na het uitproberen van de tips nog niet opgelost zijn dan wil ik je vragen om te testen of je ook storingen hebt met een verbinding via een kabel i.p.v. wifi.

Veel succes en als er nog vragen zijn hoor ik het graag

Groet, Kevin
Waarom hapert de kabel alleen 's avonds? Heb je het op de WiFi of ook als je een kabel gebruikt vanaf de modem?
Nee, Wh, ik heb het over de wifi. Ik heb ook een kabel, maar die gebruik ik nooit. Het internet-symbool gaat knipperen en gaat dan weer uit enz.
Overigens is er ook een lampje met een televisie symbool dat als een razende blijft knipperen, maar ik heb geen televisie.
Waarom hapert de kabel alleen 's avonds? Heb je het op de WiFi of ook als je een kabel gebruikt vanaf de modem?