Eind deze week ga ik verhuizen naar een afgelegen huis waar gelukkig nog wel een telefoonlijn naartoe loopt.
Bij Tele2 vroeg ik het “light”abonnement aan, met de wetenschap dat het internet in werkelijk rond de 4 MB/s zal zijn. Dat was het bij de vorige bewoner, via KPN.
De klantenservice belde me een week later op, het “light” abonnement konden ze niet leveren, maar wel het “basis” abonnement. M.a.w. Ze konden hier alleen sneller (!?) internet leveren tot wel 50 MB! Wauw, daar was ik blij mee! De buren waren hier ook meteen enthousiast...dat willen ze ook! Maar even afwachten of het echt zo snel gaat zijn.
Het pakket voor de installatie zou rond 4 december worden bezorgt.
Druk met klussen en de verhuizing bedacht ik een week na 4 december: “waar blijft het internet-pakket?” Bellen naar de klantenservice, 25 minuten in de wacht.... “tja, het was ergens in het systeem vastgelopen, en de reden wisten zij ook niet, ik zou zo snel mogelijk bericht krijgen”.
Op 15 december, terwijl mijn vriend wederom bij de klantenservice aan de telefoon hing, krijg ik een email van Tele2: Uw bestelling is geannuleerd, u hoeft niets te doen...... HUH?
Geen toelichting waarom het is geannuleerd.
Geen uitleg of ik het opnieuw moet bestellen, of kan er plots toch geen internet worden geleverd?
Heeft het dus uberhaupt zin om het bij Tele2 en zijn supersnelle internetbelofte te blijven proberen of moet ik nu toch maar bij KPN internet gaan aanvragen?
Ik voel met de rug tegen de muur staan. Aanstaande vrijdag verhuizen we, en we hebben geen internet.
En dat is vrij rampzalig, want wij hebben beide een bedrijf aan huis waarbij internet nogal cruciaal is in deze tijd.
Ik voel me zeer misleid en in de steek gelaten door Tele2 en zou heel graag een verklaring willen over de annulering van de bestelling en of ik nog op Tele2 kan rekenen of maar een andere provider moet zoeken.
Beste antwoord door JeroenM van Tele2
Hoi,
Ik heb even naar het adres gekeken en zie dat we gewoon niet kunnen leveren op dit adres. Dit komt omdat 4 mbit niet voldoet aan de minimumeisen van wat we een klant aan kunnen bieden.
Ik zie dat mijn collegas 2 escalaties zijn gestart maar deze heb ik meteen opgepakt en gesloten. Helaas kunnen we voorlopig geen diensten leveren op dit adres niet totdat het netwerk uitgebreid wordt.
Bekijk origineel bericht
Ik heb even naar het adres gekeken en zie dat we gewoon niet kunnen leveren op dit adres. Dit komt omdat 4 mbit niet voldoet aan de minimumeisen van wat we een klant aan kunnen bieden.
Ik zie dat mijn collegas 2 escalaties zijn gestart maar deze heb ik meteen opgepakt en gesloten. Helaas kunnen we voorlopig geen diensten leveren op dit adres niet totdat het netwerk uitgebreid wordt.