beantwoord

Bestelling geannuleerd zonder reden, en nu dus kerst zonder internet....

• 18 december 2017
  • 9 reacties
  • 313 x bekeken

Zo blij als ik eerst was, dat ik Tele2 had gevonden, zo teleurgesteld ben ik nu.

Eind deze week ga ik verhuizen naar een afgelegen huis waar gelukkig nog wel een telefoonlijn naartoe loopt.
Bij Tele2 vroeg ik het “light”abonnement aan, met de wetenschap dat het internet in werkelijk rond de 4 MB/s zal zijn. Dat was het bij de vorige bewoner, via KPN.

De klantenservice belde me een week later op, het “light” abonnement konden ze niet leveren, maar wel het “basis” abonnement. M.a.w. Ze konden hier alleen sneller (!?) internet leveren tot wel 50 MB! Wauw, daar was ik blij mee! De buren waren hier ook meteen enthousiast...dat willen ze ook! Maar even afwachten of het echt zo snel gaat zijn.
Het pakket voor de installatie zou rond 4 december worden bezorgt.

Druk met klussen en de verhuizing bedacht ik een week na 4 december: “waar blijft het internet-pakket?” Bellen naar de klantenservice, 25 minuten in de wacht.... “tja, het was ergens in het systeem vastgelopen, en de reden wisten zij ook niet, ik zou zo snel mogelijk bericht krijgen”.

Op 15 december, terwijl mijn vriend wederom bij de klantenservice aan de telefoon hing, krijg ik een email van Tele2: Uw bestelling is geannuleerd, u hoeft niets te doen...... HUH?
Geen toelichting waarom het is geannuleerd.
Geen uitleg of ik het opnieuw moet bestellen, of kan er plots toch geen internet worden geleverd?
Heeft het dus uberhaupt zin om het bij Tele2 en zijn supersnelle internetbelofte te blijven proberen of moet ik nu toch maar bij KPN internet gaan aanvragen?

Ik voel met de rug tegen de muur staan. Aanstaande vrijdag verhuizen we, en we hebben geen internet.
En dat is vrij rampzalig, want wij hebben beide een bedrijf aan huis waarbij internet nogal cruciaal is in deze tijd.
Ik voel me zeer misleid en in de steek gelaten door Tele2 en zou heel graag een verklaring willen over de annulering van de bestelling en of ik nog op Tele2 kan rekenen of maar een andere provider moet zoeken.
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 19 december 2017, 16:41

Hoi,

Ik heb even naar het adres gekeken en zie dat we gewoon niet kunnen leveren op dit adres. Dit komt omdat 4 mbit niet voldoet aan de minimumeisen van wat we een klant aan kunnen bieden.

Ik zie dat mijn collegas 2 escalaties zijn gestart maar deze heb ik meteen opgepakt en gesloten. Helaas kunnen we voorlopig geen diensten leveren op dit adres niet totdat het netwerk uitgebreid wordt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi,

Ik heb even naar het adres gekeken en zie dat we gewoon niet kunnen leveren op dit adres. Dit komt omdat 4 mbit niet voldoet aan de minimumeisen van wat we een klant aan kunnen bieden.

Ik zie dat mijn collegas 2 escalaties zijn gestart maar deze heb ik meteen opgepakt en gesloten. Helaas kunnen we voorlopig geen diensten leveren op dit adres niet totdat het netwerk uitgebreid wordt.
Hoi,

Dankjewel JeroenM voor je helderheid. Ik moet het dus ergens anders gaan regelen.

Ik vind het toch heel slordig en uiterst vreemd van Tele2 dat mij dit niet een maand geleden al is gemeld. Er werd me nota bene een hoger pakket aangeboden dan ik zelf had besteld. Terwijl ik aan de telefoon ook duidelijk heb aangegeven dat het huidige internet van KPN slechts 4 Mb is. De Tele2 medewerker verzekerde me dat het pakket van 50 Mb toch echt geleverd kon worden. Als verklaring voor het enorme verschil tussen KPN en Tele2 kreeg ik van hem een uitleg over een verschil in hoe het signaal over de kabel zou worden gestuurd. Ik vond het een vreemd verhaal, maar ja, ik ben geen expert op dat gebied....

Bovendien, had ik een maand geleden nog ruim op tijd elders alsnog internet kunnen regelen. Nu zit ik dus zonder.

Jammer Tele2, heel erg jammer en wat een slechte service!
Reputatie 7
Badge +4
Hopenlijk hebben ze het ergens anders wel voor je.
Hoi,

ik vraag me af wat de minimum eisen zijn dan ?
Reputatie 5
Badge +2
@ikkehier

De minimumgrens was / is 6 mbps als ik mij dit goed herriner. Als minder dan deze snelheid beschikbaar is dan kun je helaas bij Tele2 niet een abonnement afsluiten.
Even ter info, hoe dit afliep.

Op dinsdag 19 december bij KPN internet aangevraagd, bevestiging dat per 2 januari de verbinding gereed zou zijn.
Op vrijdag 22 december, het installatiepakket ontvangen (ja, dat is slechts 3 dagen later!)
En wat een verassing, op 27 december ontving ik het bericht dat het signaal al gereed.

Binnen anderhalve week, alles gereed!

En dat ondanks de kerstdagen, het heeft alles bij elkaar maar 4 werkdagen geduurd.
Zo kan het dus ook gelukkig.
Chapeau KPN.
Ik hoop dat Tele2 er wat van leert....
Reputatie 7
Badge +4
En nu afwachten wat de snelheid wordt! Misschien word je nog meer verrast.
Reputatie 7
Badge
Waarom geeft men geen reden op wanneer een bestelling wordt geannuleerd?
Zou wel zo netjes zijn toch?
Reputatie 4
Badge +3
Waarom geeft men geen reden op wanneer een bestelling wordt geannuleerd?
Zou wel zo netjes zijn toch?

Deze aanvraag had uberhaubt niet door moeten komen, hier is het al fout gegaan.

Ik weet dat onze minimumeisen anders zijn dan die eisen van de kpn, ik ben blij dat je toch nog een verbinding hebt kunnen krijgen 🙂