beantwoord

Beeindiging abonnement, maar toch volledig bedrag gefactureerd

  • 16 May 2019
  • 4 reacties
  • 339 x bekeken

Beste heer/mevrouw,

Op 6 april is aan jullie doorgegeven dat mijn contract bij jullie beëindigd moet worden op 7 mei 2019.
Mijn abonnement is ook gestopt op 7 mei 2019. Ik kreeg op 8 mei 2019 een bevestigings e-mail dat de tele2 diensten op 8 mei zijn stopgezet. De geleende apparatuur is reeds terug gestuurd in de daarvoor ontvangen retourbox.

Vandaag (10 mei 2019) ontving ik per e-mail de factuur (factuurdatum 1 mei 2019) met daarin het volledige bedrag voor de hele maand mei gefactureerd. En dat terwijl ik voor de maand mei maar 7 dagen gebruik heb kunnen maken van mijn abonnement.

Graag ontvang ik van u een correcte factuur over de periode in mei waarin ik gebruik heb kunnen maken van het abonnement.

Omdat ik het niet mee eens ben met de huidige factuur over de volledige maand mei storneer ik het factuurbedrag en wacht op een gewijzigde factuur.

Vriendelijke groet,
Patrick
icon

Beste antwoord door eric 17 May 2019, 15:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je betaald altijd de hele maand en krijgt bij de volgende factuur een credit over dat deel van de maand wat je niet hebt gebruikt. Storneren is niet handig, dan gaat hety incasso proces in werking.
Je betaald altijd de hele maand en krijgt bij de volgende factuur een credit over dat deel van de maand wat je niet hebt gebruikt. Storneren is niet handig, dan gaat hety incasso proces in werking.

Beste Eric,

Houdt uw bovenstaande reactie in dat ik pas over een maand (half juni) nog een factuur krijg waarin het teveel betaalde bedrag staat dat wordt teruggestort? Of komt die factuur wel rond de 1e van de maand juni of nog eerder?
Jullie weten al een maand lang dat ik per 7 mei geen gebruik meer zou maken van jullie diensten, dus het verbaasd mij dat er dan toch nog een hele maand in rekening wordt gebracht.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik mijn geld terug krijg? Of moet ik over een maand allemaal moeilijke toeren gaan uithalen om mijn geld terug te krijgen?

Ik zie graag spoedig een antwoord op mijn bovenstaande vragen.

Vriendelijke groet,
Patrick
Reputatie 7
Badge +12
Tele2 factureert het abonnement vooruit. Dus begin mei betaal je voor de maand mei. Dat er gedurende die maand is opgezegt wordt niet meegenomen, je kunt namelijk tot de daadwerkelijke beëindiging gewoon bij de klantenservice de opzegging annuleren.
Als e.e.a. toch echt is beëindigt wordt bij de volgende factuurronde een creditfactuur gemaakt en deze wordt Pro Rato berekend. Mocht je nog variabele kosten hebben gemaakt, b.v. belkosten of videotheek, dan komen deze ook op deze eindnota. Tot slot blijft er dan een plus of min bedrag over. Als je nog geld tegoed hebt wordt dat weer naar jou overgemaakt.
Reputatie 3
Badge +5
Bij deze heb ik besloten het topic te sluiten. Het antwoord is volledig en wanneer er nog andere vragen zijn dan kan er een nieuw topic worden aangemaakt.

Groeten Anton