beantwoord

Beëindig de beëindigingssoap

• 22 februari 2016
  • 21 reacties
  • 628 x bekeken

Vanochtend kreeg ik een e-mail van Tele2. Onderwerp: "Beëindiging van je abonnement".

De boodschap? "Jammer dat je weg wilt bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. We beëindigen je abonnement op 20 april 2016."

"Jouw beslissing". Oja, joh? Heel raar. Want ik heb niet opgezegd. Ik betaal al wel 2 jaar netjes mijn abonnementsgeld.

Dus ik bellen met de klantenservice. Mevrouw aan de lijn. Of ik even wil wachten, dan gaat ze het uitzoeken.

Ik wacht wel even. Mevrouw van de lijn.

Mevrouw terug aan de lijn. Wat is het geval? "Iemand" heeft een nieuw internetabonnement afgesloten op mijn adres. En dan "zijn we wettelijk verplicht" uw abonnement te beëindigen.

Ho, stop. Heeft u dat? "Iemand" vraagt internet aan op jouw huisadres, en jouw Tele2-internetabonnement wordt subiet beëindigd. Geen waarschuwing, geen mailtje met "weet je het wel zeker?". Gelijk een bericht "Beëindiging van je abonnement". Hoppa.

Of ik wist wie de aanvraag heeft gedaan? Misschien een andere bewoner, of één van de buren?

Nee, dat wist ik niet. Weten jullie het zelf wel?

Nee, daar heeft Tele2 "geen inzage" in. Tele2 krijgt gewoon de aanvraag binnen van een andere provider. En dan krijg je van Tele2 gewoon een bericht "Beëindiging van je abonnement". Hoppa.

En nu? Of ik even wil wachten, dan gaat ze het uitzoeken.

Mevrouw terug aan de lijn. Of ik KPN zelf kan bellen, oppert ze. Pardon? Ja, dan kunt u er misschien achterkomen wie de aanvraag heeft ingediend. En vragen of ze de aanvraag willen stopzetten.

Kunnen jullie KPN niet beter zelf bellen?, vraag ik. Jullie beëindigen mijn abonnement, niet ik.

Nee, wij kunnen KPN niet voor u bellen, vertelt ze via de telefoon. Daar kunnen we niks mee.

Ik kan er ook niks mee, zeg ik.

Ik geef aan dat ik mijn internetverbinding wil behouden. Dat kan Tele2 niet voor me regelen. Ik vraag wat ze wel kunnen regelen. Of ik even wil wachten, dan gaat ze het uitzoeken.

Mevrouw terug aan de lijn. We kunnen uw abonnement voortzetten. Dat betekent het volgende: uw huidige abonnement wordt eerst afgesloten. Dat zijn we wettelijk verplicht. Vervolgens moet u de Tele2-apparatuur terugsturen. Daarna wordt u opnieuw aangesloten. En tot slot ontvangt u opnieuw precies dezelfde Tele2-apparatuur die u terug moet sturen.

Dat klinkt niet zo efficiënt, zeg ik.

Nee, ik vind het echt heel vervelend, zegt ze. Maar ik maak de regels niet.

Ik vind het ook echt heel vervelend, zeg ik.

Ik wil nog meer zeggen.

Ik wil zeggen dat ik het idioot vind dat Tele2 minder voor zijn eigen klanten wil doen, dan voor toekomstige klanten van een concurrent.

Dat ik geen beëindiging van mijn internetaansluiting wil.

Dat ik geen apparatuur wil terugsturen die ik later weer in ontvangst kan nemen.

Dat ik niet wil opdraaien voor aansluitings- en andere kosten.

Maar ik hang maar snel op, voordat ik onaardige dingen zeg. Mevrouw maakt de regels tenslotte niet.

Wie maakt de regels wel, Tele2?
icon

Beste antwoord door ralpho 4 maart 2016, 06:35

Update: ik ben gisteren naar de KPN-winkel aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam geweest. Daar hebben ze de aanvraag in ca. 10 minuten geannuleerd. Krijg daar over 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging van. Daarna zou mijn abonnement gewoon door moeten lopen. Tele2 wil daarvoor nu echter geen garanties geven. Moet ik over terugbellen als ik de brief heb ontvangen. In laatste gesprek met Tele2 overigens correct en capabel te woord gestaan door Jelle.

Voor mensen die hiermee ook te maken krijgen, hier nog even de snelste procedure:

Situatie: u heeft een vaste internetverbinding via Tele2. U heeft recentelijk een mail ontvangen van Tele2 met onderwerp "Beëindiging van je abonnement". U heeft dit zelf niet aangevraagd.

Oorzaak: een derde heeft mogelijk een internet-/telefoonabonnement bij een andere provider aangevraagd op uw adres, per ongeluk of expres. Uw bestaande Tele2-lijn wordt dan opgeheven. Zowel aan de kant van Tele2 als KPN, de netwerkbeheerder, zit hier namelijk geen enkele controle op. Absurd, maar het is niet anders.

Oplossing: wacht op de bevestigingsbrief van de andere provider. Neem direct contact op met de betreffende provider om de aanvraag te laten annuleren. Indien de andere provider KPN is, ga dan direct naar een KPN-winkel om de aanvraag ter plekke te laten annuleren. Dit kost u de minste tijd en ergernis. Verspil geen tijd en energie aan het bellen van de Tele2- en KPN-helpdesk. Zij zullen u hierbij niet helpen en hebben in het algemeen onvoldoende bevoegdheden en kennis van zaken. Hierdoor krijgt u tegenstrijdige adviezen waarmee u niks kunt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ralpho,
Welkom op het Tele2 forum.
Ik snap heel goed dat het schrikken is als je die mail inene in je mailbox ziet verschijnen. Als wij een verzoek binnenkrijgen dat een andere provider onze lijn wilt overnemen in verband met een nieuwe aanvraag dan zijn wij daar wettelijk aan verplicht om de lijn vrij te geven. Bij het afsluiten van een abonnement moet de aanvrager een adres met het juiste huisnummer. Elke provider gaat ervan uit dat dat het juiste adres is. Als de provider van de aanvraag ziet dat de desbetreffende lijn al in gebruik is bij een andere provider, sturen zij een verzoek om de lijn per een bepaalde datum vrij te geven. Dit omdat de aanvrager van het abonnement daar om gevraagd heeft.
Wat je het beste kunt doen, is langs je buren gaan en vragen wie er onlangs een internet abonnement heeft afgesloten. Dan moet diegene zijn aanvraag bij zijn provider op stop zetten. Wij kunnen en mogen dat namelijk niet doen. Dit geldt bij elke provider. Als hij dat gedaan heeft, dan wil ik je aanraden om nogmaals de telefonische klantenservice te bellen. Wie weet is het dan nog niet te laat om de lijn te redden, zonder dat je straks zonder diensten zit. Ik snap heel goed dat deze situatie verre weg van ideaal is. Helaas is dit de procedure die voor elke telecom provider geldt. Als ik iets kon doen om het te vergemakkelijken had ik dat zeker voor je gedaan.

Groetjes Kiko
Reputatie 4
Badge +1
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/slamming/wat-is-slamming
Reputatie 4
Badge +1
@Kiko..dat mag toch niet gebeuren? Klant geeft duidelijk aan dat hij dit niet wil...Hij heeft zelf NIETS aangevraagd.
Meteen ongedaan maken is mijn oordeel.
Niet normaal dat de klant hier nu zelf achtereen zou moeten en een hele omweg zou moeten bewandelen om zijn abo terug te krijgen.
Reputatie 2
@Kiko..dat mag toch niet gebeuren? Klant geeft duidelijk aan dat hij dit niet wil...Hij heeft zelf NIETS aangevraagd.
Meteen ongedaan maken is mijn oordeel.
Niet normaal dat de klant hier nu zelf achtereen zou moeten en een hele omweg zou moeten bewandelen om zijn abo terug te krijgen.

Vind ik ook. Er moet toch bepaalde controle zijn bij het aanvraag van het "vrijgeven" van de lijn?
Beste Kiko,

Allereerst dank voor je reactie.

Ik hoop dat uit mijn relaas duidelijk is dat jullie argumentatie mij zeer wel bekend is.

Ik hoop ook dat het duidelijk is dat jullie "oplossing" voor mij niet werkt. Zoals je zegt is de situatie niet alleen "verre weg van ideaal", hij is voor mij onacceptabel. En ik wil geen uitleg van jullie horen, maar hoe jullie dit gaan oplossen.

Omdat we toch zetten aan het herhalen zijn, nog even de situatie vanuit mijn perspectief:

- Ik ben een klant van jullie, Tele2
- Ik betaal jullie, Tele2, daar maandelijks een bedrag voor
- De tegenprestatie die jullie daarvoor beloven is continuïteit van de geleverde diensten
- Vervolgens beëindigen jullie mijn diensten zonder mijn instemming.
- Tenslotte leggen jullie verantwoordelijkheid voor het continueren van de geleverde diensten grotendeels bij mij neer

Dan over de door jullie aangedragen oplossingen:

- Eerste advies is dat ik contact opneem met KPN om de aanvraag van iemand anders ongedaan te laten maken. Sorry, ik ben geen klant van KPN. Ik ben een klant van jullie. Dus ik neem contact op met jullie. Schuif het niet af op KPN en op mij.
- Tweede advies is langs al mijn buren gaan, vragen wie er onlangs een internetabonnement op mijn huisnummer heeft afgesloten en vragen of ie daarmee wil ophouden. Nou hebben we het over één van de langste straten in Den Haag. Als ik bij iedereen moet aanbellen die een variant van een tikfout van mijn huisnummer heeft, dan praten we over ca. 150 adressen over een lengte van ca. 1,1 km, in 2 richtingen. Hoe redelijk vind je die suggestie nou zelf?

Ik blijf daarom bij mijn standpunt:

- Jullie hebben mijn abonnement beëindigd.
- Ik heb daar niet om gevraagd
- Dus los het maar op

Hierbij wil ik:

- Geen onderbreking van mijn internetdiensten
- Geen apparatuur terugsturen
- Geen bijkomende kosten

Nu graag een concrete vervolgstap van jullie naar een oplossing. Dankjewel.
Reputatie 7
Badge +4
Je zult toch ook een "welkomst brief" gaan ontvangen van die nieuwe aanbieder? Dat zal op hetzelfde adres worden bezorgt als waar de aansluiting komt. In dit geval bij jou :)
Daar kun je dan volgens het advies van de ACM naar berichten dat hij "afziet van hun dienstverlening". Want ook bij overstappen naar een (niet gewenste) provider geldt een bedenktermijn van 14 dagen.
Beste Kiko,

Allereerst dank voor je reactie.

Ik hoop dat uit mijn relaas duidelijk is dat jullie argumentatie mij zeer wel bekend is.

Ik hoop ook dat het duidelijk is dat jullie "oplossing" voor mij niet werkt. Zoals je zegt is de situatie niet alleen "verre weg van ideaal", hij is voor mij onacceptabel. En ik wil geen uitleg van jullie horen, maar hoe jullie dit gaan oplossen.

Omdat we toch zetten aan het herhalen zijn, nog even de situatie vanuit mijn perspectief:

- Ik ben een klant van jullie, Tele2
- Ik betaal jullie, Tele2, daar maandelijks een bedrag voor
- De tegenprestatie die jullie daarvoor beloven is continuïteit van de geleverde diensten
- Vervolgens beëindigen jullie mijn diensten zonder mijn instemming.
- Tenslotte leggen jullie verantwoordelijkheid voor het continueren van de geleverde diensten grotendeels bij mij neer

Dan over de door jullie aangedragen oplossingen:

- Eerste advies is dat ik contact opneem met KPN om de aanvraag van iemand anders ongedaan te laten maken. Sorry, ik ben geen klant van KPN. Ik ben een klant van jullie. Dus ik neem contact op met jullie. Schuif het niet af op KPN en op mij.
- Tweede advies is langs al mijn buren gaan, vragen wie er onlangs een internetabonnement op mijn huisnummer heeft afgesloten en vragen of ie daarmee wil ophouden. Nou hebben we het over één van de langste straten in Den Haag. Als ik bij iedereen moet aanbellen die een variant van een tikfout van mijn huisnummer heeft, dan praten we over ca. 150 adressen over een lengte van ca. 1,1 km, in 2 richtingen. Hoe redelijk vind je die suggestie nou zelf?

Ik blijf daarom bij mijn standpunt:

- Jullie hebben mijn abonnement beëindigd.
- Ik heb daar niet om gevraagd
- Dus los het maar op

Hierbij wil ik:

- Geen onderbreking van mijn internetdiensten
- Geen apparatuur terugsturen
- Geen bijkomende kosten

Nu graag een concrete vervolgstap van jullie naar een oplossing. Dankjewel.

Hallo Ralpho,

Al een oplossing gevonden?
Ze hebben dit probleem ook bij mij neer gelegd, alleen is het in mijn geval waarschijnlijk iets zuurder( net nieuw met een 1 jarig abonnement, hierbij moet ik dus 240 euro betalen voor het hele jaar waar ik nog 0 dagen gebruik van heb gemaakt..) en inderdaad zelf mensen langs gaan en providers gaan bellen..
Nog niet helaas.

Na tip van Eric (dank daarvoor) de oude post doorgespit en inderdaad een brief van KPN gevonden.

Heb ze vandaag gebeld.

Nu blijkt het opgegeven mailadres van de aanvrager niet te kloppen, dus hem mailen lukt niet. Naam googlen en Facebooken levert ook niks op.

En KPN wil niet op mijn verzoek de aanvraag stopzetten, dat kan alleen de verzoek van de aanvrager zelf. Ze proberen nog zijn 06 te achterhalen en de zaak voor te leggen, hoor daar eind van de dag meer over.
Nog niet helaas.

Na tip van Eric (dank daarvoor) de oude post doorgespit en inderdaad een brief van KPN gevonden.

Heb ze vandaag gebeld.

Nu blijkt het opgegeven mailadres van de aanvrager niet te kloppen, dus hem mailen lukt niet. Naam googlen en Facebooken levert ook niks op.

En KPN wil niet op mijn verzoek de aanvraag stopzetten, dat kan alleen de verzoek van de aanvrager zelf. Ze proberen nog zijn 06 te achterhalen en de zaak voor te leggen, hoor daar eind van de dag meer over.

Oke bedankt voor de reactie, jij dan in ieder geval ook succes met het oplossen!
Tele2 is verplicht om een abonnement stopt te zetten bij een nieuwe aanvraag. Okay. Maar dat is geen reden om ook met alle service te stoppen. Het een sluit het ander niet uit.
Reputatie 4
Badge +1
Nog niet helaas.

Heb ze vandaag gebeld.

Laat KPN de aanvrager dan maar contacteren..op een gegeven moment is de maat wel vol dacht is zo.
Ik zou het zo zat zijn dat ik bureau rechtshulp ingeschakeld zou hebben en hen om advies had gevraagd.
Ergens wordt een fout gemaakt en dan mag jij als klant de boel op gaan lossen..TS heeft niets veranderd en heeft niets nieuws aangevraagd maar betaalt netjes zijn abo rekeningen.

Citaat:
In de wet staat dat slamming verboden is. Telefoonaanbieders hebben afspraken gemaakt om slamming te voorkomen. Een van de afspraken is dat een aanbieder altijd uw toestemming moet hebben vóórdat hij u mag overzetten.Einde citaat.
Bron:
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/slamming/wat-is-slamming
Een update in deze farce: KPN kan de aanvrager ook niet bereiken. Niet via e-mail en niet via telefoon.

Hun advies: ga naar een KPN-winkel(!), neem een ID mee, en een brief met je naam en adres erop en vraag of ze de aanvraag willen annuleren. Kunnen ze niet doen vanaf de helpdesk (what's in a name?)

Dus samenvattend: dit kan u als Tele2-klant overkomen, beste lezer:

- Iemand vraagt op uw adres een KPN-lijn aan
- Tele2 beëindigt uw abonnement zonder waarschuwing of controleslag
- Dan stuurt Tele2 u van het kastje naar de muur met advies waar u niks mee kunt. Tele2 kan en doet zelf niks
- Hopelijk post iemand dan iets op een forum iets u wel wat mee kunt
- Dan mag u een halve dag gaan bellen met KPN
- KPN blijkt uiteindelijk zelf ook niks te kunnen en te doen
- Tot slot mag u nog een vrije dag opnemen om persoonlijk bij de KPN-winkel te gaan bewijzen dat u de hypotheek betaalt voor uw woning

Bottom line: als bestaande klant van Tele2 hoef je in dit geval niet op enige service te rekenen. Bij KPN is het niet veel beter, maar daar ben je ook geen klant.
Als je je aanmeldt als nieuwe klant hoef je je niet te identificeren. Je telefoonnummer, je adres en je email adres wordt niet gecontroleerd. Je aanvraag wordt klakkeloos aangenomen. Want binnen is binnen blijkbaar. Als dhr. Ralpho wilt aantonen dat er een fout is gemaakt, overigens niet eens door hem, moet hij zich opeens wel identificeren. Hij moet dan door allerlei hoepels heen springen om het allemaal zelf op te lossen. Tele2 laat niets meer van zich horen. Schuift de verantwoordelijkheid af op de wet. Maar als bedrijf ben je zelf verantwoordelijk voor klantenservice. En daar ontbreekt het dus duidelijk aan bij Tele2. Ik ben op dit forum beland omdat ik opzoek ben naar een nieuwe profider en reviews wbt klantenservice belangrijk vind. En guess what: Tele2 gaat het niet worden!
Reputatie 4
Badge +1
Als je je aanmeldt als nieuwe klant hoef je je niet te identificeren. Je telefoonnummer, je adres en je email adres wordt niet gecontroleerd. Je aanvraag wordt klakkeloos aangenomen. Want binnen is binnen blijkbaar. Als dhr. Ralpho wilt aantonen dat er een fout is gemaakt, overigens niet eens door hem, moet hij zich opeens wel identificeren. Hij moet dan door allerlei hoepels heen springen om het allemaal zelf op te lossen. Tele2 laat niets meer van zich horen. Schuift de verantwoordelijkheid af op de wet. Maar als bedrijf ben je zelf verantwoordelijk voor klantenservice. En daar ontbreekt het dus duidelijk aan bij Tele2. Ik ben op dit forum beland omdat ik opzoek ben naar een nieuwe profider en reviews wbt klantenservice belangrijk vind. En guess what: Tele2 gaat het niet worden!

Maar hoe zit het dan hiermee?
Uw telefoonaanbieder mag u overzetten naar een andere telefoonaanbieder. Maar alleen als u daarvoor toestemming hebt gegeven. Een andere telefoonaanbieder mag uw abonnement dus niet zomaar overnemen. Gebeurt dat wel? Dan is dat slamming. Sommige mensen zeggen ook wel dat ze dan "geslammed" zijn. Of dat ze overgezet zijn naar een andere aanbieder.
Er is nu dus gewoon een internetverbinding overgenomen terwijl de klant daar absoluut geen toestemming voor heeft gegeven.

Hier hebben we het volgende slachtoffer:
https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/mijn-abonnement-ineens-beeindigd-52558
Reputatie 4
Badge +1
Het ongevraagd overzetten van een consument naar een andere telefonieaanbieder wordt slamming genoemd. Aanbieders van CPS en KPN zijn gedragsregels overeengekomen om slamming actief tegen te gaan (zie http://www.opta.nl).
Afgesproken is dat een aanbieder altijd dient te beschikken over een bewijs van wilsuiting voordat hij een klant mag overzetten naar zijn eigen systeem. (Wanneer u zelf toestemming heeft gegeven, is er geen sprake van slamming.)

Heeft TS toestemming gegeven? Dacht hiet niet....

http://webwereld.nl/algemeen/14206-maatregelen-opta-tegen-slamming
Reputatie 7
Badge +4
Zoals je zelf al schrijft "Aanbieders van CPS en KPN" TS neemt geen Carrier Preselect Service dienst af. Maar een internet dienst. Is echt wat anders. Bij CPS kunnen klanten heel makkelijk overgezet worden. De aansluiting is namelijk van KPN , alleen het verkeer wordt door de alternatieve provider afgewikkeld. Als je gebelt wordt terwijl je CPS hebt komt het gesprek ook direct bij KPN, en daarna de gebruiker uit, daar zit de alternatieve provider niet eens tussen.

Dus de door jou aangehaalde regelgeving is op vaste telefoniediensten van toepassing, niet op ADSL internetdiensten. Lees nog maar eens al die artikelen door, daar wordt elke keer over "vaste telefoniedienst" gesproken.
Reputatie 4
Badge +1
Zoals je zelf al schrijft "Aanbieders van CPS en KPN" TS neemt geen Carrier Preselect Service dienst af. Maar een internet dienst. Is echt wat anders. Bij CPS kunnen klanten heel makkelijk overgezet worden. De aansluiting is namelijk van KPN , alleen het verkeer wordt door de alternatieve provider afgewikkeld. Als je gebelt wordt terwijl je CPS hebt komt het gesprek ook direct bij KPN, en daarna de gebruiker uit, daar zit de alternatieve provider niet eens tussen.

Dus de door jou aangehaalde regelgeving is op vaste telefoniediensten van toepassing, niet op ADSL internetdiensten. Lees nog maar eens al die artikelen door, daar wordt elke keer over "vaste telefoniedienst" gesproken.

Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Maar op deze wijze hoort het toch ook niet te gaan?
Kan je dit dan geen vorm van slamming noemen?
Ga me eens wat meer in de materie verdiepen. Als het mezelf overkomen was zou ik ook behoorlijk boos zijn..
Reputatie 7
Badge +4
Dit is inderdaad niet goed. De vraag is, hoe kun je de goede aanvragen van de verkeerde onderscheiden? Er wordt namelijk wel met een schriftelijke bevestiging van een aanvraag gewerkt (in tegenstelling bij CPS) Maar de onterechte aanmelding zou bij het noemen van een briefkenmerk al ongedaan gemaakt moeten kunnen worden bij de nieuwe aanbieder. Dan is het enigszins geborgd dat als een "gek" jouw adres voorziet van een nieuw ADSL contract je het eenvoudig kan weigeren.
Reputatie 4
Badge +1
Dit is inderdaad niet goed. De vraag is, hoe kun je de goede aanvragen van de verkeerde onderscheiden? Er wordt namelijk wel met een schriftelijke bevestiging van een aanvraag gewerkt (in tegenstelling bij CPS) Maar de onterechte aanmelding zou bij het noemen van een briefkenmerk al ongedaan gemaakt moeten kunnen worden bij de nieuwe aanbieder. Dan is het enigszins geborgd dat als een "gek" jouw adres voorziet van een nieuw ADSL contract je het eenvoudig kan weigeren.

Dank voor je reactie. Je zou bijna zeggen dat Tele2 dan maar actie moet ondernemen. Ik zou er ook niet blij mee zijn maar als je het dan nog ongedaan kan maken....
Wat mij wel stoort is dat TS nu in een benarde positie zit omdat kennelijk de aanvrager zelf de boel moet gaan annuleren. Dat TS nu op zoek zou moeten gaan en van alles zou moeten gaan ondernemen vind ik niet correct.
Goed als je via een brief de boel snel kan annuleren zou ik nog enigszins kunnen accepteren( met moeite omdat je zelf niets aangevraagd hebt) maar dat je nu naar de aanvrager op zoek moet gaan gaat wel erg ver. Ik zou wel boos zijn en ook mijn frustratie gaan uiten in deze.
Reputatie 4
Badge +1
Klik onderstaande link aub maar eens aan en zie reacties van TS:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=68&t=106384&sid=763aa6058d09157518e78d7a575d12db
Update: ik ben gisteren naar de KPN-winkel aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam geweest. Daar hebben ze de aanvraag in ca. 10 minuten geannuleerd. Krijg daar over 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging van. Daarna zou mijn abonnement gewoon door moeten lopen. Tele2 wil daarvoor nu echter geen garanties geven. Moet ik over terugbellen als ik de brief heb ontvangen. In laatste gesprek met Tele2 overigens correct en capabel te woord gestaan door Jelle.

Voor mensen die hiermee ook te maken krijgen, hier nog even de snelste procedure:

Situatie: u heeft een vaste internetverbinding via Tele2. U heeft recentelijk een mail ontvangen van Tele2 met onderwerp "Beëindiging van je abonnement". U heeft dit zelf niet aangevraagd.

Oorzaak: een derde heeft mogelijk een internet-/telefoonabonnement bij een andere provider aangevraagd op uw adres, per ongeluk of expres. Uw bestaande Tele2-lijn wordt dan opgeheven. Zowel aan de kant van Tele2 als KPN, de netwerkbeheerder, zit hier namelijk geen enkele controle op. Absurd, maar het is niet anders.

Oplossing: wacht op de bevestigingsbrief van de andere provider. Neem direct contact op met de betreffende provider om de aanvraag te laten annuleren. Indien de andere provider KPN is, ga dan direct naar een KPN-winkel om de aanvraag ter plekke te laten annuleren. Dit kost u de minste tijd en ergernis. Verspil geen tijd en energie aan het bellen van de Tele2- en KPN-helpdesk. Zij zullen u hierbij niet helpen en hebben in het algemeen onvoldoende bevoegdheden en kennis van zaken. Hierdoor krijgt u tegenstrijdige adviezen waarmee u niks kunt.