beantwoord

Asus RT66U router koppelen aan Technicolor Modem (Tele2)

• 28 maart 2017
  • 9 reacties
  • 707 x bekeken

Hallo allemaal, deze vraag is min of meer al vaker gesteld op het forum, maar ik kan het tot dusver niet oplossen.

Ik heb een probleem met mijn asus router (RT66U) die gekoppeld is aan mijn tele2 modem van technicolor. Na de eerste installatie van de asus router was ik binnen een paar muisklikken klaar en had ik super internet. Helaas van korte duur toen ik de dag erna thuis kwam. Geen internet meer via de asus of modem. Na het resetten van het modem had ik weer internet, maar niet op de asus router.

Toen ik probeerde in te loggen op de asus gaf hij een dhcp error aan. Vervolgens handmatig uitgeschakeld. Niets. Meerdere malen router en modem gehardreset. Opnieuw geprobeerd. Tevergeefs. Ik heb static ip's proberen aan te maken en allerlei andere handleidingen geprobeerd. Ik kom er simpelweg niet uit.

Mijn vraag is, hoe configureer ik fatsoenlijk mijn router en modem zodat de asus router het internetverkeer toch zich neemt (en uberhaupt werkt)en het modem enkel dient voor tv en telefonie? Liefst stap voor stap!

De firmware is geupdate naar de laatste versie (merlin). Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
icon

Beste antwoord door Gela 28 maart 2017, 15:42

Echter is de Technicolor zeer instabiel waardoor je vaak meerdere keren de dmt moet instellen en meerdere malen moet rebooten voordat het werkt.

Letop, de DMZ functie is geen Bridge mode dus mocht je vpn willen gebruiken of netwerk apparaten extern willen benaderen dan zul je alsnog poorten open moeten zetten. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat de Technicolor nog instabieler wordt.

Hier klopt helemaal niets van. Haal dat antwoord maar weer weg. Het probleem lijkt me eerder te zitten in je configuratie van de Merlin software. Probeer het maar met de echte Asus software.

Hier draait dezelfde Asus RT-AC66U al de nodige jaren, eerst met de oude Davolink toen de nodige jaren met de Technicolor en nu met de ZTE en wel geheel probleemloos.

Ook mijn PanTilt camera en de Nas werken beide op vpn via de Asus, hier zit standaard openvpn in. Makkelijker kun je het niet krijgen.

Dit is de link waar ik het uitvoerig heb beschreven.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Dit is helaas niet mogelijk.

Tele2 bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de zeer instabiele router functionaliteit van de Technicolor en verder niets.

Ik had toch wel minimaal verwacht op:
- Een modem met een stabiele router functionaliteit (het schijnt dat ze die nu wel hebben in de vorm van een ZTE maar die leveren ze niet aan oude klanten)
- Een modem waarbij de router functionaliteit uitgezet kan worden (bridge mode) waardoor je er een goede eigen router (zoals jou RT66U) achter kan hangen die als router kan fungeren.

Maar helaas, Tele2 laat ons dus gewoon in de kou staan.
Dit is helaas niet mogelijk.

Tele2 bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de zeer instabiele router functionaliteit van de Technicolor en verder niets.

Ik had toch wel minimaal verwacht op:
- Een modem met een stabiele router functionaliteit (het schijnt dat ze die nu wel hebben in de vorm van een ZTE maar die leveren ze niet aan oude klanten)
- Een modem waarbij de router functionaliteit uitgezet kan worden (bridge mode) waardoor je er een goede eigen router (zoals jou RT66U) achter kan hangen die als router kan fungeren.

Maar helaas, Tele2 laat ons dus gewoon in de kou staan.

Bedankt voor je reactie! Dat is erg vervelend. Is er dus geen enkele mogelijkheid om internet te ontvangen via de asus? Aangezien het wel tijdelijk heeft gefunctioneerd? Volgens de klantenservice zou het wel mogelijk moeten zijn, iets met poorten openen..? Ben het wel met je eens dat Tele2 vooralsnog niet echt met concrete oplossingen komt.
Reputatie 7
Badge +4
Je topic is pas een uur oud. Wacht even af. Op het forum is dit al vaak besproken en er zijn hele kundige forumleden die hiervoor stappenplannen beschikbaar hebben. je kunt ook even de zoekfunctie gebruiken.
Je kunt door middel van de DMZ functie het publieke IP adres van de Technicolor toewijzen aan je Asus router. Op deze manier zou het wel mogelijk moeten zijn om te kunnen internetten achter je Asus router.

Echter is de Technicolor zeer instabiel waardoor je vaak meerdere keren de dmt moet instellen en meerdere malen moet rebooten voordat het werkt.

Letop, de DMZ functie is geen Bridge mode dus mocht je vpn willen gebruiken of netwerk apparaten extern willen benaderen dan zul je alsnog poorten open moeten zetten. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat de Technicolor nog instabieler wordt.
Badge +2

Hier klopt helemaal niets van. Haal dat antwoord maar weer weg. Het probleem lijkt me eerder te zitten in je configuratie van de Merlin software. Probeer het maar met de echte Asus software.

Hier draait dezelfde Asus RT-AC66U al de nodige jaren, eerst met de oude Davolink toen de nodige jaren met de Technicolor en nu met de ZTE en wel geheel probleemloos.

Ook mijn PanTilt camera en de Nas werken beide op vpn via de Asus, hier zit standaard openvpn in. Makkelijker kun je het niet krijgen.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822
JEchter is de Technicolor zeer instabiel waardoor je vaak meerdere keren de dmt moet instellen en meerdere malen moet rebooten voordat het werkt.

Helemaal perfect! Hij doet het, net als in het begin, enige verschil is dat ik de asus een vast ip adres heb gegeven zoals jij in die andere post schrijft. Top!

Ik moest wel de asus even koppelen met een lan poort ipv wan, om deze wel zichtbaar te krijgen in het devices menu van de asus technicolor. Vervolgens bij het instellen vroeg asus zelf weer om de wan te gebruiken.

Laatste vraag: ik hoef de dhcp server in de asus niet uit te schakelen?

In ieder geval bedankt iedereen voor de reacties.
Badge +2
Laatste vraag: ik hoef de dhcp server in de asus niet uit te schakelen?
Die kun je beter maar aan laten staan er is geen andere DHCP meer aanwezig namelijk. de Technicolor is nu alleen modem en dat kan hij goed.

Fijn dat het nu goed werkt en veel plezier ermee.:)
Reputatie 1
Badge +1
Hoi razer043,

Welkom op ons Tele2 forum:)

Als ik alles terug lees heeft Gela je een mooie duidelijke link gegeven om je te helpen.
Ik hoop dat je nu optimaal gebruik kan maken van je verbinding

@Gela ik heb je link nagelezen en deze is mooi en uitgebreid beschreven:)
Top dat deze link veel mensen kan helpen .

Groetjes van Jeanette van Tele2
Reputatie 1
Badge +1
wegens inactiviteit heb ik dit topic nu gesloten