beantwoord

Asus RT-Ac66U aan de praat krijgen achter H369A modem?

• 30 december 2017
  • 1 reactie
  • 236 x bekeken

Hallo leden,

Ik heb zonet geprobeerd mijn Asus AC66U aan de praat te krijgen achter de H369A modem maar het lukt me niet.

ik heb hier gevonden handleidingen geprobeerd te volgen maar helaas.

Mijn asus blijft alleen maar melden dat ik geen kabel aangesloten heb en daar stopt het.

ik heb meerdere kabels geprobeerd en ik ga dan van LAN poort 1 van de de H369A naar de WAN poort van de asus. Moet dat misschien anders?

tevoren had ik het MAC id van de modem ingesteld met vast ip adres 192.168.1.2 en dat mac acres ook in de DMZ ingevuld.

voor het herstarten nog even de SSID van de H369A nog even naar iets "eigens" gezet en daarna modem uit, dan modem aan zonder kabels. wachten tot alles groen is, dan kabel van LAN1 van H369A naar WAN van asus en dan asus aan. maar die stopt daar dus en heeft geen internet. hij blijft zeggen dat ik geen kabel gekoppeld heb :-(

graag jullie hulp/advies/assistentie.

alvast bedankt voor de hulp en ook alvast een spetterend 2018.

Martijn
icon

Beste antwoord door Gela 31 december 2017, 15:40

Ben je er zeker van dat je het juiste Mac adres hebt ingevuld? Dat staat achterop je Asus router, bij mij staat dat op een witte sticker. De vergissing is snel gemaakt dat je die van het modem invult. Die staat in het zicht onder Lan 1 tot en met lan 4 en moet je dus niet hebben.

Zorg dat zowel de ZTE als de Asus in de basisinstellingen staan en doe even niets met de Wan, het heeft nog geen zin om de sidd in te vullen dat komt later wel. Geeft nu alleen maar verwarring.

ZTE en Asus staan aan en het maakt niet uit welke Lan poort je gebruikt van de ZTE maar port 1 is wellicht het slimste. Aan de Asus zit de kabel natuurlijk in de WAN poort. Verbind je pc met een kabel aan de ZTE en ga naar het menu.

Ga naar Local Network en dan LAN, onderaan staat DHCP Binding vul daar het juiste MAC adres in en het gevonden ip nummer bij de Lan poort waar de router inzit. De naam mag je zelf bedenken. Vergeet niet op Apply te klikken.

Nu naar Internet in de balk en dan Security, klik op DMZ On en vul weer het router adres in. Weer Apply. Alles sluiten en beide van de stroom af. Eerst de ZTE opstarten en de Asus. Kabel van pc is weg van de ZTE en komt nu in de Lan poort van de Asus. Zo zou het moeten werken. Hier tenminste wel. Fijne jaarwisseling.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Badge +2
Ben je er zeker van dat je het juiste Mac adres hebt ingevuld? Dat staat achterop je Asus router, bij mij staat dat op een witte sticker. De vergissing is snel gemaakt dat je die van het modem invult. Die staat in het zicht onder Lan 1 tot en met lan 4 en moet je dus niet hebben.

Zorg dat zowel de ZTE als de Asus in de basisinstellingen staan en doe even niets met de Wan, het heeft nog geen zin om de sidd in te vullen dat komt later wel. Geeft nu alleen maar verwarring.

ZTE en Asus staan aan en het maakt niet uit welke Lan poort je gebruikt van de ZTE maar port 1 is wellicht het slimste. Aan de Asus zit de kabel natuurlijk in de WAN poort. Verbind je pc met een kabel aan de ZTE en ga naar het menu.

Ga naar Local Network en dan LAN, onderaan staat DHCP Binding vul daar het juiste MAC adres in en het gevonden ip nummer bij de Lan poort waar de router inzit. De naam mag je zelf bedenken. Vergeet niet op Apply te klikken.

Nu naar Internet in de balk en dan Security, klik op DMZ On en vul weer het router adres in. Weer Apply. Alles sluiten en beide van de stroom af. Eerst de ZTE opstarten en de Asus. Kabel van pc is weg van de ZTE en komt nu in de Lan poort van de Asus. Zo zou het moeten werken. Hier tenminste wel. Fijne jaarwisseling.