beantwoord

Andere router dan Tele2 Technicolor

• 4 januari 2017
  • 4 reacties
  • 650 x bekeken

Ik heb gisteren de nieuwe Tele2 Technicolor router ontvangen, maar op deze kan ik het subnet niet wijzigen en de DHCP server niet confugereren. Dit zou betekenen dat ik mijn hele thuisnetwerk moet herconfigureren. Want in mijn geval onmogelijk is, omdat bv mijn zonnecellen een vast IP-nummer hebben (door een monteur geconfigureerd) dat buiten het Tele2 subnet valt.
Nu heb ik ook een dd-wrt wifi-router. Zou ik deze in kunnen zetten als DHCP server, en gateway naar de Tele2 router? Of moet ik toch op zoek naar een internetprovider waar ik wel dit soort basale zaken kan instellen?
icon

Beste antwoord door Gela 4 januari 2017, 15:52

De Technicolor kun je goed alleen als modem gebruiken wanneer je de DMZ functie aanzet naar je eigen router toe.

Alles is dan rechtstreeks te configureren vanuit je router die is dan de baas in je netwerk en heeft dan ook geen beperkingen van de instellingen.
DD-WRT is een open-source firmware gebaseerd op Linux en niet elke router kan daarmee overweg maar als hij al bij jou werkt dan zit je goed, vooral met wifi, die kan het dak uit knallen, maar jij blijft natuurlijk netjes onder de 100 daarmee.:)

Hoe je hem kan aansluiten staat hier.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +2
De Technicolor kun je goed alleen als modem gebruiken wanneer je de DMZ functie aanzet naar je eigen router toe.

Alles is dan rechtstreeks te configureren vanuit je router die is dan de baas in je netwerk en heeft dan ook geen beperkingen van de instellingen.
DD-WRT is een open-source firmware gebaseerd op Linux en niet elke router kan daarmee overweg maar als hij al bij jou werkt dan zit je goed, vooral met wifi, die kan het dak uit knallen, maar jij blijft natuurlijk netjes onder de 100 daarmee.:)

Hoe je hem kan aansluiten staat hier.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822
Thanks, met jouw beschrijving is het gelukt. De instelling van dd-wrt was eigenlijk behoorlijk simpel. Nu kan ik tenminste bij Tele2 blijven. Jammer dat iedere internet provider altijd zo'n draak van een UI meelevert met hun routers.
Badge +2
In elk geval fijn dat het nu werkt, graag gedaan, maar die modem/router combinaties, dat blijft voortdurend zoeken voor de providers wat nu het beste is voor de grootste groep gebruikers om zonder al teveel ongelukken veilig het net op te kunnen.

Voor wie er net iets meer van weet blijft een eigen router erbij de beste oplossing en jij hebt die en dat modem hoef je dan niet meer in. die kun je vergeten (vrijwel) en genieten van een goede verbinding voor een lage prijs.:)
Reputatie 4
Badge +3
Fijn dat het is gelukt, bedankt Gela!

Ik ga dit topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom