vraag

ander ip-adres

• 11 juli 2020
  • 38 reacties
  • 634 x bekeken

Nu al een aantal weken kan ik niet mailen meer, alles komt terug met foutmalding. Mijn vraag: kan ik een andere IP adres krijgen, want mijn huidige ip adres zit op een of andere manier ion de ban wegens spam???? Zowel mijn webmail als mijn Hotmail en mijn zakelijke adres via outlook kan ik niet meer een mail versturen. Vooral mijn zaak heeft hier hinder van, en ik moet hiervoor naar de buren. want de foutmelding komt zowel van mijn desktop als de laptop.  De foutmelding (als voorbeeld een mail naar klant van mij van de rijschool verstuurd met zakelijk adres en via outlook met adres : xxxxxxxxxxxxxxxxxxx@hotmail.com mijn ip adres is dus 82.165.159.130

This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of
its recipients. This is a permanent error. The following address(es)
failed: xxxxxxxxxxxxxx@hotmail.com:
SMTP error from remote server for MAIL FROM command, host: hotmail-com.olc.protection.outlook.com (104.47.59.161) reason: 550 5.7.1 Service unavailable, Client host [82.165.159.130] blocked using Spamhaus. To request removal from this list see https://www.spamhaus.org/query/ip/82.165.159.130 (AS3130). [DM6NAM12FT016.eop-nam12.prod.protection.outlook.com]

ik heb hier al op gezocht, en bijna elke dag mail gestuurd, en contactformulieren ingevuld, maar ik blijf dit houden…ik kom net terug van vakantie, en daar gaat alles prima, ik kan zonder problemen zowel via webmail, als outlook mails versturen, ik kom net thuis,. en alles komt terug met de foutmelding. Wel kan ik alles versturen via een vpn verbinding, maar is dit dan de oplossing? …. oplossing: of een ander ip adres, of ik stop met tele2 en ga naar ziggo, kpn oid, dan heb ik ook een ander ip-adres

38 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het genoemde ip adres kan nooit van jou zijn, want dat is van GMX, een gratis e-mail dienst. Ik zou eens goed je mail instellingen doorlopen, want het lijkt erop dat je gmx als uitgaande mailserver gebruikt en daardoor wordt geweigerd.

ik kan vanuit huis geen emails versturen. mijn desktop, mijn laptop en de desktop van mijn vrouw komen na alle verstuurde emails t5erug met deze foutmelding.  ik kom net thuis van vakantie, en op de camping gingen alle uitgaande emails perfect,. , de webmails en via outlook, en ze kwamen ook aan.

voor de gein vanmorgen mijn desktop naar de buren gesleept, en dan gaan ook alle emails (de webmails en de zakelijke via outlook), perfect, en zonder foutmeldingen, en ze komen aan .  Ik heb ook geprobeerd om de mails te versturen vanuit huis via een vpn verbinding, dan gaat het ook goed Schiet mij maar lek.  Het is opeens gekomen, en hoe kan je de instellingen veranderen van een webmail, zoals gmail?

Je kan je Ip-adres vinden door te gaan naar  http://www.myipaddress.com/show-my-ip-address/

Reputatie 7
Badge +1

Wat gebeurt er als je inlogt bij Gmail en vanaf daar een mail stuurt naar je eigen Gmail? En vanaf Gmail naar een eigen Hotmail/Outlook.com adres (Let op Outlook.com is de webmaildienst, niet het desktop programma)? En vanaf Gmail naar een eigen zakelijk adres (met zakelijk domein?)? En vanaf een eigen Outlook.com adres naar een eigen Gmail adres?

Wat gebeurt er als je inlogt bij Gmail en vanaf daar een mail stuurt naar je eigen Gmail? En vanaf Gmail naar een eigen Hotmail/Outlook.com adres (Let op Outlook.com is de webmaildienst, niet het desktop programma)? En vanaf Gmail naar een eigen zakelijk adres (met zakelijk domein?)? En vanaf een eigen Outlook.com adres naar een eigen Gmail adres?

In alle gevallen komt de zelfde foutmelding.  Ik heb eens wat zitten vogelen…. mijn eigen IP-adres begint met 82.173.xxx.xxx.   Het volgende heb ik geprobeerd:

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn desktop, vanuit huis naar mijn zakelijke adres (outlook).

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn desktop, vanuit huis naar gmail en hotmail.

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit de desktop van mijn vrouw, vanuit huis naar outlook.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit de desktop van mijn vrouw, vanuit huis.

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn laptop, vanuit huis.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn laptop, vanuit huis.

Deze komen allemaal terug, met de foutmelding.

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn laptop, vanuit de camping.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn laptop, vanuit de camping naar gmail en hotmail

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn laptop, vanuit het huis van de buren.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn laptop, vanuit het huis van de buren.

en ff mijn desktop naar de buren gesleept, daar aangesloten op zijn modem,  een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail)

En dat gaat allemaal goed.

Schiet mij maar lek.

ook gaat het goed als ik vanuit mijn huis emails gaat versturen via een vpn verbinding..zowel via gmail, Hotmail als zakelijk adres via outlook, zowel via desktop als laptop.

Reputatie 7
Badge +1

Sinds wanneer heb je hier last van? En heb je thuis naast het Tele2 modem nog andere apparaten aangesloten?

Het is me nog niet helemaal duidelijk of je nu getest hebt om vanuit Gmail naar je eigen Gmail te mailen en of het lukt om van Gmail naar Outlook.com te mailen. Dus alleen inloggen op de webmail clients en niet via je zakelijke adres. Als je geen specifieke mail instellingen hebt staan bij Gmail en Outlook.com dan zou dat goed moeten gaan. Zowel afzender adres als ontvanger adres is dan een standaard mail, zodat we persoonlijke instellingen mbt je zakelijke (Outlook) adres kunnen elimineren.

En heb je thuis naast het Tele2 modem nog andere apparaten aangesloten?"”

ik heb op de adsl lijn alleen het TELE2 modem aangesloten (DAVOLINK).  Deze heeft 2 uitgangen voor bedraad internet. Een gaat naar boven en via een switch zitten daar mijn NAS, en 2 netwerkprinters. De andere gaat ook via een switch voor de 2 desktops, de smart-TV, de DVD speler, en de sat-ontvanger

Via LAN zitten daar Google-home, 1 soms 2 laptops en onze beide telefoons.  Zo zit het eigenlijk al een maand of 3-4. Het laatste wat er dan bijgekomen is, is Google-home, maar de problemen zijn er pas sinds een week of 3.

Net een test gedaan, van mijn webmail een mail gestuurd naar dezelfde mailadres……..deze komt binnen een seconde foutloos aan, zowel gmail als Hotmail. Van gmail naar Hotmail, gaat het fout, tevens gaat het fout van gmail naar outlook.   Mijn outlook account is een zakelijke (ben ZZP-er) en is afgeleid van mijn website, maar dan info@ en/of wim@ of nog 4 namen voor mijn website adres.  Ik gebruik deze ook al een jaar of 8, en deze hebben de POP instellingen die ik gekregen heb van mijn host van mijn website.

Reputatie 7
Badge +1

Zou je de foutmelding eens kunnen posten die je krijgt bij Gmail->Hotmail (via webmail)?

alle foutmeldingen zijn hetzelfde, alleen de vetgedrukte adres is anders, nml het adres waarheen ik mail. Het verzendadres is niet weergegeven.:

This message was created automatically by mail delivery software.
failed: xxxxxxxxxxxxxx@hotmail.com:
SMTP error from remote server for MAIL FROM command, host: hotmail-com.olc.protection.outlook.com (104.47.59.161) reason: 550 5.7.1 Service unavailable, Client host [82.165.159.130] blocked using Spamhaus. To request removal from this list see https://www.spamhaus.org/query/ip/82.165.159.130 (AS3130). [DM6NAM12FT016.eop-nam12.prod.protection.outlook.com]

Dit is de foutmelding vanuit mijn zakelijk adres 

failed:

bezoeksamenkomst@gkv-leusden.nl:
SMTP error from remote server for RCPT TO command, host: gkvleusden-nl0i.mail.protection.outlook.com (104.47.9.36) reason: 550 5.7.1 Service unavailable, Client host [82.165.159.130] blocked using Spamhaus. To request removal from this list see https://www.spamhaus.o
rg/query/ip/82.165.159.130 AS(1440) [VE1EUR03FT016.eop-EUR03.prod.prot
ection.outlook.com]

Reputatie 7
Badge +1

Heb je in beide gevallen gemaild naar hetzelfde adres?

bij de eerste foutmelding van gmail naar Hotmail…. de tweede foutmelding van zakelijk adres via outlook naar een ander adres, 

de eerste krijg ik altijd vanuit gmail en Hotmail….. de tweede altijd van zakelijk adres via outlook.

zit ietsjes verschil in.

ga ik vanuit zakelijk naar mijn Hotmail, krijg ik de tweede foutmelding.

vanuit gmail naar dezelfde Hotmail, de eerste foutmelding.

Reputatie 7
Badge +1

Mogelijk dat niet jij maar een hele range ip's van Tele2 op een blacklist is gezet. Dat kan gebeuren als er een andere klant (onbewust) aan het spammen is geweest. Het is aan Tele2 om dan de technische dienst te vragen hierin te duiken om van de lijst af te komen. Ik vermeld even @Rox van Tele2 en @Cas van Tele2, zij zullen het vanaf hier oppakken.

Hahaaa, Kevin en Rox heb ik ruim 2 weken geleden een PM gestuurd met dit probleem, Cas heb ik gisteren wat gestuurd toen ik terug kwam van vakantie.   Ik heb van alle drie nog niets gehoord.

Reputatie 7
Badge +1

Moderators kan/mag je ook niet zomaar ongevraagd een bericht sturen. Het forum is geen privé chat met moderators. Eerst een topic starten en dan vragen moderators om je gegevens in een privé bericht om je klantgegevens erbij te pakken, dat is hoe het werkt. Na het weekend zijn er weer moderators actief op het forum en zij behandelen topics op volgorde.

oke….. ik wacht dan ff geduldig af.   bedankt iig verder voor je hulp.

Reputatie 4
Badge

Hi @wimdejong , welkom op onze Community! Goed dat je een eigen topic hebt aangemaakt, zo kunnen medeklanten jou verder helpen om een oplossing te bedenken. Onze Community is er voor en door onze klanten.  @pipodeclown, thanks voor de uitleg over het ongevraagd versturen van een privébericht. Onze huisregels kunnen altijd nog nagelezen worden voor wie dat wilt. Het belangrijkste is nu dat we dit gaan fixen voor @wimdejong:muscle_tone4:

Het is mooi om te zien hoe @pipodeclown en @WhTurner zich over dit issue ontfermd hebben. Daar is onze Community voor! Nu zij jou niet verder kunnen helpen, neem ik met alle liefde het stokje over. Je kan mij nu een privébericht sturen zodat ik in het systeem kan duiken om het uit te zoeken voor jou. Ter verificatie heb ik de volgende gegevens nodig van jou:

• Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Ik hoor het graag van je, ik sta voor je klaar! :raising_hand_tone4:

Groetjes, 

Rox

Dag ;

Sorry voor mijn late bericht…

mijn prioriteiten lagen even ergens anders. inmiddels is dit weer onder controle.

eigenlijk werkt het nu weer goed, wat heb ik gedaan woensdagmorgen toen ik weg ging:

• ik heb de stekkers losgetrokken van het modem, ook de 220 V
  • 's avonds thuisgekomen van ziekenhuis, 220V weer erop, en de andere stekkers.
  • toen internet het weer deed, mijn server had contact, geprobeerd, en ik kan weer emailen, zonder foutmeldingen……
  • 00k alles komt aan op de plaats en adres van bestemming.

is de modem verouderd? ( een DAVOLINK), deze heb ik al ruim 15 jaar, denk ik? Volgens mij gebruikt Fred Flintstone deze ook. :)

De vraag is: kan het nog een keer gebeuren? Zo ja, zou ik dan een andere modem kunnen krijgen?:

Reputatie 7
Badge +1

Aangezien Tele2 net als de meeste providers werkt met dynamische ip adressen, zal je door het uitzetten van het modem nu mogelijk een ander ip toegewezen hebben gekregen.

oke dan……. tsja, heb nog nooit het modem op deze manier uitgezet voor langere tijd…. zelfs met vakantie niet.

nou, een ander ip-adres wilde ik ook, dus bij deze is alles opgelost. 

ik dank je hartelijk voor de adviezen en tips!

Dat zou wat zijn zeg, trek de stekker uit je Modem en je krijgt een nieuw ip adres.

Ja daar zouden kwaadwillende erg blij mee zijn, maar zo werkt het dus niet.

Reputatie 7
Badge +1

Providers houden een log bij, dus een dynamisch ip helpt kwaadwillenden niet.

net gekeken, maar volgens mij heb ik nog hetzelfde ip-adres.   TELE2 heeft toch een statisch adres?  zit volgens mij ingebakken in je modem? (heb ik lang geleden gelezen, ook een ander heeft niets aan je modem, gekoppeld ook aan je abo nummer)    maar ik kan het mis hebben, ben nooit te oud om te leren.

Reputatie 7
Badge +1

Tele2 heeft net als veel providers dynamische ip’s. Echter, wordt er meestal een behoorlijke leasetijd (de tijd dat het ip aan jou toegewezen blijft) gebruikt. Als je je modem korter uit zet dan de leasetijd dan krijg je dus hetzelfde ip toegewezen.

Reageer