beantwoord

Amerikaanse websites niet meer bereikbaar zonder VPN/Tor

  • 29 September 2021
  • 2 reacties
  • 75 x bekeken

Bepaalde Amerikaanse websites zijn niet meer bereikbaar zonder VPN/Tor.

 

Twee uur wachten in twee browsers ingelogd in mijntele2, nul reactie.

 

……..

 

Ik neem aan dat Tele2/Tmobile over de rug van de klanten weer eens heeft besloten om contracten op te schorten met grote internet backbones die vervolgens het internet verkeer van Tele2 blokkeren.

 

Zo is onder andere de Amerikaanse VPN van Opera niet langer bereikbaar, en een van mijn meest beluisterde Internet Radio stations “Radio Paradise” geeft een “502 bad gateway” maar via de Europese VPN van Opera en Tor kan ik wel “Radio Paradise” bereiken…..

icon

Beste antwoord door vuurdraak 1 October 2021, 10:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je kan niet meer met jouw Tele2 internetverbinding bepaalde websites bereiken?
Wat bedoel je met twee uur wachten in in MijnTele2 en nul reactie? Ik snap je topic niet zo goed haha 

  De websites zijn weer bereikbaar, het is in het verleden wel eens vaker voor gekomen dat Tele2 “ruzie” had met “Level 3” (Lumen Technologies / CenturyLink / Level 3 / Global Crossing) over de prijs van het internet verkeer wat Tele2 moet betalen om van hun “Tier 1” backbone gebruik te mogen maken, en dat dan de laatste paar dagen van de maand ineens “Level 3” de toegang tot hun backbone blokkeerde omdat Tele2 niet hun prijs wil/wou betalen.

 

  Als ik zie dat ik websites niet direct meer kan bereiken maar wel via VPN of Tor (via een omweg) en het ook nog eens de laatste dagen van de maand zijn, gaat er bij mij een alarm lampje branden.

 

  Vreemd genoeg wou de Tele2 bot ook niet mee doen, wel als ik niet ingelogd was als Tele2 klant, dan kreeg ik een reactie, maar niet als ik ingelogd was toen bleef het stil, ach ja ik ben wel wat gewend als 10+ jaar klant van Tele2