Al een paar dagen zeer trage verbinding

• 30 januari 2016
  • 6 reacties
  • 103 x bekeken

Ik heb sinds een aantal dagen weinig tot geen verbinding. Dacht eerst dat het alleen in de avonduren was, omdat ik doordeweeks overdag niet thuis ben. Maar heb vandaag al de hele dag een trage verbinding. Tot nu toe nooit problemen gehad, ben absoluut niet technisch ingesteld dus weet ook niet wat er mis zou kunnen zijn...help? 🙂

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Wat is traag? Kan je eens een speedtest doen en aangeven hoe traag? Alvast bedankt.
http://www.speedtest.net/
Zo traag dat hij de speedtest niet eens af kan ronden,heb het de afgelopen 20 minuten steeds opnieuw proberen te doen. Maar de pagina wil vaak niet eens volledig laden
Heb hem net wel af kunnen ronden, met dit als resultaat:
Reputatie 4
Badge +1
Oei dramatisch dus...weet je nog welke snelheden je haalde toen er nog een problemen met je verbinding waren?
Welk abo heb je? Internet light of basis?
Neem aan dat je het modem al eens gereset hebt. en dat je bedraad meet?
Geen idee, weet wel dat het nooit zo traag is geweest! Ik heb Internet Light, modem al 2 keer gereset. Bedraad meten heb ik geprobeerd maar hij kan geen verbinding maken. Dus de meting is via wifi gedaan
Reputatie 4
Badge +1
Via Wifi vind ik het moeilijk om een oordeel te geven. Het beste zou zijn als je bekabeld kan meten. Je hebt nog wel een harde reset( knopje achterkant modem) maar dan zal je volgens mij wifi opnieuw moeten instellen.Wifi op een ander kanaal proberen is misschien ook nog een mogelijkheid. Ik kan je hier niet verder mee helpen hoe je het moet doen omdat ik zelf geen wifi gebruik.

Probeer eens op je modem in te loggen(ip adres modem en dan inloggen) en uit te lezen welke snelheid tot het modem binnenkomt (maximum bandwith).
Je kan ook de klantenservice eens bellen om een lijnmeting te laten doen zij kunnen ook zien welke snelheid zij tot het modem meten.

We moeten dus even uitzoeken of het probleem bij jou zit of aan de kant van Tele2. Jij hebt verder niets veranderd dus het lijkt erop dat er aan de kant van Tele2 iets niet goed zit. Kan bijv. zijn dat er iets in de centrale niet goed gaat. Of probleem met het modem..
Maar daarvoor moeten we dus eerst even verder kijken. Kijk eens of je in het modem kan komen en kan zien wat er tot je modem voor snelheid binnenkomt aan de kant van Tele2..