beantwoord

ADSL blijft gelimiteerd op originele snelheid

Ik heb een Tele2 internet basis abonnement, wat standaard 50Mbit zou moeten zijn. Volgens de Tele2 website en fourstack zou dit ook op mijn adres beschikbaar moeten zijn. Ik heb echter maar 21 Mbit. Ik heb hierover de klantenservice gebeld en het gemaild. De mail wordt niet beantwoord en aan de telefoon is me verteld dat omdat op het moment van afsluiten er maar 21 Mbit beschikbaar was, dat ik daar op gelimiteerd wordt totdat ik een ander abonnement neem. Dus bijvoorbeeld internet extra of tv erbij.

Nu wil ik wel graag tv via Tele2, maar niet als ik zo'n lage snelheid heb. Ik durf dus geen tv af te sluiten, want straks zit ik misschien een jaar vast aan een abonnement waar ik niets aan heb, als het toch een technisch probleem blijkt te zijn.

Ik kan nergens vinden dat je gelimiteerd blijft op de oorspronkelijke snelheid, ook als de wijkkast geüpgraded wordt. Ik heb dat ook nagevraagd bij het afsluiten van mijn huidige abonnement en toen is me verteld dat de snelheid automatisch beter zou worden bij een upgrade tot het maximum van 50Mbit.

Weet iemand er meer vanaf dat de snelheid gelimiteerd blijft?

icon Beste antwoord door JeroenM van Tele2 29 september 2017, 11:13

Hallo,

Ik heb inderdaad nog geen manier om dit op een officiële manier te doen. Er is helaas ook geen 2e lijn vrij waardoor ik geen 2e signaal aan kan melden.

Ik wil eventueel wel proberen om je pakket te upgraden (met korting ik kan proberen de pijs hetzelfde te houden) om te kijken of dit een migrate triggered (We kunnen het in ieder geval proberen)

Ik neem aan dat je nog geen andere aanvraag gedaan hebt op het adres want ik krijg wel signalen dat er iets loopt.

Heb je hier eventueel interesse?

Bekijk origineel bericht

13 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hey Silvan,

Dit is inderdaad een vreemd verhaal. Wat volgens mij ook niet klopt. Er zit namelijk een verschil tussen de " verwachte snelheid bij afsluiting contract " en de daadwerkelijke haalbare snelheid. Bij een 21 mbps lijn vermoedt ik eerder dat er wat anders aan de hand is, voornamelijk een DSLAM die blijft hangen op het profiel van 21 mbps.

Het feit dat de medewerker je aan de telefoon op deze manier in principe verkeerde info gaf vind ik erg jammer. Door de stugge procedures waaraan de telefonische medewerkers gebonden zijn, zal je het via de telefoon ook niet kunnen oplossen helaas. Mijn advies is om te wachten op een reactie van een moderator. Het overgrote deel van de Tele2 moderators weten over het algemeen net even wat meer en hebben ook wat meer vrijheid.

Als je op de fourstack info ziet staan dat je 50 mbps zou moeten kunnen halen raad ik het je ook niet aan om een nieuwe abbonement af te sluiten tenzij het ook echt voordeliger voor je is. Wacht eerst maar even het bericht van een moderator af. Deze kan in ieder geval controleren voor je wat je daadwerkelijk binnen zou moeten krijgen op je lijn.
Reputatie 2
Badge +2
Hallo,

Ik wil graag verder onderzoek doen. Volgens fourstack zou het inderdaad moeten kunnen maar het kan voorkomen dat je op de verkeerde kast aangesloten bent.

Ik ga een kpn escalatie voor je starten dus het kan zijn dat je gebeld wordt/ een sms krijgt voor een afspraak.

Ik ga er van uit dat ze het probleem op afstand kunnen onderzoeken.
Vanochtend is de kpn monteur langsgeweest. Hij vertelde me dat ik nog aangesloten zit op de telefooncentrale (op ongeveer 2km) ipv de wijkkast op 250m. Ook zat er nog een oud isra punt dus dat is vervangen (scheelt 1 Mbit).

De wijkkast is wel geüpgraded dus de verbinding zou gemigreerd kunnen worden, maar dat moet geïnitieerd worden vanuit Tele2. Ook heeft dat nu nog geen zin omdat de verbinding tussen de wijkkast en de centrale nog geen glas is (uitzondering volgens de monteur), dit wordt volgende maand pas rechtgetrokken.

Ik wacht dus even een maandje af. Maar goed dat ik nog geen upgrade gedaan heb op mijn abonnement, anders had ik dus extra betaald voor geen extra snelheid!
Reputatie 2
Badge +2
silvan.thus schreef:

De wijkkast is wel geüpgraded dus de verbinding zou gemigreerd kunnen worden, maar dat moet geïnitieerd worden vanuit Tele2. Ook heeft dat nu nog geen zin omdat de verbinding tussen de wijkkast en de centrale nog geen glas is (uitzondering volgens de monteur), dit wordt volgende maand pas rechtgetrokken.

Goed om te zien dat de oorzaak nu in ieder geval duidelijk. Helaas heeft de KPN monteur in PRINCIPE gelijk. Maar zit er helaas toch volledig naast. Tele2 geen mogelijkheiden om een dergelijke migratie op te starten. De enige manier waarop ze dit zouden kunnen uitvoeren is door je abbonement op te zeggen en daarna (na afsluiting) weer opnieuw aan te melden. Hierdoor ga je op z'n minst 3 tot 4 weken zonder internet zitten. Dat is ook niet echt bepaald een optie.

Dit wordt veroorzaakt door het feit dat Tele2 niet de lijn eigenaar is. KPN laat dit soort wijzigingen in hun netwerk niet toe door Tele2. Een migratie wordt ook volledig door KPN gedaan en beheerd.

Dit wordt een gevalletje escalatiedesk KPN. Wordt even wachten op een terugkoppeling van de moderators. Ik hoop dat ze dit voor je kunnen regelen. Tele2 zal vanuit hun kant bij de juiste mensen even een balletje binnen moeten gooien om dit te regelen. In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling hier @silvan.thus ! 😃

Groetjes,

BaardDraakje
Reputatie 2
Badge +2
Hallo,

Ik heb inderdaad nog geen manier om dit op een officiële manier te doen. Er is helaas ook geen 2e lijn vrij waardoor ik geen 2e signaal aan kan melden.

Ik wil eventueel wel proberen om je pakket te upgraden (met korting ik kan proberen de pijs hetzelfde te houden) om te kijken of dit een migrate triggered (We kunnen het in ieder geval proberen)

Ik neem aan dat je nog geen andere aanvraag gedaan hebt op het adres want ik krijg wel signalen dat er iets loopt.

Heb je hier eventueel interesse?
Ik weet niets van een andere aanvraag. Ik heb eerder wel gebeld en gemaild (zoals boven staat), maar ik weet niet of daar een aanvraag uit gekomen is. Wat is eigenlijk een aanvraag? Zo'n upgrade?

Ik zou het wel graag proberen. Ik heb niet echt meer nodig dan 50Mbit, maar zodra het technisch kan zou ik wel tv willen.

Je voorstel is om een upgrade naar extra te proberen? Hoe werkt dat dan als het werkt en ik wil daarna tv? Ook financieel en qua contractduur?
Reputatie 2
Badge +2
Als je van niets weet dan is het in ieder geval geen aanvraag van een andere provider.

Mocht je alsnog tv willen dan kunnen we eventueel de kosten hetzelfde houden als je de aanvraag via mij doet.

Als je hier voor wil gaan

Zou je me dan alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens|
- Naam
- Adres
- Postcode ± Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen Privébericht aan JeroenM.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Jeroen M
Jeroen wat heb je met je link gedaan??
De linkmoet zijn: Privébericht aan JeroenM
Reputatie 2
Badge +2
WhTurner schreef:

Jeroen wat heb je met je link gedaan??
De linkmoet zijn: Privébericht aan JeroenM

Mn pc dacht vast het is bijna weekend, Ik heb het aangepast 😉
Reputatie 2
Badge +2
Onze workaround lijkt gewerkt te hebben! het modem haalt nu bijna 50 mbit binnen. ik vermoed dat de snelheid zelfs nog hoger gaat worden en dat je straks 100 mbit krijgt.

Bedankt voor het testen 😉

Ik ga intern bespreken of we dit als vaste workaround kunnen gebruiken.
Ja, heel hartelijk dank!

Dat geeft me meteen de mogelijkheid om TV via Tele2 aan te schaffen. Hoe kan ik dat het beste doen?
Reputatie 2
Badge +2
silvan.thus schreef:

Ja, heel hartelijk dank!

Dat geeft me meteen de mogelijkheid om TV via Tele2 aan te schaffen. Hoe kan ik dat het beste doen?

Dat kan ik ook voor je aanvragen, weet je al welke tv pakketten je wil?
TV Basis met 2 ontvangers. Verbindingsset heb ik al en de tv kan al opnemen.

Reageer