Access point aansluiten op TG789bvn, geen IP?

  • 28 March 2021
  • 9 reacties
  • 217 x bekeken

Om op zolder betere WiFi te ontvangen heb ik een TP-Link EAP225 AC1350 access point via Cat kabel in TG789bvn modem/router via PoE adapter gekoppeld. Deze EAP zend inderdaad uit op 2.4GHz en 5GHz (zie ik op mobiel en laptop), maar ik krijg geen contact met apparaat (omdat deze geen IP krijgt lijkt oorzaak). Welk vast IP adres kan ik kiezen om dit wel te bereiken? Ik ben vast niet de eerste die WiFi signaal wil versterken achter Tele2 modem/router, zonder extra modem te installeren.. leek Plug&Play, maar helaas lukt het me niet. Heb dit Forum en Forum op TP-Link doorgeworsteld, maar kom bv wel suggestie in Tele2 forum tegen om “technicolor zou je als je ingelogd bent in het modem het internet netwerk ip kunnen aanpassen. Dit doe je door het volgende te doen: 1. Log in het modem. 2. Ga naar home network 3. Klik Interfaces 4. Klik op LocalNetwork (in het blauw) 5. Klik op configure”: maar dat kan ik niet (zie alleen overview, geen configure, dus Tele2 heeft dat uitgezet?). Help!


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7

Heb je de TP Link wel op dhcp gezet? Die deelt namelijk zelf ip adressen uit. Zorg wel dat dit niet dezelfde range is als ook door het Tele2 modem wordt uitgedeeld.

Dank voor je snelle reactie; ik heb tot op heden nog geen enkele mogelijkheid om de TP-link EAP in z'n settings aan te passen; lijkt alsof ik er niet in kom.. enig idee hoe ik dat wel kan realiseren? Heb al harde reset en loskoppelen van power geprobeerd, maar ook dat geeft geen hulp.

Op basis van je suggestie, dit is wat ik op TP-Link Forum hierover vindt: ” No, EAP-225 is just an Access Point (AP), it does not have a DHCP server. It also would not make sense to have a DHCP server in every AP. This belongs to a router or to an external DHCP server, not to an AP. Just define the address pool you want to be used in your router's DHCP server. “ Maar het lijkt erop dat ik de Tele2 Technicolor TG789bvn niet kan aanpassen voor de IP pool.. zit daar het probleem?

Reputatie 7

Apparaten die rechtstreeks met je modem verbinden krijgen wel een ip adres toegewezen? 

Ja, die wel.

Reputatie 7
Badge +12

Een access point heeft juist geen DHCP functie. Maar misschien dat die ethernet plug wat roet in het eten gooit. Sluit de TP link met die ethernet kabel eens rechtstreeks op het modem aan.

Maar dat heb ik toch al, of verwoorde ik het verkeerd? Om de EAP225 AP van stroom te voorzien zit er een PoE switch/adapter tussen (er is geen alternatief mogelijk om AP van stroom te voorzien), maar verder is het rechtstreeks via Cat kabel aan modem verbonden. Zonder die PoE switch krijgt de AP geen stroom en zal hij niet werken. Of moet ik dat juist testen?

Beste Eric,

getriggerd door je vraag, ben ik verder gaan zoeken. De AP krijgt nu wel een IP (maar vreemd buiten  standaard range volgens mij, 192.168.0.254) maar die kan ik niet pingen. Geen reply.

Reputatie 7
Badge +12

Tja, dat is het lastige met dit soort zaken. Het is een unieke opzet. Zelf gebruik ik een Deco wifi Mesh systeem. Zo heb ik wifi dekking in mijn hele huis en tuin. Je kunt zoiets ook huren bij Tele2. Zie hier.

Reputatie 7

Beste Eric,

getriggerd door je vraag, ben ik verder gaan zoeken. De AP krijgt nu wel een IP (maar vreemd buiten  standaard range volgens mij, 192.168.0.254) maar die kan ik niet pingen. Geen reply.

Lijkt erop dat het AP zelf een vast ip pakt ofzo...