beantwoord

abonnementskosten

  • 18 September 2019
  • 7 reacties
  • 167 x bekeken

Ik heb vorige maand een internet abonnement afgesloten die (met korting) de eerste 6 maanden 22 euro kost en daarna 25 euro. Bij de eerste factuur zouden er 30 euro aansluitkosten bij opgeteld worden. Ik kom dan uit op 52 euro.
Nu heb ik zojuist een factuur gekregen waar ik 31,22 euro aan abonnementskosten betaal en komt het totaalplaatje uit op €60,23..
Kunnen jullie achterhalen hoe dit verschil kan zijn?
icon

Beste antwoord door EDieleman 19 September 2019, 10:35

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Kijk even naar de factuurperiode. Waarschijnlijk is die een paar dagen langer door een deel van de eerste maand.
Mijn factuur loop vanaf de 24ste van augustus. En het bedrag wordt 25 september afgeschreven. Die dag kan het verschil niet zijn lijkt mij?
De standaard factuurperiode is één kalendermaand. Als je dus op 24 juli je abonnement bent begonnen, loopt je eerste factuur van 24 juli tot en met 31 augustus. De incassodatum is dan 25 september.
Reputatie 4
Tele2 is zo te zien wel de korting vergeten, alleen als je van € 25 uitgaat kom je op dat bedrag uit voor 1 maand en 8 dagen.
Reputatie 3
Hoi EDieleman,

Welkom op ons forum. Als je de factuur opent kun je zien over welke periode de factuur is opgemaakt, welke periode staat hier aangegeven?

Groetjes, Michiel
Hoi Michiel,

Heb inmiddels gebeld en het is opgelost. Abonnement kosten zijn vanaf de 19e gerekend terwijl de monteur de 24ste de verbinding had gemaakt.
Het bedrag wordt verrekend bij de volgende factuur. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Reputatie 3
Fijn dat het is opgelost, het bedrag was dus wel berekend op basis van het kortingsbedrag.