Abonnement opgezegd zonder toestemming

• 15 juli 2016
  • 2 reacties
  • 121 x bekeken

Hallo,
Vanochtend heb ik een mail gehad dat mijn televisie- en internetabonnement is opgezegd en dat ik een boete moet betalen. Ik dacht eerst dat het om een nep mailtje ging maar naar een telefoontje ( van meer dan een half uur!! ) te horen gekregen dat mijn nieuwe onderbuurman ( zelfde adres, ander zelfstandig appartement ) een abonnement heeft afgesloten bij een andere provider en dat de opzegservice van deze provider mijn abonnement heeft opgezegd.
De oplossing is dat ik contact op moet nemen met de buurjongen zodat hij dit terug kan draaien.

Ik vind het belachelijk dat mijn abonnement door iemand anders kan worden opgezegd zonder dat dit bij mij geverifieerd wordt. Het is inderdaad hetzelfde adres maar een totaal andere naam.

Het kan toch niet zo zijn dat het mogelijk is dat iemand anders mijn abonnement opzegt en ik een boete dreig te krijgen?!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Hallo,

Helaas is dit inderdaad mogelijk, dit heet slamming. Bij het KPN netwerk kunnen alle providers zomaar de lijn overnemen zonder toestemming. Dit ligt niet aan Tele2, dit is mogelijk bij alle ADSL providers.

De oplossing is inderdaad contact opnemen met de buurjongen. Dit kan Tele2 niet voor je doen, bovendien kan alleen je buurjongen dit met zijn provider regelen omdat hij de abbonementshouder is en verificatie kan geven. Hij zal moeten regelen dat zijn aanvraag op een ander huisnummertoevoeging komt of op een ander aderpaar.

Bovendien is er een mogelijkheid (weet ik niet zeker) dat je het abbonement opnieuw moet aanvragen omdat hij is afgemeld, dat duurt 3 weken. Als je dreigt op te zeggen verspoedigen ze het met 9 dagen.

Zelf kan je op dit moment niet heel veel doen. Laat je informeren hoe het gaat met de factuur met de afkoopsom, als je vindt dat deze onterecht is kun je het beste een klachtenformulier invullen.

Nico
Reputatie 5
Badge +3
Dag Roosmt,

Wat Nico zegt klopt. Bedankt voor het meedenken Nico!

Je bent inderdaad geslammed waardoor je nu contact op moet nemen met je buurjongen. Helaas kan ik je daar verder niet mee helpen. Wanneer de lijn weer vrij is kan je opnieuw een aanvraag doen.

Ik zou ook even graag met je mee willen kijken in ons systeem.
Zou je mij de volgende gegevens kunnen sturen in een privébericht. Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan op 'bericht'.

Naam
Adres
Klantnummer

Groet, Trinh