beantwoord

Abonnement met 20Mbit aanpassen naar 40Mbit

• 7 januari 2015
  • 33 reacties
  • 1432 x bekeken

Hoi,

momenteel heb ik een Tele2 abonnement met 20Mbit internet.
Is dit over te zetten naar 40Mbit (voor de meerprijs van € 3,00 per maand ) ?
icon

Beste antwoord door jpg97 12 januari 2015, 13:35

....Misschien moet ik het abonnement opzeggen, vervolgens een nieuw abonnement afsluiten
( want dan kan ik de 40Mbit optie wel aanklikken ).

Huh, volgens de postcodecheck kan het wel en volgens de klantenservice niet?
Goh wat hebben ze die databases goed gekoppeld.:P
Raar hoor. Als je bij een andere aanbieder kijkt, kun je dan wel VDSL krijgen?
Als dat zo is dan is het gewoon beschikbaar en klopt het antwoord van Tele2 niet.

Inderdaad, via de postcode check zou ik het wel kunnen bestellen. Als ik dan de klantenservice bel dat ik mijn huidige 20Mbit abonnement wil overzetten/verhogen naar 40Mbit zeggen ze dat het helaas niet mogelijk is.

Ik heb nog niet gekeken of het via een andere provider wel kan, dat zal ik eens proberen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Dat hangt van de afstand tot de wijkcentrale af. Controleer dat via:https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/
De afstand staat onder "Copper exchange distance"
Als dat meer als 1000m is, heeft het 40 Mb/s abonnement geen zin / wordt niet geleverd
Badge +2
Dat hangt van de afstand tot de wijkcentrale af. Controleer dat via:https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/
De afstand staat onder "Copper exchange distance"
Als dat meer als 1000m is, heeft het 40 Mb/s abonnement geen zin / wordt niet geleverd

De ervaring is hier anders met 40 Mb/s.

Familielid: afstand 3720 meter. Ontvangst maar liefst 40.3 in en 5 uit.

Vrijdag wordt het bij mij geleverd, was jaloers op familie. Ben benieuwd.
Afstand 2196 meter. Nu adsl 20 Mb/s 10.1 in en 1 uit.
Reputatie 7
Badge +5
Dat familielid heeft dan absoluut géén dsl aansluiting bij Tele2
Badge +2
Nee, volgens mij is het VDSL. De installatie hiervan heb ik nl. zelf gedaan bij hen. Maar wel zeker van Tele2 met tv decoder.
Kan er niks anders van maken.
Reputatie 6
Badge +5
De ervaring is hier anders met 40 Mb/s.
Familielid: afstand 3720 meter. Ontvangst maar liefst 40.3 in en 5 uit.

Misschien dat dat de afstand naar de centrale is en niet de afstand naar
de voor VDSL aangepaste wijkkast? Ik zou die afstanden in ieder geval
met een korrel zout nemen. ;)
Bij jou is de afstand nu 2196 meter voor adsl. Ik neem aan dat de afstand
naar de wijkkast korter is. In de regel is de grens voor VDSL 1000 meter.
Badge +2
Nou dat laatste zou best wel eens waar kunnen zijn.
KPN heeft het afgelopen jaar de wijk behoorlijk op de schop gehad (veel nieuwbouw).
Het fijne weet ik er niet van maar ik heb geluiden over een buitenring gehoord en daar moet je dan op aangesloten zijn.
Badge +2
Heb het maar even opgezocht.

http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm

Deze site geeft zelfs max. 60 Mb/s aan

En op mijn postcode 'maar' 55 Mb/s. Dus zou ik vrijdagavond min. 40 Mb/s moeten hebben.
Ik laat het wel weten.
Reputatie 6
Badge +5
Ja precies dan is er een wijkkast aangepast,
VDSL buitenring noemen ze dat geloof ik.
Ja laat het ff weten, ik ben benieuwd. 🙂
Als ik de check doe via Tele2 site staat er:

Copper exchange distance (approx.): 1179 meters.

Dit is dus net buiten de 1000 meter max.

Heeft het dan totaal geen zin om voor de 40Mbit lijn te kiezen? Of heb ik dan wel wat snelheidswinst ( in zowel up- als downstream? ).
Reputatie 7
Je hebt op deze afstand van de wijkcentrale zeker voordeel bij vdsl. Je zou een downloadsnelheid verwachten rond de 25 en een upload van minimaal 4.

Je zit echter wel boven de 1000 meter, dus de vraag is of je bij Tele2 vdsl kunt bestellen.
Reputatie 6
Badge +5
Als ik de check doe via Tele2 site staat er:
Copper exchange distance (approx.): 1179 meters.
Heeft het dan totaal geen zin om voor de 40Mbit lijn te kiezen? Of heb ik dan wel wat snelheidswinst ( in zowel up- als downstream? ).

Download denk ik ook wel, maar zeker de upstream zal behoorlijk wat uitmaken.
Die kan wel 4x zoveel zijn als bij ADSL. Als je HIER je postcode invult moet wel
de optie 'Internet Basis' er bij staan anders is VDSL niet leverbaar op jouw adres.
Volgens de chat medewerker is het inderdaad helaas niet mogelijk op mijn adres :(
jammer...
Wel raar, wat als ik via de link die ik van jeroendemuzikant heb gekregen staat de optie er wel bij...

Als ik dan door klik ( alsof ik een nieuw abonnement wil afsluiten ) dan kan ik wel de 40Mbit snelheid kiezen...

Ik kan vanaf 5 maart mijn abonnement verlengen, ik zal dan nog eens proberen of ik de 40Mbit optie kan kiezen.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, maar het kan ook een slordigheidje zijn op de site. Als ik mijn eigen postcode invul op de pagina waar WhTurner de link van heeft gegeven staat daar als snelheid 20 / 3 Mbps, terwijl ik 30 / 6 heb. Dus echt nauwkeurig is het allemaal niet.
Wel raar, wat als ik via de link die ik van jeroendemuzikant heb gekregen staat de optie er wel bij...
Reputatie 6
Badge +5
Ik ben benieuwd, maar het kan ook een slordigheidje zijn op de site. Als ik mijn eigen postcode invul op de pagina waar WhTurner de link van heeft gegeven staat daar als snelheid 20 / 3 Mbps, terwijl ik 30 / 6 heb. Dus echt nauwkeurig is het allemaal niet.
Die site is ook voor wholesale, die geeft bij mij ook andere snelheden
aan als wat ik daadwerkelijk heb. Daarom zeg ik er ook vaak bij:
'Alleen de afstand, de rest van die site is voor wholesale'.
Die site geeft voor mijn postcode ook de optie
Fiber 1 Gbps symmetrisch, doe me die maar dan. 😛
Als jpg97 het volgens de postcodecheck op
de gewone site wel kan bestellen, dan is het daar wel leverbaar.
Bij mij in ieder geval niet. Hier is wel glasvezel, dat blijkt trouwens
ook niet uit de gewone check maar wel op deze site . :)
Als je daadwerkelijk glasvezel begint te bestellen...
Wanneer komt er nu eens uit de postcodecheck of je
1.ADSL, 2.VDSL of 3.Glasvezel kunt bestellen???
Badge +2
Ja precies dan is er een wijkkast aangepast,
VDSL buitenring noemen ze dat geloof ik.
Ja laat het ff weten, ik ben benieuwd. :)

Hier is dan de uitslag. Volgens de begeleidende brief zou het pas vanavond werken maar het is al dik in orde.

Duidelijk is nu wel dat de afstand tot de centrale bij VDSL niet meer relevant is. Het gaat erom of je op de buitenring van KPN bent aangesloten en dan kun je dergelijke uitslagen krijgen mits je de zaak nauwkeurig en met nieuwe kabels aansluit. Ook de meegeleverde telefoonkabel is nu cat5e met rj12 aansluiting en gebruik de oude (rj11) dus maar niet meer.

De test is met 3 verschillende Applicaties uitgevoerd en geven onderling nauwelijks verschil. Een Wifi Analyzer app op mijn Tablet geeft een waarde aan van -25dBm, ter vergelijk de ADSL gaf -38dBm aan.

Hier is nu een zeer tevreden klant van Tele2.:)
Reputatie 7
Badge +5
Mooi begin resultaat, alléén het max word weergegeven, kan best zo zijn dat gedurende die test 99% ver daaronder zit.
Leg hem eens aan deze test(en).
Krijg je een grafiek, en nog meer gadgets waar je mee aan de slag kan.
Badge +2
@Bombarie, leuke site had ik nog niet gevonden. Je bent vast wel nieuwsgierig naar de uitslag.

Ziet er goed uit!
Ik zal straks ( begin februari ) als ik mijn tele2 abo kan verlengen de 40Mbit optie aanvragen.

Heeft geen zin om dat nu al te doen denk ik.
Reputatie 7
Badge +5

Duidelijk is nu wel dat de afstand tot de centrale bij VDSL niet meer relevant is. Het gaat erom of je op de buitenring van KPN bent aangesloten en dan kun je dergelijke uitslagen krijgen mits je de zaak nauwkeurig en met nieuwe kabels aansluit.

Interessanter is natuurlijk, hoe kom je aan de weet of je op een "buitenring" aangesloten bent/kan worden ?
Met de postcodecheck kun je niet eens vdsl krijgen op die afstand, laat staan dit "geweld".
Badge +2
Zo heb ik het gedaan: eenvoudig in Google is jour friend en je vindt de informatie over jou wijk of woonplaats.

Dan kun je deze site vinden die ik eerder vermeld hebt en met invulling van jou postcode en huisnummer weet je direct wat er op jou ISRA punt (Infra-Structure – Rand-Apparatuur) mogelijk is.

Dat is dus helder het zou moeten kunnen werken. Naar de Tele2 site gegaan en Internet & Bellen, ben nog een beetje ouderwets met vaste telefoon, aangeklikt en heb me terug laten bellen.
“Meneer ik weet niet of het kan bij u” zegt de vriendelijke meneer tegen mij. Geeft niet ik weet het wel.

En @jpg97 hoewel mijn oude abonnement nog tot eind februari doorloopt was er geen enkel probleem om dit over te sluiten naar 40 Mb/s. Je betaald 3 € per maand meer en sluit een nieuw jaarcontract af.

En echt, maak van je oude kabels maar een waslijndraad want je hebt er niets meer aan.
Reputatie 6
Badge +5
http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm
Je link van 'deze site' klopte niet er stonden 2 // tekens teveel achter.
Binnen een uur kan je het eventueel nog veranderen...
Enne gefeliciteerd met je top VDSL 51/6 verbinding nu.
Dat ziet er VET GOED uit! :)
Hopen dat het voor jpg97 binnenkort ook zo gaat.:8
Badge +2
Oeps. Dank voor de tip. Ben nieuw hier he.
Reputatie 6
Badge +5
Ja precies , zo werkt ie wel! Anders kreeg ik een error pagina van kpn.
Maakt niet uit hè, we maken allemaal wel 's een foutje. :)
De meesten lezen het na meer dan een uur, en dan valt er niks meer te veranderen.
Goeie avond.
Reputatie 7
Badge +5
LOL, geen diensten op mijn adres 🆒
[img]http://www.speedtest.net/result/4046991975.png[/img]