abominabele internetverbinding

• 19 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 321 x bekeken

Tele2 schrijft

Vanwege het optimaliseren van ons netwerk kan het zijn dat sommige mensen met Tele2 Internet, Bellen en/of Televisie tijdelijk zonder diensten zitten. Gelukkig zal niet iedereen hier last van hebben.

Klaarblijkelijk wordt het normaal gevonden dat een deel van de klanten te maken heeft met storingen.

Sedert een aantal dagen functioneert het internet slecht. Regelmatig zijn er onderbrekingen. Variërend in duur van enige minuten tot een half uur. Dan is geen tv-ontvangst mogelijk. Ook zijn er soms haperingen in het beeld. Sinds gisteravond is er wel internet maar geen tv meer. Zowel tv decoder als internet router zijn gereset. De internet snelheid is momenteel dermate laag dat tv ontvangst onmogelijk lijkt.

Soms lukt de speedtest niet omdat er helemaal geen upload mogelijk is. Alle verbindingen zijn via ethernetkabel (geen wifi).

Op een e-mail naar de klantenservice wordt niet gereageerd.

Een chat starten levert een verwijzing naar de telefoon.

Via de telefoon kom je in de wacht zonder enige indicatie hoe lang dat gaat duren.

Een overstap naar Ziggo lijkt voor de hand liggend, maar daarmee zijn mijn problemen op dit moment niet opgelost.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Je kan proberen of het vervangen van de kabel tussen modem en ISRA punt (telefoonaansluiting) enig effect heeft, die kabel moet van goed kwaliteit zijn (rond en niet zo'n platte) en niet langer dan 2 meter.

Reputatie 5
Badge +1

Email heeft tele2 niet, dus dat is zinloos. Telefoon vanaf maandag morgen weer. Hier in de loop van maandag, maar niet erg snel. Succes ermee. 

Je kan proberen of het vervangen van de kabel tussen modem en ISRA punt (telefoonaansluiting) enig effect heeft, die kabel moet van goed kwaliteit zijn (rond en niet zo'n platte) en niet langer dan 2 meter.

Dank voor het meedenken. De configuratie in huis is niet veranderd en heeft de afgelopen jaren goed gefunctioneerd. Daarmee kan de oorzaak van ondeugdelijke kabels in huis worden uitgesloten. De door mij gebruikte kabel tussen modem en ISRA punt is overigens de bij de modem meegeleverde kabel, rond van vorm en ca 1,5m lang.

Tele2 is bezig met het Optimaliseren van ons vaste netwerk. Vorige week stond in het lijstje updates een naburige wijk. Het zou wel heel toevallig zijn als niet daar de oorzaak ligt. Het zou voor Tele2 eenvoudig moeten zijn van te voren de gebruikers van een wijkcentrale te informeren over de werkzaamheden en te zorgen voor correcte afhandeling van onverhoopte problemen als gevolg daarvan. Tele2 maakt zich er momenteel wel heel makkelijk vanaf door nagenoeg onbereikbaar te zijn.

Reputatie 5
Badge +1

Ze zijn helemaal niet bereikbaar in het weekend. 

Zoals je beschrijft lijkt het op kabel problemen buiten. Dan moet tele2 opdracht aan KPN geven. Dan zullen ze eerst een verbindingstest doen. 

Reputatie 2

Dank voor het meedenken. De configuratie in huis is niet veranderd en heeft de afgelopen jaren goed gefunctioneerd. Daarmee kan de oorzaak van ondeugdelijke kabels in huis worden uitgesloten. De door mij gebruikte kabel tussen modem en ISRA punt is overigens de bij de modem meegeleverde kabel, rond van vorm en ca 1,5m lang.

Tele2 is bezig met het Optimaliseren van ons vaste netwerk. Vorige week stond in het lijstje updates een naburige wijk. Het zou wel heel toevallig zijn als niet daar de oorzaak ligt. Het zou voor Tele2 eenvoudig moeten zijn van te voren de gebruikers van een wijkcentrale te informeren over de werkzaamheden en te zorgen voor correcte afhandeling van onverhoopte problemen als gevolg daarvan. Tele2 maakt zich er momenteel wel heel makkelijk vanaf door nagenoeg onbereikbaar te zijn.

“Het heeft goed gefunctioneerd, dus het blijft goed functioneren” is nogal een drogreden. Daarnaast klinkt wat je omschrijft niet als iets dat voortkomt uit werkzaamheden; bij het optimaliseren van het netwerk gaat het namelijk om het vervangen van apparatuur in de wijkcentrale. Wanneer ze dat doen zit je tijdelijk helemaal zonder verbinding.

Van wat je omschrijft traint je modem waarschijnlijk te laag in door een probleem op je DSL lijn of is het een hardware issue. In beide gevallen is bellen met de klantenservice helaas de enige manier om dit aan te kaarten. Je zou eventueel wel kunnen kijken op het modem zelf wat voor snelheid het modem binnenkrijgt. Eventueel het modem resetten naar factory default settings, dat kan ook nog (tijdelijk) helpen.

“Het heeft goed gefunctioneerd, dus het blijft goed functioneren” is nogal een drogreden. Daarnaast klinkt wat je omschrijft niet als iets dat voortkomt uit werkzaamheden; bij het optimaliseren van het netwerk gaat het namelijk om het vervangen van apparatuur in de wijkcentrale. Wanneer ze dat doen zit je tijdelijk helemaal zonder verbinding.

Van wat je omschrijft traint je modem waarschijnlijk te laag in door een probleem op je DSL lijn of is het een hardware issue. In beide gevallen is bellen met de klantenservice helaas de enige manier om dit aan te kaarten. Je zou eventueel wel kunnen kijken op het modem zelf wat voor snelheid het modem binnenkrijgt. Eventueel het modem resetten naar factory default settings, dat kan ook nog (tijdelijk) helpen.

Volgens mij doe ik alleen een uitspraak over de deugdelijkheid van de kabels, zie de drogreden in de redenering niet.

De modem had ik al gereset naar de factorysettings, maar dat maakte geen verschil.

Het eerste probleem dat ik ondervond was dat er ‘s-nachts een half uur geen internet meer was dus dat zou inderdaad kunnen gaan om apparatuurvervanging.

Op mijn modem zie ik het volgende:

Dit lijkt te corresponderen met de waardes op mijn pc verbonden met een UTP5e kabel aan de modem.

De snelheid lijkt met de dag af te nemen.

Reputatie 5
Badge +3

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zulke snelheden naar werkzaamheden krijgt. Kan het kloppen dat je inmiddels al gebeld hebt en KPN is aangestuurd om dit na te kijken?

Reputatie 2

Volgens mij doe ik alleen een uitspraak over de deugdelijkheid van de kabels, zie de drogreden in de redenering niet.

De modem had ik al gereset naar de factorysettings, maar dat maakte geen verschil.

Het eerste probleem dat ik ondervond was dat er ‘s-nachts een half uur geen internet meer was dus dat zou inderdaad kunnen gaan om apparatuurvervanging.

Op mijn modem zie ik het volgende:

Dit lijkt te corresponderen met de waardes op mijn pc verbonden met een UTP5e kabel aan de modem.

De snelheid lijkt met de dag af te nemen.

Ik bedoelde dat je de kwaliteit van de kabels niet kunt beoordelen aan de hand van hoe ze in het verleden hebben gewerkt. Maar goed, een korte, ronde kabel zoals als het goed is wordt meegeleverd zal niet gauw de oorzaak zijn.

Uit het screenshot lijkt het bijzonder sterk op een probleem buiten je woning. De binnenkomende snelheid is eigenlijk onwerkbaar. Als KPN daar inmiddels voor is aangestuurd zou dat redelijk snel verholpen moeten zijn.