beantwoord

Abo verhoogd naar 100Mbps maar WiFi blijft tussen 40 en 50 Mbps

  • 30 September 2019
  • 11 reacties
  • 1105 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Beste,

Ik heb sinds 23 september de 100Mbps verhoging in laten schakelen.
Ik dacht gisteren hey laat ik eens een speedtest doen en ik kwam uit op 40Mbps (Ookla speedtest app android) Modem staat op nog geen 30 cm van mijn telefoon af in een open ruimte.

Dus ik bel zojuist met de klantenservice wat is dat slecht bevallen zeg!!!! 35 minuten gewacht tot ik iemand aan de lijn krijg. Ik krijg vervolgens een medewerker aan de lijn en die stelt mij de standaard "beveiligings"-vragen. Daarna de vragen of het L1 lampje brandt (Ik ben verbonden met mijn camera dus internet werkt sws). Of ik het al met een kabel geprobeerd heb, antwoord NEE.

Hij doet wat testjes en geeft aan dat er 108Mbps snelheid bereikt wordt (kabel)
Vervolgens geef ik aan dat wij allemaal SMART/IoT apparaten aan de WiFi hebben hangen en dus geen kabels meer hebben.

Wat denk je? De verbinding wordt spontaan verbroken of diegene heeft opgehangen.

Al met al is de service !@#$%^.

Ik zou graag een nieuwe goede modem opgestuurd willen krijgen, hoe kan ik hier voor zorgen?
icon

Beste antwoord door Tu Ya 11 October 2019, 08:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je kunt niet verwachten dat je via Wifi 100 Mbps haalt. Misschien een idee dat je zelf eens een wifi mesh netwerk probeert dat ook 5Ghz ondersteund? Zie bijvoorbeeld hier.
Je kunt niet verwachten dat je via Wifi 100 Mbps haalt. Misschien een idee dat je zelf eens een wifi mesh netwerk probeert dat ook 5Ghz ondersteund? Zie bijvoorbeeld hier.

Sorry maar werk jij bij Tele2? Ik ben zelf IT-er. Een 2,4Ghz kan met gemak de 100Mbps halen.
Daarnaast is het raar dat mijn abo snelheid omhoog is gegaan naar 100Mbps.... en ik 10Mbps langzamer WiFi heb dan de oude Abo 50Mbps.

Mijn robotstofzuiger kan helaas geen 5Ghz aan netzoals en aantal smartlampen.

Ik lees meer topics dat de huidige modem niet helemaal lekker gaan op de "nieuwe" 100Mbps verbindingen.
Reputatie 3
Hoi Tu Ya,

Welkom op ons forum. Dit is een openbaar forum waar je met name door andere klanten wordt geholpen. Ik kan de verbinding vanuit hier voor je nakijken. Hiervoor ontvang ik graag je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht. Privébericht naar Michiel

Groet, Michiel
Beste,

Ik heb sinds 23 september de 100Mbps verhoging in laten schakelen.
Ik dacht gisteren hey laat ik eens een speedtest doen en ik kwam uit op 40Mbps (Ookla speedtest app android) Modem staat op nog geen 30 cm van mijn telefoon af in een open ruimte.

Dus ik bel zojuist met de klantenservice wat is dat slecht bevallen zeg!!!! 35 minuten gewacht tot ik iemand aan de lijn krijg. Ik krijg vervolgens een medewerker aan de lijn en die stelt mij de standaard "beveiligings"-vragen. Daarna de vragen of het L1 lampje brandt (Ik ben verbonden met mijn camera dus internet werkt sws). Of ik het al met een kabel geprobeerd heb, antwoord NEE.

Hij doet wat testjes en geeft aan dat er 108Mbps snelheid bereikt wordt (kabel)
Vervolgens geef ik aan dat wij allemaal SMART/IoT apparaten aan de WiFi hebben hangen en dus geen kabels meer hebben.

Wat denk je? De verbinding wordt spontaan verbroken of diegene heeft opgehangen.

Al met al is de service !@#$%^.

Ik zou graag een nieuwe goede modem opgestuurd willen krijgen, hoe kan ik hier voor zorgen?
Maakt allemaal niets uit , het wordt door t-mobilethuis gedaan en die garanderen bekabeld 75% en geen garantie voor wifi. staat in contract.

Alle abbo"s van Tele2 worden geleverd door T-mobilethuis. sinds de fusie van begin dit jaar,heb al meerdere keren nieuwe spullen gehad en verhoogt maar het helpt niet gewoon bij je snelheid houden en koop een wifi versterker dat is het enige wat een beetje helpt .
groet
Maakt allemaal niets uit , het wordt door t-mobilethuis gedaan en die garanderen bekabeld 75% en geen garantie voor wifi. staat in contract.

Alle abbo"s van Tele2 worden geleverd door T-mobilethuis. sinds de fusie van begin dit jaar,heb al meerdere keren nieuwe spullen gehad en verhoogt maar het helpt niet gewoon bij je snelheid houden en koop een wifi versterker dat is het enige wat een beetje helpt .
groet



Kijk daar heb ik iets meer aan! Ik ga er maar een (wifi) router achter hangen en die maar via een kabel aansluiten dan haal ik in ieder geval de 100Mbps. Wel weer jammer dat ik extra kosten moet maken door een provider.
Tele2 Modem | WiFi | Uitgeschakeld
Nieuwe router met kabel aan modem gekoppeld, Wifi ingesteld en wat denk je ?

91Mbps met een speedtest over de WiFi!!!! (Bijna de 100Mbps maar ach)

Neuh het ligt niet aan de Tele2 modem! Het ligt aan de omgeving (Buren/muren/beton bla bla bla)

Tele2 je mag van mij dit topic sluiten en je SERVICE verbeteren!
Reputatie 7
Badge +8
Welke router met zo'n goede Wi-Fi signaal heb je nu? Maak de andere klanten ook blij, vertel het ons.
Welke router met zo'n goede Wi-Fi signaal heb je nu? Maak de andere klanten ook blij, vertel het ons.

Het is niet een heel goedkope maar dat is per persoon verschillend.
Ik heb deze gekocht "Netgear Nighthawk AX4". Doet ook gelijk aan WiFi 6 en is volledige in te stellen via een app.

https://tweakers.net/pricewatch/1336776/netgear-nighthawk-ax4/specificaties/
Reputatie 7
Badge +8
Mooi, laat dit maar staan dan hebben anderen er ook wat aan!
Reputatie 7
Badge +12
Dat is inderdaad een beest van een wifi access point! Dat is voor liefhebbers prima natuurlijk, maar als ze dat standaard zouden gaan leveren wordt de maandprijs voor iedereen hoger. Dus beter dit los aan te schaffen, net zoals Mesh wifi systemen.