beantwoord

Aansluitpunt

  • 25 April 2019
  • 5 reacties
  • 273 x bekeken

Geacht forum,
Ik overweeg om naast mijn 4G sim only van Tele2 nu ook een All in pakket van Tele2 te nemen als alternatief voor een hoofdpijn-pakket van Ziggo, echter. ik heb geen telefoonaansluiting in mij huurwoning (bouwjaar 1935) op de tweede etage.
Wel zit er een heel oud en ongebruikt aansluitpunt van KPN (PTT) naast de voordeur op de begane grond.
Mijn vraag is of ik in dit geval voorzien kan worden van Tele2 internet/TV/telefoon op mijn verdieping, (de postcodecheck geeft aan dat dit kan), en zijn daar kosten aan verbonden?
Alvast dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door eric 25 April 2019, 22:30

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De internet lijn wordt op het Isra punt geleverd. Dat zit blijkbaar bij de voordeur. Ook als het oud is wordt dit nog steeds gebruikt. Het modem zou daar op 1 meter afstand vandaag geplaatst moeten worden en dan kun je een ethernet/computer kabel naar boven kunnen trekken.
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat het ISRA punt zich in de openbare ruimte bevind, nl het trappenhuis, net naast de voordeur.
Het betreft een oude woning die later opgedeeld in twee afzonderlijke zelfstandige woonruimtes.
De modem zal toch een stroomvoorziening moeten hebben en die is er niet, dus alleen een ethernet kabel trekken is niet voldoende.
Mogelijk loopt er bij nader inzien wel een telefoonkabel naar boven die ergens afgeknipt moet zijn.
Ik begrijp dat die dus niet te gebruiken is omdat de lengte daarvan meer dan een meter is.
Hopelijk is er toch een oplossing want ik wil graag van Ziggo af.
Reputatie 7
Badge +12
Kijk eens bij t-mobile, die verkopen een thuis pakket met een 4g modem. Dan ben je van alle kabels af. https://www.t-mobile.nl/shop/4g-voor-thuis?ch=es&cc=con&sc=acq
Dat lijkt me inderdaad wel wat, dat T-Mobile 4G thuis pakket..
Zojuist een Ziggo monteur hier gehad die alle kabels plus modem heeft vervangen, maar er bleek een probleem met de coaxkabel ergens tussen het aansluitpunt en de verdeelkast buiten, waardoor de oude modem de geest heeft gegeven.
Nu moet er gegraven worden en dat kan alles bij elkaar wel 2 tot 3 maanden duren ivm toestemming van de gemeente.......
Ik zal nu dus een paar maanden moeten leven met een instabiel internet.
Of als alternatief T-Mobile nemen......😋
Bedankt voor de hulp.
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten. Wanneer er nog vragen zijn dan kan er een nieuw topic aangemaakt worden.