beantwoord

Aansluitkosten glasvezel

  • 8 April 2020
  • 52 reacties
  • 1505 x bekeken

Reputatie 4

Waarom moet ik 67 Euro aansluitkosten betalen als ik bijv. van ADSL( van Tele2) naar glasvezel over wil?

Enorm fors bedrag 😮.

Dat doet mij zelfs twijfelen om naar glasvezel van Tele2 te gaan.

Want uiteindelijk moet ik die 67 euro toch bij de maandlasten rekenen.

icon

Beste antwoord door eric 8 April 2020, 17:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

52 reacties

Ach ja waarom zou je investeren als je met je oude meuk ook gewoon je geld kunt verdienen.

Investeren is dan niet nodig.

 

 

Reputatie 4

@T2user99

Dankje voor je reactie.

Tsja ik blijf het heel vreemd vinden waar men mee bezig is.

Ik haal nog geen 20 en toch deelt Tele2 mij in als meer dan 20.

Bovendien lijkt mij dat echt concurreren met de kabelaar nog altijd een zware opgave is.

Hier is de situatie nooit echt veranderd in al die jaren het is toch werkelijk te triest voor woorden.

Ben het zeker met je eens dat er mensen zijn die er nog belabberder voor staan in dit opzicht.

En anderen die genieten lekker met hoge snelheden omdat kpn daar wel de straat

kasten aan past iets wat ze hier gewoon weigeren.

Ik zou nu dertig euro moeten betalen terwijl je nu bij de kabelaar de eerste 6 maanden 40 betaald met tv en alle opties erbij.

Ik ben niet voor Ziggo..verre van dat..maar je kan gewoon niet begrijpen dat er in al die jaren zo weinig veranderd is.

Wel leven nu in een tijd waarbij je ziet dat er een steeds hogere vraag is naar snel internet maar de DSL boeren in mijn nog steeds bar weinig bieden. Nog even afgezien dat sommigen er inderdaad nog slechter mee af zijn maar goed wat koop ik daarvoor?

Ik zou die 18 MB zeker niet willen hebben omdat je dan in mijn opinie weer kans hebt op de lagere ping en wellicht ook storingen.

Zoals gezegd ga ik daar ook niet die 30 voor betalen.

De andere isp,s maken het nog bonter door bijv tot 100 aan te bieden en je dan teleurstellen doordat je erachter komt dat er bar weinig van overblijft.

Vindt het niet juist dat je zo adverteert want zo wil men voorkomen nog met de kabelaar te concurreren maar in feite is ook daar bar weinig van te merken.

Het kan zelfs voorkomen dat je in je enthousiasme door klikt omdat je meent eindelijk een gelijkwaardig alternatief voor de kabelaar gevonden te hebben en die letters mbt tot de " te echte te behalen snelheid,' maar heel klein geschreven staan.

 

De komende jaren zal er hier dus weer niets veranderen.

Ik ben op zoek naar een isp die mij een fijne snelheid kan geven maar ik wil geen tv Abo.

Het gaat dus jaren gewacht te hebben weer niets veranderen.

Hoe is het toch mogelijk dat het Acm in de praatjes van KPN gelooft heeft.

Ik had misschien bij moeten zetten , de hoofdprijs voor een tot 50Mb abo waar sommigen maar weinig  (jou geval 18Mb er zijn er met veel minder ) van overhouden .

Voor jou valt de 12 nog wel mee maar ik geef aan dat het voor Tele2/T-mobile veel duurder is je de 18Mb via VDSL te leveren.

Ze moeten je fysiek omzetten van Tele2 apparatuur naar KPN apparatuur en de maandelijkse kosten zijn hoger.

Je krijgt er wel een lagere ping en iets hogere snelheid voor terug (mij zou het het niet waard zijn ) je moet zelf bepalen wat je wilt.

Je kunt nog naar een kabelaar , er zijn ook woningen waar geen kabel aanwezig is!

Als online alleen tot 100Mb bij KPN inkoopt kun je zelfs 1Mb geleverd krijgen bij zon abbo als technisch niet meer mogelijk is aan de klant de keuze of je het wel of niet wilt (je krijgt het te zien voor afsluiten).

Reputatie 4

@T2user99

Dank voor jouw reactie.

Je zegt dat sommigen de hoofdprijs betalen voor een tot 50 MB Abo.

Maar is dat dan niet precies wat er bij mij gebeurt?

Ik haal van die tot 50 maar op zijn max 18 dat is een verbetering van welgeteld 5 MB en dat kost mij dus het  internet basis Abo.

Daarbij haal ik de 20 niet eens..laat Tele2 mij dan de 18 geven om te behouden dat mensen niet naar de kabelaar gaan.

Ze kunnen al jaren niet veel meer bieden hier en nu zouden wij voor die paar mbs meer opeens zoveel meer betalen?

Tevens vind ik dat je mensen zo blij maakt met een dode mus.

Nog even afgezien dat een isp als online het klaar speelt om mij tot 100 voor te schotelen en dan wederom maar met de schamele 18 op de proppen komt.

Indeed een hele lage snelheid want met een multi houden is wederom de enige optie toch maar de kabelaar.

UHD is ook geen optie.

Streamen van tv en computeren is ook allemaal net op de grens.

Dat voor 30 euro ..vind je het gek dat mensen dan voor de kabelaar kiezen.

 

Ik vindt het gewoon niet correct als je tot 50 verkoopt en dan maar met 10 komt  of in mij situatie de 18..

Dat is in mij optiek ADSL light.

 

 

Reputatie 4

@pipodeclown 

Dank voor jouw reactie.

Ik blijf vinden dat als Tel E2 die 20 niet levert je dan ook niet naar internet basis moet zetten.

Als het geen VDSl is dan vraag ik me af wat dan wel .

Het is nog niet eens 20 en op zijn max 18 terwijl we hier nu rond de 13 zitten.

Ben totaal niet over te spreken om op deze wijze een forse meer prijs te betalen en in feite met een dode mus zogenaamd blij moet worden.

Ik denk dat we het mbt deze standpunten dus niet eens zullen worden maar dat is prima.

Overigens zitten de dure aansluitkosten voor de glasvezel hierin dat T mobile een monteur de aansluiting laat doen. Er wordt dus voor gekozen dat de klant dit niet zelf doet.

Ik duidelijk maar dan nog vind ik het daarom vrij prijzig

@ adsl klant

Ik ben het volledig met je eens dat er nagenoeg geen concurrentie is en de ACM blijkbaar niet in staat is er iets aan te doen.

 

Voor het verschil in adsl bij Tele2 en VDSL bij T-Mobile ben ik het totaal niet met je eens!

Tele2 levert vermoedelijk over ADSL met eigen apparatuur in de kpn centrale en hoeft dus ook alleen lijn huur aan KPN af te dragen, T-mobile koopt gewoon VDSL in bij KPN , dit is veel duurder . Dat beide ongeveer dezelfde snelheid halen is gewoon van de afstand afhankelijk. 

Wees blij dat je nog adsl-light kunt afnemen bij Tele2.

De meeste providers hebben helaas geen budget abonnementen meer en als het laagste abbo een to 50Mb is en je hebt de pech dat je ver van de centrale of actieve kast woont mag je de hoofdprijs betalen voor een abbo met belabberde snelheid.

Het is altijd verstandig om naar alle providers en cachback acties te kijken en het voor jou beste abbo te kiezen.. 

Reputatie 7

@pipodeclown

Onder de 18 en dat dan vdsl noemen ..nee geen goed woord voor over.

 

Dat je minimaal 60 % van tot 50 MB moet halen vind ik helemaal niet verkeerd nu kunnen ze veel als VDSl verkopen terwijl het in feite in deze situatie een veel te kleine winst is.

 

Hoe zou het nou toch komen dat veel klanten dan de coax optie kiezen..zo vreemd is het niet.

 

Ahum...Tele2 noemt het niet zo, ze leveren een bepaalde techniek. De snelheid is afhankelijk van die techniek.

De 60% zie ik ook weer terugkomen, maar dat is tot nog toe nog steeds een ongefundeerde bewering.

Dat mensen op locaties waar geen hogere snelheid via DSL geleverd kan worden kiezen voor kabel is inderdaad totaal niet vreemd.

Ik heb genoeg gezegd. Topic is voor mij nu klaar.

Reputatie 4

@pipodeclown

Dank voor jouw reactie.

Dan vind ik dus dat ik een punt heb .

Onder de 18 en dat dan vdsl noemen ..nee geen goed woord voor over.

Maar Tele2 zal zijn klanten wel zo snel mogelijk naar t Mobile over willen krijgen.

We halen geen 20 dus het klopt gewoon niet ja op papier staat er dat t mobile tot 50 kan bieden maar de feitelijke snelheid is op zijn max 18 MB.

Maarja ze willen op deze manier ook alles als de winst van VDSl verkopen (ook de snelheden tot 30) en je dan met een dode mus blij maken en hier ook nog de forse meer prijs voor vragen.

Dat je minimaal 60 % van tot 50 MB moet halen vind ik helemaal niet verkeerd nu kunnen ze veel als VDSl verkopen terwijl het in feite in deze situatie een veel te kleine winst is.

 

Hoe zou het nou toch komen dat veel klanten dan de coax optie kiezen..zo vreemd is het niet.

Maar deze wagen het weer in geen internet only te verkopen en dat wil ik absoluut niet.

Dit noemt het acm concurrentie? 

Had men maar nooit de priet praat van de club van Eelco blok aan het been gelooft.

 

Tele2 kan hier echt al jaaaaaren geen fatsoenlijke snelheid leveren terwijl er tegenwoordig toch veel vraag is naar meer Mbps.

Multi huishouden,steeds meer streaming, thuiswerken enz..

Te triest voor woorden dat er nog steeds in onze omgeving nul komma nul verandert is.

 

Reputatie 4

Er wordt ook genegeerd dat tele2 zelf op de site zegt dat je voor snelheid hoger dan 20

naar t mobile verwezen wordt maar in feite klopt het dus niet want we halen de 20 helemaal niet.

Nog even afgezien dat het belachelijke is dat je tot 50 adverteert en daar dan fors onder gaat zitten.

Theoretisch kan ik je dan ook een tot 1 gbps aanbieden en dan met 6 Mbps op de proppen komen... overdreven dat klopt maar dat vind ik deze manier van adverteren ook.

 

Bovendien kan het gebeuren dat als je even niet oplet je daadwerkelijk meent die 50 te kunnen halen immers er staat maar klein gedrukt dat er maar doe schamele 18(max) van overblijft.

Reputatie 7

 

Ik vindt dat jullie zich veel te gemakkelijk hierin opstellen. Tele2 belooft veel maar biedt in deze nog niet eens 20 MB..en dat alles onder de noemer dat je meent flink erop vooruit te mogen gaan.

 

 

Klopt inderdaad, Tele2/T-Mobile kan alleen leveren wat er technisch mogelijk is (=aangelegd door KPN), tenzij er door T-Mobile aangelegde glasvezel beschikbaar is (maar dat is nog niet op veel plaatsen). En Tele2/T-Mobile kan je geen VDSL gaan leveren voor hetzelfde bedrag als ADSL, omdat Tele2/T-Mobile ook gewoon aan KPN het VDSL tarief moet afdragen.

Reputatie 4

Hoe fool Proof moet jouw reactie zijn Eric?

 

@pipodeclown

Sorry ik heb nooit gezegd dat Tele2 moedwillig snelheid achter houdt maar we halen hier al 13 MB en nu zouden we dus 10 euro meer moeten betalen voor die paar euro's meer ? Dan zeg ik geef die paar mbtjes  dan aan je klanten die met deze zogenaamde een VDSl snelheid aan te bieden. Terwijl wij dan gewoon nog altijd onder de 20 MB zitten.

Ik vindt dat jullie zich veel te gemakkelijk hierin opstellen. Tele2 belooft veel maar biedt in deze nog niet eens 20 MB..en dat alles onder de noemer dat je meent flink erop vooruit te mogen gaan.

Klopt helemaal niets van.

 

Ben het volledig oneens wat Tele2 in deze doet.

Denk wel dat het niks uit zal maken bij het ACM toch zal ik er een melding van doen.

Vindt het ook te makkelijk om te stellen dat het Acm dit goedgekeurd heeft.

Men kan als bedrijf best iets doen waar je je vragen bij kan stellen niet voor niets dat ik dit ook bij het ACM aan kan kaarten.

 

Reputatie 7

Jou 10Mbit ervan geven? Je blijft het voordoen alsof een provider je moedwillig met een lagere snelheid probeert af te poeieren. De -in dat abonnement- gebruikte techniek heeft gewoon een maximum. En die verwachte snelheid is toch echt overduidelijk in mijn ervaring, anders had de ACM het nooit toegelaten.

Reputatie 7
Badge +12

We horen wel van je wat de ACM er van vindt. Hoe "fool proof" moet de informatie zijn?

Reputatie 4

Tele2 geeft op de site zelf ook aan dat ik bij t mobile voor snelheden hoger dan 20 MB terecht kan.

Die 60 % is sprake van geweest op verschillende foras wat ik over dit onderwerp gelezen heb.

Zo vreemd vind ik het ook niet immers dan kan ik ook 200 MB aan gaan bieden en jou dan 10 mb daarvan geven.

Ik vindt gewoon dat je dat niet in zon abo moet verkopen dat valt onder ADSL tot 20 MB. En niet onder een VDSl Abo.

Het kan ook goed zijn dat je in je enthousiasme doorklikt want de beloofde max snelheid staat vaak klein gedrukt.

Ze maken iemand eerst heel enthousiast dat deze bij Tele2 nu Eindelijk ADSL basis af kan nemen en klik je verder wordt dit enthousiasme in de kiem gesmoord.

Ben het echt hier echt niet mee eens.

Reputatie 7

Ik ken die regeling niet en vraag me echt af waar dat vandaan komt. De enige regeling die ik ken is de invoering van de verplichte verwachte snelheid. Waar die 60% vandaan komt is me echt een raadsel. 

Reputatie 4

Dat was voorheen wel zo..als je bijv met tot 50 MB aan het werven was moest je toch wel 60% van die 50 halen wat ik ook te begrijpen vindt.

Want online die speelt het zoals jullie gezien hebben klaar om je te lokken met 100 MB en dan lees je in kleine letters dat je daar maar 18 MB van over houdt.

Om te gaan schermen met VDSl ( overigens geeft online een ADSL snelheid aan) vind ik ook niet correct het is zon kleine winst aan mbs dat dit de term VDSl niet zou mogen dragen.

Reputatie 7

Waar komt toch steeds die 60% bewering vandaan?

Reputatie 4

Dank voor jouw inbreng Eric.

Mijn mening is dat ze bij een tot 20 Abo ze die 18 MB in moeten zetten en je minimaal 60 procent van 50 of 100 moeten leveren wil je dit in zon _ in het geval bij Tele2_ Abo verpakken.

Laat Tele2 mij dan maar om mij en mijn ouders kostenloos naar 18 omzetten of dat ze een klein bedrag meer vragen. Al zijn die paar mbs in de huidige tijd ook niet echt winst maar ik en ook mijn ouders gaan daar zeer zeker geen 10 euro meer voor betalen daar piekeren we zeer zeker niet over.

Waarom dan niet meten een VDSl snelheid waar we iets mee kunnen..er is hier geen glasvezel en kpn weigert om het koper te upgraden .

Ja bepaalde wijken in deze gemeente die hebben wel glasvezel maar daar hebben we niks aan.

Zeker is dat kpn nu niks gaat doen immers dat zou de bij de glasvezel abonnementen een bom kunnen leggen.

Toen ze hier keer aan het werven waren wilden ze zoooo graag aangeven dat glasvezel de toekomst is..even later gaat men het koper weer upgraden.

Hadden ze dat project maar nooit aan KPN verkocht wij plukken daar hier nog jaren de wrange vruchten van.

 

Reputatie 7
Badge +12

Zolang je van te voren communiceerd wat je krijgt is het volgens de ACM prima. Dat is ook de verbetering die een aantal jaren geleden bij alle providers moest worden doorgevoerd. Tot die tijd kon je nog wel eens verast worden met "tot 100 Mbps" en je kreeg 18. Mocht jij toch de ACM nog verder weten te activeren, success. Ik teken alleen niet mee, komt het net over alsof ik niet kan lezen.

Reputatie 4

Online maakt het nog bonter die verkoopt je een tot 100 MB Abo en levert je een slappe 18 MB DSL lijn .

Het wordt steeds gekker..dit is de nieuwe "eerlijkheid" zeker. Om je dood te lachen.

Waarom niet meteen een 1 gig up, down en dan met 10 mb DSL komen .

Dit zijn zeker de beloftes van kpn die ze bij het ACM afgeleverd hebben om iedereen een hoge snelheid te geven..ha ha ha..

Kijk dan onze vrienden van het ACM zo leveren wij de mensen een 100 MB Abo.. geweldig hè?

ACM is helaas te vroeg in deze onzin getrapt.

Dit is nou de " vooruitgang" van de club KPN ..dit is het antwoord van op de Coax van Ziggo alhier van 100 MB welgeteld één giga 18 overhouden. Een ware scherts vertoning.

 

 

Die 18 is gewoon een simpele ADSL light Abo en heeft niets met VDSl te maken nog even afgezien dat dit nog lager is dan de 60 proxy die je bij dit mega lokkertje mag verwachten.

 

Reputatie 4

Dankje ook dank voor jouw visie in deze.

Moet het wel goed onder woorden brengen maar daar moet ik dan maar mijn best voor doen.

Ik meen ook dat ze minimaal 60 procent van die 50 moeten leveren.

Ik doe mijn best en hoop dat T mobile een vette tik op de vingers krijgt en deze praktijken moet stoppen.

Ik laat het weten mocht ik wat van het ACM horen.


helaas laat ACM nooit weten of iets wel of niet in behandeling word genomen daarom vertrouw ik er ook niet op dat ze ook maar iets doen

 

Denk dat je wel een punt hebt maar toch moet ik op zijn minst met duidelijke bewoordingen aangeven dat de club t mobile hier echt verkeerd bezig is.

Ik ga ook niet zomaar op het acm wachten want op een discussie forum van t mobile zelf laat ik me dan zeker ook horen.

Heb me er nog niet ingeschreven maar zal dit zeker niet nalaten.

Daarbij zijn er dan nog meer plekken waar ik deze trucjes aan het licht kan brengen.

Slaat nergens op waar t mobile mee bezig is..

Die 18 is veel te laag voor internet basis zo mogen ze dat helemaal niet verkopen.

Ze moeten minimaal dan 60 procent leveren wil dat VDSl zijn anders is dat gewoon een Abo bij Tele2 namelijk ADSL light niets meer niets minder .

 

Dankje ook dank voor jouw visie in deze.

Moet het wel goed onder woorden brengen maar daar moet ik dan maar mijn best voor doen.

Ik meen ook dat ze minimaal 60 procent van die 50 moeten leveren.

Ik doe mijn best en hoop dat T mobile een vette tik op de vingers krijgt en deze praktijken moet stoppen.

Ik laat het weten mocht ik wat van het ACM horen.


helaas laat ACM nooit weten of iets wel of niet in behandeling word genomen daarom vertrouw ik er ook niet op dat ze ook maar iets doen

Reputatie 4

Dankje ook dank voor jouw visie in deze.

Moet het wel goed onder woorden brengen maar daar moet ik dan maar mijn best voor doen.

Ik meen ook dat ze minimaal 60 procent van die 50 moeten leveren.

Ik doe mijn best en hoop dat T mobile een vette tik op de vingers krijgt en deze praktijken moet stoppen.

Ik laat het weten mocht ik wat van het ACM horen.

Reputatie 7

Ik haal nog niet eens 20 terwijl light tot 20 is..

Mijn mening is dat t mobile in deze niet goed bezig is.

Je kan zon aboniet verkopen zonder ook te voldoen aan een minimaal percentage tov van de 50mb.

Ja ik ga hiermee verder.

Ga dit aangeven en uitleggen bij het ACM.

Mijn mening is duidelijk.

Succes! Laat vooral nog eens horen hoe het afgelopen is.

Reputatie 4

Ik haal nog niet eens 20 terwijl light tot 20 is..

Mijn mening is dat t mobile in deze niet goed bezig is.

Je kan zon aboniet verkopen zonder ook te voldoen aan een minimaal percentage tov van de 50mb.

Ja ik ga hiermee verder.

Ga dit aangeven en uitleggen bij het ACM.

Mijn mening is duidelijk.