Aansluiting wandcontactdoos aansluiting

• 6 februari 2017
  • 5 reacties
  • 2043 x bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag mijn internet modem geïnstalleerd volgens de handleiding maar het heeft niet gewerkt. Er blijkt een probleem te zijn met mijn wandcontactdoos waar de ssnalsuiting met 4 pinnen in gaat. Ik heb de contactdoos uitelkaar gehaald en 2 dikke kabeld gevonden. Iedere kabel heeft 1 rode 1 blauwe 1 witte 1 oranje en een kabel zonder hoesje. Hoe moeten die kabels aan de wandcontactdood aangesloten worden??????
AUB geen internet?????

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Blauw en rood gebruiken op de bovenste aansluitingen, dus linksboven blauw en rechtsboven rood.
Reputatie 5
Badge +2
En dan maar hopen dat KPN hem niet heeft opgeleverd op het tweede aderpaar om wat voor reden dan ook 😛

Rood / Blauw is aderpaar 1. Hierop worden abonnementen in principe altijd op geleverd
Oranje / Wit is aderpaar 2. Vaak wordt deze alleen gebruikt als op het eerste aderpaar al een signaal zit of als deze onbruikbaar is.
Hallo, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu soort van 2 dikke kabels met ieder vn die gekleurde kabels.
Zal ik nu van beide dikke kabels de kleuren rood een blauw aan dezelfde gedeelte aansluiten of zal ik eentje nemen van een dikke kabel??
Reputatie 5
Badge +3
Bovenstaande is helemaal correct, het scenario van het 2de paar is i.d.d. stap twee.
Nog even wat extra info, de twee onderste aansluitingen in de varkenssnuit (aansluitdoos) blijven leeg.
Ook de kabel 'zonder hoesje' mag los blijven.
Stel dat het met rood/blauw nog niet werkt, dat eerst even Tele2 bellen of het signaal er wel daadwerkelijk opstaat.
Het kan zomaar dat het signaal er nog niet opstaat, dat komt nog wel eens voor,.. 😞
Hartstikke bedankt. Ze zijn momenteel gesloten ik zal ze morgen wel bellen.