beantwoord

Aansluiten TP-Link C7 router

• 15 januari 2015
  • 7 reacties
  • 1477 x bekeken

In combinatie met een DV2020-modem van Tele2 wil ik gebruik maken van een C7-router van TP-Link. Alles aangesloten volgen het boekje. Computer herkent de router (draadloos) maar geeft alleen beperkt (is gelijk geen) gebruik.

Wat moet ik doen om via de router te internetten?
icon

Beste antwoord door Jasbleek 19 januari 2015, 21:12

Forum-leden,
Hartelijk dank voor jullie reacties. Aansluiting was daardoor heel eenvoudig. Beide WiFi-signalen, van modem én router komen nu door. Die van de router aanmerkelijk sterker. Ik zal het WiFi-signaal van het modem nog uitzetten. Ook een repeater inschakelen gaat nu heel makkelijk door de wps-functie. Nogmaals erg bedankt!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
1) Zit je externe router aangesloten op LAN3 of LAN4 van het Tele2-modem?
2) Heb je een van de LAN-poorten van de externe router gebruikt om aan te sluiten op het modem, dus niet de WAN-poort?
3) Staat DHCP uit op de externe router?
Badge +2
Dat is een knappe router daar kun je veel plezier van hebben.

Eerst moet je de router van het modem uitzetten met de DMZ functie hiervan en ook de Wifi.
Anders heb je 2 routers achter elkaar zitten en dat gaat niet werken.

Doe dat door een lan kabel in de onderste poort =4 direkt te verbinden met je pc. Weet je meteen of je verbinding hebt.
Log in en zoek in het menu naar de DMZ functie. Deze zet de router en firewal van het modem uit. Vink Wifi ook uit.

Nu gaat de lan kabel uit de pc en in de blauwe wan poort van de router en uiteraard weer een kabel van de router naar de pc.

Modem en router staan beide uit. Nu start je eerst de modem op en dan de router en het zou moeten werken.
Je modem stuurt nu botweg alle signaal door naar de router en die bepaald wat er mee gaat gebeuren.
Router functie in DV2020 is NIET uit te schakelen volgens mij.
Badge +2
Dat heeft hier toch jaren zo gewerkt. Nu heb ik de Technicolor en heb daar hetzelfde mee gedaan.

DMZ staat voor "demilitarized zone" en betekend dat alle beveiligingen in het bestaande modem worden uitgeschakeld en alle informatie vanaf de WAN zijde wordt zonder enige aanpassing of beveiliging doorgestuurd naar 1 adres aan de LAN zijde.

En je maakt aan de LAN kant dus een nieuw netwerksegment met je nieuwe router.
Het modem kan gewoon op adres 192.168.1.1 blijven staan en de router begint bijv. op 192.168.1.2
Mijn router heeft zelf een nieuw adres bedacht en waarschijnlijk kan deze dat ook.
Snelle reacties! Ga straks proberen. Dank vast!
Reputatie 7
Met de gewone "user" inlog kun je DHCP (de routefunctie) niet uitzetten. Dit kan wél met de admin-inlog.
Dat heeft hier toch jaren zo gewerkt. Nu heb ik de Technicolor en heb daar hetzelfde mee gedaan.
Forum-leden,
Hartelijk dank voor jullie reacties. Aansluiting was daardoor heel eenvoudig. Beide WiFi-signalen, van modem én router komen nu door. Die van de router aanmerkelijk sterker. Ik zal het WiFi-signaal van het modem nog uitzetten. Ook een repeater inschakelen gaat nu heel makkelijk door de wps-functie. Nogmaals erg bedankt!