Aanbieding Tele2 & tweede televisie ontvanger gratis

• 5 september 2017
  • 13 reacties
  • 250 x bekeken

Reputatie 3
Afgelopen weken ben ik diverse keren benaderd door Tele2. Vandaag is het dan toch echt tot een gesprek gekomen. Waarover het ging? Tele2 wilde mij een aanbieding doen op het vaste Internet en TV. Vorig jaar is deze aanbieding ook gedaan, en dat was toe bent een voordeel: volgens mij een korting van 34 de eerste 2 maanden.
Ik betaal dus nu 50 euro (35/internet - 9/TV - 2x3/ontvanger)

Ik zou zeggen kom maar op met de aanbieding.....

"Eindconclusie: Helaas kunnen wij u geen aanbieding doen, want u heeft ook bellen in uw abonnement zitten" (waar ik geen gebruik van maak). Ik wordt dus gebeld door tele2 betreft een aanbieding die ze niet kunnen doen. Iets zegt mij dat de administratie bij Tele2 niet helemaal up-to-date is, en dat er heel slecht huiswerk gedaan wordt.

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom er geen aanbieding gedaan kan worden...!
Iemand die dit uit kan leggen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 2
Vandaag kijk ik even naar mijn abonnement gegevens en zie dat ik betaal voor 2 interactieve tv ontvangers, maar dat er 1 gratis zou zijn. Kan iemand aangeven wat hier mis gaat of interpreteer ik e.e.a. verkeerd.
Reputatie 2
Dag Adriaan, het viel mij op dat je twee topics had aangemaakt. Gezien beide vragen wel samen beantwoord kunnen worden leek het voor mij handig om beide vragen in één keer te beantwoorden. Met betrekking tot je vraag over de televisie ontvangers zie ik dat je op dit moment een abonnement hebt die op 3 oktober 2017 afloopt. Dit betekend dat je voor een oud abonnementsvorm betaald, waar je nog betaalde voor beide decoders. Dit was nog vóór de wijziging van de abonnementsvormen die wij dit jaar hebben gemaakt. Indien wij het contract niet verlengen of wijzigen, waarvoor je dus ook door ons was opgebeld, zal je deze kosten op deze manier blijven betalen.

Hierbij komen we uit op de vraag waarmee je dit topic bent gestart: het telefoongesprek over de verlenging van het contract. Het is duidelijk dat er in het gesprek iets niet helemaal goed verliep, omdat een aanbod werd gedaan die achteraf gezien niet haalbaar zou zijn. Graag zou ik vanaf hier voor je kijken wat de reden is dat het verkeerd ging. Het zou mogelijk kunnen zijn dat ik hier meer mogelijkheden heb tot het verlengen van het contract dan de collega die je had opgebeld. Daar heb ik eerst een paar gegevens voor nodig. Zou je me daarom een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ruben.

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Is verstuurd
Reputatie 2
Bedankt voor het doorsturen van je gegevens, Adriaan. Het valt op dat je op dit moment een pakket afneemt van 50 euro, waar bellen bij in zit - hier maak je geen gebruik van. Indien wij een nieuwe abonnementsvorm zouden kunnen activeren (met de tweede decoder gratis) zonder het bellen er bij, zou je op €48 euro per maand uitkomen - met de eerste 6 maanden een actiekorting voor €43 per maand. Je zou hiermee dus in je voordeel zijn.

Het probleem in deze is het telefonie gedeelte, dat kunnen wij in dit abonnement er niet afhalen. Bij een verlenging is het dan 'verplicht' om een apart pakket voor bellen er bij te nemen. Je betaald voor 5 uur bellen per maand 5 euro, en voor 50 uur bellen per maand 10 euro in het Zorgeloos en Eindeloos bellen pakket. Het is erg scheef dat dit bij jou pakket verplicht zou moeten zijn, aangezien je telefonie helemaal niet gebruikt. Als we nu je pakket verlengen met dit 'verplichte' belpakket er bij komen we op €53 per maand uit, met een actiekorting voor €48 per maand.

Indien je zou willen kiezen om het pakket te verlengen zou ik in dit geval, gezien de situatie, een extra korting van €60 willen aanbieden in de vorm van een eenmalige vergoeding. Hiermee vergoed ik in één keer de extra kosten van het onnodige maar toch verplichte Zorgeloos bellen pakket. Dit betekend dat je door de vergoeding op jaarbasis goedkoper uit bent. Dit betekend ook dat als het jaarcontract voorbij is mijn aanbieding niet automatisch word verlengd, daarom dien je na het eerste jaar het pakket te laten verlengen met eenzelfde eenmalige korting om er voor te zorgen dat je gebruik kan maken van onze nieuwe abonnementsvormen. Door deze extra korting in te voeren, samen met de verlenging, ben je op jaarbasis €54 goedkoper uit.

Hopelijk is het duidelijk wat ik voor je zou kunnen regelen.
Reputatie 3
Als ik het goed begrijp ga ik 53 euro per maand betalen = € 636,00 per jaar
Dit was 50 euro per maand =€ 600,00 per jaar

Met een korting van 60 euro korting ben ik 24 euro per jaar goedkoper uit.
Met een actie korting van 6x5 euro komen we dan inderdaad uit op 54 euro

Tot zover de sigaar uit eigen doos. 😁

Je laatste alinea begrijp ik niet...
Reputatie 2
Hé Adriaan, zoals je het samenvat lijkt het dat je mijn voorstel volledig begrijpt. Het is zo dat als ik de verlenging voor je invoer je automatisch de 6x5 euro actiekorting krijgt. Hiernaast kan ik een handmatige vergoeding invoeren van €60, deze vergoeding word dan verrekend met de eerstvolgende facturen oktober en november. Dit betekend dat de eerste 6 maanden €48 abonnementskosten op je factuur zal zien staan, vervolgens €53. De vergoeding van €60 zal de factuur in oktober volledig dekken, die hoef je dan niet te betalen. Het restant van de vergoeding word op de factuur november in mindering gebracht, waardoor je daar dan slechts een gedeelte van hoeft te betalen.

Voor het eerste contractjaar ben je dan goedkoper uit. Als dit jaar is verlopen zal je vervolgens gewoon €53 per maand blijven betalen, waardoor je na het eerste jaar duurder uit zal zijn. Dit zal zo blijven, tenzij wij na het eerste jaar nogmaals een handmatige vergoeding samen een verlenging voor je invoeren - op dezelfde manier dat ik nu voorstel.

Maakt deze uitleg het iets duidelijker?
Reputatie 3
Rest mij nog de vraag:

Hoe borgen we dat deze zelfde constructie over een jaar weer kan worden doorgezet. Als je de verschillende topics leest, blijkt hieruit dat de afspraken die ik maak en de toezeggingen die ik krijg niet altijd kunnen worden nagekomen. Hier ontstaat dan weer een discussie over, die weer tot irritatie leidt.

Een toezegging hier op een forum in de bewoording van: "Komt allemaal goed" geloof ik helaas niet meer.
Reputatie 2
Daar snap ik je voorzichtigheid absoluut. Het komt vaker voor dat een afspraak mondeling word gemaakt maar niet goed word vastgelegd, dit kan voor veel frustratie zorgen. Met die reden zorg ik er voor dat ik het per mail samenvat zodat je het zwart op wit hebt staan en kan bewaren. Deze mail kan vervolgens ook gelezen worden door elke collega die in de toekomst je klantenbestand controleert. Op die manier zou het niet verkeerd moeten kunnen gaan.
Reputatie 3
Perfecte afhandeling, mijn complimenten.
Ik zie de email tegemoet.

Moet ik nu verder nog iets doen om dit in werking te zetten?
Reputatie 2
Behalve dan de toestemming te geven hoef je verder niks te doen, uit je reactie begrijp ik dat ik die gekregen heb. Het nieuwe pakket gaat vanaf 25 september in, vanaf die datum zal er €53 op de factuur staan. Je zal dit op de factuur in oktober terug kunnen vinden. Ik heb de bevestigingsmail gestuurd naar een Tele2 mailadres wat als contact mailadres is opgegeven. Ik zal per persoonlijk bericht nog even laten weten welk e-mailadres is.

Heb je hier nog verder vragen over?
Reputatie 3
Super geregeld zo.
En natuurlijk heb je hierbij de toestemming.

Nogmaals dank !
Reputatie 2
Graag gedaan! Ik zal dit topic voor je open houden, mocht je nog verdere vragen hebben.
Reputatie 2
Naar aanleiding van inactiviteit is dit topic gesloten.