beantwoord

50 MB's?

• 19 september 2015
  • 20 reacties
  • 274 x bekeken

Hallo mijn abonnement is verlengt voor een jaar en gaat 28 september 2015 in.
Gisteren heb ik met iemand van Tele2 gebeld.
En er werd gezegd dat mijn internet 50 MB's wordt in plaats van wat ik nu heb 40 MB's/
Ik kreeg een bevestiging van mijn abonnement verlenging en daarin staat dus tot 40 MB's en dus niet
50 MB's.
Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Bombarie 19 september 2015, 23:57

Daar gaat de vraag dan ook over, op de bevestiging staat tot 40Mb...........het blijft verwarrend.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Netwerksnelheden worden regelmatig opgewaardeerd. Maar er is geen enkele garantie dat die snelheden in de praktijk worden gehaald. Vandaar de disclaimer 'tot' 40MB. Er zat tooltjes waarmee je ping, Mbps, MB's en de bandbreedte kan meten. Maar dat is een indicatie, je kan er geen rechten aan ontlenen zoals dat zo mooi heet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bandbreedte

Vreemd dat zowel 40 als 50MB speed wordt genoemd.
Reputatie 7
Badge +5
Vreemd dat zowel 40 als 50MB speed wordt genoemd.
Dat is dus wat @doridaydiana vraagt, wat die tooltjes daarmee te maken hebben ?
Er is verteld dat het tot 50Mb word.
Afspraak is dus minimaal 60% van 50Mb = 30Mb ipv de minimaal 24Mb nu op papier.
Basis internet is 48 MB's of ik lees 50 MB's maar geen 40 Mb's .
Waarom zetten ze niet gewoon onder voorbehoud 40 mb's
Reputatie 5
Badge +3
Het TOT verhaal is erg wazig, veel (heel veel) klanten meten niet wat voor snelheid ze werkelijk hebben,..
Pas als diensten gaat stotteren en internet te traag is, dan komt het TOT fenomeen om de hoek kijken, en die 60% is leuk, maar daar worden ook geen harde getallen bij toegepast:?
Het stabiel intrainen van de modems en kwaliteit DSlam bepalen toch echt wat voor snelheden er mogelijk zijn, en dat TOT is echt een wassen neus,..
Reputatie 7
De snelheid die genoemd wordt is voor iedereen anders. Deze wordt weergegeven a.h.v. postcode en huisnummer dat je invult.

Vroeger kreeg iedereen dezelfde snelheid (TOT XX MB) te zien, maar dat is nu dus behoorlijk verbeterd. De genoemde snelheid die je nu daar ziet blijkt een redelijke indicatie te zijn van de snelheid die je daadwerkelijk zult behalen.

Men kan niet "onder voorbehoud" 40 MB neerzetten, want de snelheid is voor iedereen anders. Voor jou is het dan kennelijk rond de 48 mb en dat is een prima snelheid!
Basis internet is 48 MB's of ik lees 50 MB's maar geen 40 Mb's .
Waarom zetten ze niet gewoon onder voorbehoud 40 mb's
ik kom op 38 MB's en ben benieuwd wat ik vanaf 28 september dan krijg, want er is mij 50 mb beloofd door de telefoon met een medewerker van tele2 advies-verkoop
Reputatie 7
Er kan nooit een snelheid beloofd worden, er kan slechts een indicatie worden gegeven. Wat krijg je voor snelheid te zien als je op de bestelpagina je postcode en huisnummer invult? Rond die snelheid zou je moeten zitten, kan een paar mb meer of minder zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Dat dus, het systeem kan nu redelijk dicht bij de snelheid aangeven, nu nog de verkoop die zich aanpast.
Bijv: je kunt 48Mb verwachten, dan val je in het tot 50Mb pakket ip.v. kortaf een 50Mb pakket is geschikt...dat TOT word nog weleens "vergeten" te vertellen, en dat wekt verwachtingen.
ik kom op die bestel pagina met postcode en huisnummer op 48 mb basis pakket internet en bellen
Reputatie 7
Dan kun je een prima snelheid verwachten en het is een hele goede snelheid voor het TOT 50 mb-pakket.
Reputatie 7
Badge +5
Daar gaat de vraag dan ook over, op de bevestiging staat tot 40Mb...........het blijft verwarrend.
ja dat verwacht ik ook na 28 september. Nu heb ik 38 mb bij alle speedtesten
Reputatie 7
Het blijft verwarrend, misschien houdt men op de bevestiging een "slag om de arm" zodat een klant later niet kan reclameren. Ik bedoel: Als je tot 40 mb bevestigd hebt gekregen en je krijgt (rond de) 48 dan zul je niet komen klagen 🙂
Reputatie 7
Hoe kun je een speedtest doen als je verbinding nog niet actief is? Maar 38 mb is ook nog steeds een prima snelheid, ook voor een TOT 50-pakket!

Maar ik ben benieuwd, hou ons maar op de hoogte.
dan moeten ze geen 50 mb zeggen door de telefoon want die zou ik krijgen bij mijn verlenging vanaf 28 september. maar in mijn email bevestiging staat 40 mb dat vind ik verwarrend.
Reputatie 7
Badge +5
dan zul je niet komen klagen
Exact, maar als er een punt komt dat je moet klagen dan ben je de Sjaak want dan zou je de bevestiging niet goed gelezen hebben.
Hoe kun je een speedtest doen als je verbinding nog niet actief is? Maar 38 mb is ook nog steeds een prima snelheid, ook voor een TOT 50-pakket!

Maar ik ben benieuwd, hou ons maar op de hoogte.

ik ben al klant bij tele2 heb internet en bellen en het jaarcontract liep af op 18 september en op 28 september zou ik tot 50 mb gaan internetten en onbeperkt bellen 12,50
Reputatie 7
Als ze aan de telefoon verkeerd hebben voorgelicht dan is dat uiteraard niet goed te praten. Men heeft je kennelijk de maximaal haalbare snelheid van het pakket (zonder TOT) genoemd i.p.v. op postcode / huisnummer te kijken wat de verwachting is,

Die 50 mb die zul je pas halen als je in de wijkcentrale woont, dat haalt vrijwel niemand.
Reputatie 7
Als je nu 38 mb hebt (met vdsl van Tele2) dan heb je dat straks ook (met vdsl van Tele2) want je verbinding veranderd niet!

12,50 voor internet en bellen is wel erg goedkoop....
Ik ben al klant bij tele2 heb internet en bellen.
Op 28 september zou ik tot 50 mb gaan internetten en onbeperkt bellen 12,50
Als je nu 38 mb hebt (met vdsl van Tele2) dan heb je dat straks ook (met vdsl van Tele2) want je verbinding veranderd niet!

12,50 voor internet en bellen is wel erg goedkoop....
Ik ben al klant bij tele2 heb internet en bellen.
Op 28 september zou ik tot 50 mb gaan internetten en onbeperkt bellen 12,50

25 euro internet en 12,50 bellen en ga maar eens bellen hoe het zit inderdaad want hier is niet uit te komen op deze manier.