beantwoord

5 jaar lang onkunde, ik heb een oplossing nodig.

• 7 februari 2019
  • 23 reacties
  • 596 x bekeken

Ik heb al zo'n 5 jaar internet van tele2 waar soms 's nacht het internet random uitviel voor langere periodes ( van een kwartier tot een paar uur ). Ik heb hier al jaren over contact gezocht met tele2 om dit op te lossen, helaas loop ik constant tegen onprofessionele robots aan die het eigenlijk allemaal te moeilijk vinden en dus uiteindelijk mijn tijd verspillen en gewoon ophangen of beloven dat ik gebeld ga worden, wat natuurlijk nooit gebeurd. Ik heb serieus vorige maand m'n volledige belbundel uitgegeven aan alleen tele2, ik kan gewoon niet geholpen worden. De keren dat ik belde heb ik vanaf het begin al aangegeven dat er hoogstwaarschijnlijk een probleem was met de serverkast en dat de enige manier dat dit op te lossen is 's nachts iemand langs sturen om de kast te checken.

Na veel gebel kwam er uiteindelijk een monteur langs, die was de lijn langsgeweest, controleerde m'n internet en vertelde me dat alles goed werkte, dit was totaal mijn probleem niet dus de communicatie was er absoluut niet. Veel later kreeg ik zelfs twee monteurs van KPN langs die aan waren gestuurd van tele2, die vertelde me dat ze niet in de tele2 kast konden komen en dat het enige andere dat ze aan konden denken dat de kabels in de muur van m'n woning niet goed waren, dus ze hebben m'n modem direct in de meterkast gezet ( waar de aansluiting loopt naar m'n woonkamer ), vervolgens loopt er na al bijna een jaar een kabel door m'n hal, slaapkamer en woonkamer en ik wil er vanaf !
M'n vorige LAN-party viel m'n internet ook gewoon uit dus het is nog niet opgelost, geen smoesjes meer.

Afgelopen donderdag weer gebeld in de hoop het op te lossen, na meer dan anderhalf uur was het eindelijk door bij mevrouw en zou ik gebeld worden door een monteur binnen 24 uur, we zijn nu 7 dagen later en nog steeds geen bericht.

5 Jaar lang en honderden uren aan de telefoon met tele2 om gewoon als een lopende geldzak behandeld te worden is nu wel mooi geweest, stuur een monteur aan om deze troep op de lossen.
icon

Beste antwoord door Old Schooled 10 februari 2019, 03:32

Als het aan mijn apparatuur had gelegen was dit allang opgelost, bedankt voor het herhalen van overduidelijke oplossingen die al tig keer langs gegaan zijn.
Het probleem was dat de server 's nachts eruit viel en dat de monteurs die langskwamen me zelfs kwamen vertellen dat ze niet in de tele2 kast mogen kijken, dus alles wat je van tele2 te horen krijgt is pure speculatie.
Die monteurs hebben als enige poging gekeken of het aan de kabel in de muur kon liggen als dit met oplossing. Dit heeft het probleem niet verholpen, de server knalde er gewoon nog steeds uit.
Aangezien er soms wel en soms niet afgelezen kon worden of mijn internet was uitgevallen of niet was weer typisch tele2, dus nu komen vertellen dat er nooit een probleem is geweest is belachelijk.

Het was een simpel verzoek om een monteur aan te sturen om de troep die niet geholpen heeft op te komen ruimen.
Dat het internet 's nachts uitvalt en vervolgens tele2 doet alsof hun neus bloedt heb ik niets meer mee te maken binnenkort.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Ze hebben het dus in m'n meterkast gemonteerd. De kabel loopt vanuit daar door m'n gang, slaapkamer en vervolgens in m'n woonkamer.
Reputatie 5
Badge +2
Hé Old Schooled,

Ik heb mij verdiept in de situatie en de problemen die de afgelopen jaren problemen gemeld hebt. In all metingen die gedaan zijn, zowel door onze technische als de technische dienst van KPN zien we nergens dat er op de verbinding zelf of in het modem een onderbreking van de diensten gezien wordt, zowel niet in de koperverbinding als in de datastroom via de koperverbinding. Ook op dit moment zie ik dat je modem 1700+ uur online is en op het data en netwerkniveau niet weggevallen is. Ook is in deze gehele periode vrijwel geen enkele fout op de lijn gemeten, ook als er 's nachts problemen zijn kunnen we dit zien. De lijn naar het modem toe en de data verbinding is dus goed. In het verleden Tele2 monteurs geweest die ook geen problemen geconstateerd hebben en het modem is preventief vervangen.

Omdat er geen problemen gemeten worden op de verbinding en wij alle mogelijke oorzaken onderzocht hebben kunnen we helaas niets meer voor je betekenen en is het advies om te kijken naar oorzaken in je eigen apparatuur.

Het modem hoort volgens de voorschriften ook in de meterkast aangesloten te zijn, de kabel die vanaf de meterkast naar je apparatuur toe gaat zal je zelf moeten wegwerken als je niet tevreden bent met hoe dat er nu bij ligt.

Groet, Kevin
Reputatie 7
Badge +4
de kabel die nu door de gang loopt kun je eventueel vervangen door powerplugs. Er is helaas geen garantie te geven dat dit in elk huis werkt, het hangt van je electriciteits netwerk af. Daarom een tip om het via een webwinkel te kopen, dan kun je het weer terugsturen als het niet voldoet.
Reputatie 5
Badge +2
Als je powerplugs bij ons los besteld (dus zonder contractverlenging o.i.d.) kun je deze ook retour sturen binnen 14 dagen na ontvangst en je geld terugkrijgen.

zie ook: https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/verbindingsset/
Ik kreeg anders gewoon eerder te horen dat ik gelijk had met de storingen van de afgelopen jaren omdat er problemen waren met de kast 's nachts en dat het nu allemaal wel goed loopt. Dus dat er hier in m'n woning nu een kabel door m'n huis loopt omdat de monteurs van kpn niet bij de tele2 kast konden, dat mag ik lekker zelf gaan oplossen. Lekker man.
Dat je kan aflezen dat m'n modem voor het laatst is uitgevallen in eind november klopt. ( DAT WAS TIJDENS M'N LAN PARTY GVD ) En dit was precies hoe het elke keer ging. Uit jou verhaal is uit te lezen dat het allemaal wel zou meevallen.
Dus 5 jaar onkunde vergelijken met een stabiele verbinding voor 2 maanden gaat mij veels te ver
( want de vorige monteurs waren hier een jaar geleden ).
Ik ga lekker overstappen, ik knip de kabels ook gewoon door en stuur de modem terug naar tele2 hoe jullie aangestuurde monteurs het achter hebben gelaten. Alle kosten die de woningbouw in rekening gaat brengen in de toekomst komen ook jullie kant op.

* Die modem was overigens niet preventief vervangen en dat was overduidelijk niet het probleem, je kan alles natuurlijk mooier maken dan dat het echt is.

Honderden uren aan dit kutbedrijf versplilt, bah.
Of ga je me nu doodleuk vertellen dat ik nooit storingen heb gehad ? Cookie-cutter.
Nog meer geld en energie verspillen aan je kut plugs, nadat tele2 me met deze ellende laat zitten.
Je bent geestelijk ziek, je weet waar je die plugs van je kan stoppen.
Nog meer geld en energie verspillen aan je *** plugs, nadat tele2 me met deze ellende laat zitten.😡
Je bent geestelijk ziek, je weet waar je die plugs *****************😡 .
Reputatie 5
Badge +1
Maar geen tijd en energie verspillen om zoiets te lezen laat staan over een oplossing na te denken. Wat je over anderen zegt betrek het op jezelf. Prettig weekend.
Theo jij moet echt geen leven hebben dat je op je vrije zaterdag voor de lol op de tele2 forums gaat zitten haha.
Veel suc6 met tele2 en je simpele bestaan, ik ben klaar met deze onzin. Stelletje nsbers.
Reputatie 7
Badge +5
Kijk eens aan een topic waarin zowat alle forumregels geschonden worden die er zijn.
Als je geen hulp krijgt van tele2 in 5 jaar tijd en dat er gewoon tegen je gelogen word is heel normaal voor jullie blijkbaar.
Suc6 met jullie kansloze bestaan, parasieten.
Reputatie 5
Badge +1
Zegt iemand die al vijf jaar kansloos is. Met jouw positieve energie is dat onbegrijpelijk. Denk er maar over na.
Als je geen hulp krijgt van tele2 in 5 jaar tijd en dat er gewoon tegen je gelogen word is heel normaal voor jullie blijkbaar.
Suc6 met jullie kansloze bestaan, parasieten.

Het ligt aan je eigen meuk, lijkt me duidelijk. MIsschien eens je thuisnetwerk nalopen, kables controleren en als je verder nog servers hebt draaien eens controleren of je niet 2 DHCP servers hebt lopen oid.. Zie ik je ook nog wel voor aan.
Als het aan mijn apparatuur had gelegen was dit allang opgelost, bedankt voor het herhalen van overduidelijke oplossingen die al tig keer langs gegaan zijn.
Het probleem was dat de server 's nachts eruit viel en dat de monteurs die langskwamen me zelfs kwamen vertellen dat ze niet in de tele2 kast mogen kijken, dus alles wat je van tele2 te horen krijgt is pure speculatie.
Die monteurs hebben als enige poging gekeken of het aan de kabel in de muur kon liggen als dit met oplossing. Dit heeft het probleem niet verholpen, de server knalde er gewoon nog steeds uit.
Aangezien er soms wel en soms niet afgelezen kon worden of mijn internet was uitgevallen of niet was weer typisch tele2, dus nu komen vertellen dat er nooit een probleem is geweest is belachelijk.

Het was een simpel verzoek om een monteur aan te sturen om de troep die niet geholpen heeft op te komen ruimen.
Dat het internet 's nachts uitvalt en vervolgens tele2 doet alsof hun neus bloedt heb ik niets meer mee te maken binnenkort.
Reputatie 7
Badge +2
Als eerste, zou ik voorstellen om je username te veranderen naar Non schooled , je praat hier niet me je familie of vrienden, er zijn regels in dit forum, ga je zo door? Word je gebaand en mag je lekker zelf gaan uitzoeken.

Verder, lezen en begrijpen is ook blijkbaar een kunst, wordt door Kevin gezegd dat de verschillende monteurs (in opdracht van KPN en Tele2) geen problemen aan de lijn / verbinding is gevonden. Wordt niet gezegd dat jij geen probleem ervaart.

Dat de KPN monteur je modem heeft geplaatst, is volstrekt logisch, staat ook in de instructies dat de Modem max 1 meter van de isra moet staan, KPN geef alleen garanties tot aan de hoofd aansluiting punt.... Andere bekabeling binnenshuis is jou verantwoordelijkheid, en die zijn vaak van erg slechte kwaliteit.

Ook die kabel die door je huis loopt is jou verantwoordelijkheid, werd destijds geplaatst. Als een adhoc oplossing, maar de provider en/of netwerk beheerder is niet verantwoordelijk voor je interne installatie, alles dat na de modem gebeurt is jou probleem.

Verder noem je 5 jaar van problemen, geen monteur die iets kon vinden, je modem is al meer van 2 maanden online minstens en logs laten niks raars zien... Wat verwacht je nu? Wat wil je opgelost hebben als je verbinding nu stabiel is?

Geen enkele provider zou 100% uptime garanderen, er is een verschil tussen een tijdelijke storing die af en toe zou gebeuren en een chronisch verbindingspronleem.
Reputatie 5
Badge +1
Hij wil gewoon weg en eerst overal tegen schoppen. Laat hem gaan dan wordt het rustig.
" Verder noem je 5 jaar van problemen, geen monteur die iets kon vinden, je modem is al meer van 2 maanden online minstens en logs laten niks raars zien... Wat verwacht je nu? Wat wil je opgelost hebben als je verbinding nu stabiel is? "

Ik heb niets meer nodig van tele2 blijkbaar want ze kunnen niets voor me betekenen.
Dus al die belletjes zijn nooit gebeurd, het is wel duidelijk hoe onbelangrijk tele2 klantenservice vindt.
Gewoon doen alsof alles werkt en geld vangen nadat ik duidelijk heb aangegeven waar het probleem lag.
Dat is tele2 voor je, de andere kant opkijken als je een specifiek probleem aan de pols legt.

Stel dat de waterzuiveringscentrale kapot is en ze je riool preventief omleggen van je toilet naar een emmer in de hal en niemand het echt komt oplossen. Dat je dan natuurlijk zelf het riool weer terug mag leggen als de waterzuiveringscentrale het wel weer doet. Belachelijke praktijken bij tele2.

En al deze kansloze hielenlikkertjes die alleen maar met stenen in glazen huizen kunnen gooien heb ik niets aan. Ga wat doen met je leven ipv op een forum leven van een telecommunicatiebedrijf en hopen op digitale punten omdat je eigen leven niet vervullend is.

Ik ga lekker over op 500mbit glazvezel, de ballen!
" Verder noem je 5 jaar van problemen, geen monteur die iets kon vinden, je modem is al meer van 2 maanden online minstens en logs laten niks raars zien... Wat verwacht je nu? Wat wil je opgelost hebben als je verbinding nu stabiel is? "

Ik heb niets meer nodig van tele2 blijkbaar want ze kunnen niets voor me betekenen.
Dus al die belletjes zijn nooit gebeurd, het is wel duidelijk hoe onbelangrijk tele2 klantenservice vindt.
Gewoon doen alsof alles werkt en geld vangen nadat ik duidelijk heb aangegeven waar het probleem lag.
Dat is tele2 voor je, de andere kant opkijken als je een specifiek probleem aan de pols legt.

Stel dat de waterzuiveringscentrale kapot is en ze je riool preventief omleggen van je toilet naar een emmer in de hal en niemand het echt komt oplossen. Dat je dan natuurlijk zelf het riool weer terug mag leggen als de waterzuiveringscentrale het wel weer doet. Belachelijke praktijken bij tele2.

En al deze kansloze hielenlikkertjes die alleen maar met stenen in glazen huizen kunnen gooien heb ik niets aan. Ga wat doen met je leven ipv op een forum leven van een telecommunicatiebedrijf en hopen op digitale punten omdat je eigen leven niet vervullend is.

Ik ga lekker over op 500mbit glazvezel, de ballen!

En vervolgens weer klagen dat het nog niet werkt omdat je zelf te incapabelt bent?
En weer m'n intelligentie beledigen omdat je nieteens snapt wat het probleem is en hoe moeilijk het is om dit aan tele2 door te geven.
Dit bedoel ik nou haha, ik weet wat het probleem met de verbinding was, dat tele2 daar niet naar wil luisteren is niet mijn probleem, ik ken zat providers die wel een werkende klantenservice hebben ipv de schapen met een mbo 4 opleiding ICT die voor tele2 bij de klantenservice zitten.

Oude kast van tele2 die jarenlang verbindingsproblemen heeft diep in de nacht ook al is er nooit iets mis geweest met m'n eigen bekabeling vs een nieuwe glazvezel verbinding.

Ik weet wel waar ik m'n geld op zet.
Liever bij een bedrijf waar er geluisterd word naar je probleem ipv tele2 waar je zelf de schuld krijgt van hun onkunde en de schapen op het forum je vervolgens ook alleen maar aan kunnen vallen. Belachelijk bedrijf.
Reputatie 5
Badge +1
Niemand begrijpt wat je hier nog je tijd verdoet.
En weer m'n intelligentie beledigen omdat je nieteens snapt wat het probleem is en hoe moeilijk het is om dit aan tele2 door te geven.
Dit bedoel ik nou haha, ik weet wat het probleem met de verbinding was, dat tele2 daar niet naar wil luisteren is niet mijn probleem, ik ken zat providers die wel een werkende klantenservice hebben ipv de schapen met een mbo 4 opleiding ICT die voor tele2 bij de klantenservice zitten.

Oude kast van tele2 die jarenlang verbindingsproblemen heeft diep in de nacht ook al is er nooit iets mis geweest met m'n eigen bekabeling vs een nieuwe glazvezel verbinding.

Ik weet wel waar ik m'n geld op zet.
Liever bij een bedrijf waar er geluisterd word naar je probleem ipv tele2 waar je zelf de schuld krijgt van hun onkunde en de schapen op het forum je vervolgens ook alleen maar aan kunnen vallen. Belachelijk bedrijf.

Waarom ben je hier nog, je haat op mensen die op zaterdag/zondag op het tele2 forum zitten maar je doet het zelf ook.
Je zegt dat je probleem is opgelost en je zeurt nog
Je zegt dat je gaat overstappen, dus dan heb je de hele modem/DSL lijn niet meer nodig. Waarom maak je je hier nog druk om?
Reputatie 5
Badge +2
Om verdere escalatie tijdens deze discussie/flame war te voorkomen ga ik het topic bij deze sluiten. Ontevredenheid uitten is geen probleem maar wanneer er meerdere berichten geplaatst worden met alleen geklaag en andere negatieve uitingen zonder een nuttig gesprek te willen voeren heeft geen meerwaarde.

Topic aanmaker Old Schooled heeft tevens een waarschuwing ontvangen voor grof taalgebruik volgens de huisregels punt C: https://forum.tele2.nl/over-het-forum-327/huisregels-tele2-forum-49669

@theocoppes @nonoheyo Dat Old Schooled forumregels overtreed geeft geen vrijkaartje om hem verder uit te lokken, te beledigen of om een flame war te starten. Hou het netjes of reageer niet.