beantwoord

40 mb

• 2 maart 2015
  • 19 reacties
  • 387 x bekeken

Beste allemaal,

Sinds vandaag ben ik overgestapt van een 20 mb modem naar een 40 mb modem van tele2. Deze overstap was een soort van verplicht om een 2e decoder te kunnen aanschaffen. Met 20 mb zou dit niet kunnen. Echter bij het doen van een speedtest kom ik maar op 16 mb!! Ben ik gewoon opgelicht hier?? Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Jessica85 4 maart 2015, 14:12

Beste Su Ling,

Ik heb de video bekeken en de verschillende kanalen getest. Deze heb ik nu ingesteld en kom op een snelheid van 26.6 mb. Bekabeld is dit 27.1 mb. Dit maakt dus weinig verschil. De kabel tussen ISRA en modem is zeker niet meer van 2 meter.

Met deze snelheid zal ik het moeten doen denk ik 😉 In ieder geval bedankt voor de uitleg!

Groetjes Jessica
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Geachte Jessica,

Wat voor een snelheid haalde u met het 20 MB abo.? Kunt u eens kijken hoe ver u ven de centrale verwijderd bent?

https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Weet niet precies wat de ondergrens is qua snelheid als Tele2 ervoor kiest om geen 2de decoder te leveren.

Kunt u aub wat meer info geven mbt de afstand tot de centrale?
Snelheid test: http://speedtest4.ziggo.nl/
Helaas weet ik niet wat de snelheid was bij mijn 20 mb modem. De check zegt 1058 meter vanaf wijkcentrale.
Reputatie 4
Badge +1
Geachte Jessica,

Weet het niet zeker maar volgens mij is uw afstand tot de centrale wel nog in orde om VDSL snelheid te krijgen.
Het lijkt mij als forum lid er eerder op dat u die 16 MB met een tot 20 MB kunt halen..
Ik zit op 2442 KM en haal ongeveer zo,n 10/12 dus u zou veel hoger moeten liggen zeker met VDSL.
Zou toch eens even contact opnemen met Tele2 want 16MB voor VDSL is te weinig.
U zou dan gewoon fors meer moeten halen dan denk ik toch aan een minmale snelheid van zo,n 25/30 MB. 16MB voor VDSL kan echt niet.
Als andere forum leden hier anders over denken hoor ik het graag. Wellicht dat een TELE2 medewerker ook nog tijd heeft om te reageren maar in mijn optiek ligt u snelheid veel te laag.
Ik zou even bellen met TELE2. U kunt een Tele2 medewerker hier op een forum ook even een mailtje sturen als u dat makkelijker vindt.

Of in uw geval perse VDSL nodig is mbt een 2de STB twijfel ik ook over. Wel is het zo dat u er rekening mee moet houden dat 1 set top box voor een HD kanaal zo,n 5MB in beslag neemt..

Laat u nog even weten hoe het afgelopen is?

P.S misschien kunt u het modem ook een keer proberen te resetten. Weet niet of het helpt maar u zou een poging kunnen wagen.
Heb je al de verbruikers uitgezet toen je de speedtest uitgevoerd hebt?
Anders dat eens proberen.
Geen verschil dan het advies van adsl klant opvolgen.
Reputatie 7
Wat een vaag verhaal hebben ze bij het callcenter weer opgehangen: Verplicht overstappen naar VDSL, omdat je met ADSL op slechts 1058 meter van de centrale (vermoedelijke snelheid 15-18 mb) géén 2e decoder zou kunnen bestellen. Dit is echt grote onzin!

Op 1058 meter van de wijkcentrale zou je met VDSL bijna het dubbele aan snelheid (rond de 30) moeten halen van wat je nu haalt. Het lijkt erop dat je in de centrale niet overgezet bent van ADSL naar VDSL, maar nog steeds op ADSL staat. (De nieuwe modems kunnen zowel ADSL als VDSL aan)
Helaas weet ik niet wat de snelheid was bij mijn 20 mb modem. De check zegt 1058 meter vanaf wijkcentrale.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal tele2 eens bellen en of hopen op een reactie van een tele2 medewerker hier. Ik houd jullie op de hoogte!
Reputatie 7
Graag gedaan, Jessica en bedankt voor je reactie! Hou ons inderdaad maar op de hoogte als je wilt, ik ben benieuwd. Als je er bij het callcenter niet uitkomt komt er vanzelf ook wel een reactie van een medewerker van Tele2 in dit topic. Dit kan echter wel enkele dagen duren.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jessica!

Balen dat je snelheid nog niet naar wens is nadat je bent overgestapt naar een sneller abonnement. Ik wil graag weten of je deze test met wifi hebt gedaan of bekabeld. Mocht je het nog niet bekabeld hebben uitgevoerd, dan raad ik je aan om de speedtest nogmaals te doen. Kan je ook controleren of de kabel tussen je modem en ISRA-punt niet mee dan twee meter is? Ik raad je ook aan om de volgende hulpvideo voor wifi eens na te lopen.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Beste Su Ling,

Ik heb de video bekeken en de verschillende kanalen getest. Deze heb ik nu ingesteld en kom op een snelheid van 26.6 mb. Bekabeld is dit 27.1 mb. Dit maakt dus weinig verschil. De kabel tussen ISRA en modem is zeker niet meer van 2 meter.

Met deze snelheid zal ik het moeten doen denk ik 😉 In ieder geval bedankt voor de uitleg!

Groetjes Jessica
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Jessica!

Bedankt voor je reactie en graag gedaan.! Fijn dat je instructievideo heeft geholpen om je snelheid te verhogen!:) Dit is een prima snelheid hoor! Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze dan gerust.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 7
Mooi dat Jessica tevreden is, maar het VDSL-abonnement is dus kennelijk onder valse voorwendselen aangesmeerd en dat is en blijft niet netjes. Of is dit normaal bij Tele2?
Reputatie 6
Badge +5
Of er hebben veel meer mensen problemen met 2 decoders op ADSL.
Ze hebben de regels daaromtrent 'aangescherpt', dan weet je het wel weer....
Het is nu al veel sneller niet mogelijk om een 2e interactieve decoder
te bestellen. Kan ik ook niet, terwijl ik 12,7 Mbit/s haal.
Raar maar waar.....
Reputatie 7
Op 1058 meter van de centrale heeft niemand problemen met 2 decoders op ADSL!

"Vroeger" was het zo dat je vanaf 2000 meter geen 2e decoder kon bestellen, maar het gebeurde nogal eens dat iemand die meer dan 2000 meter van de centrale zat tóch een 2e decoder kon bestellen. Dat men een grens aanhoudt is een goed idee, maar op 1058 meter van de centrale iemand géén 2e decoder laten bestellen is wel erg overdreven.

Neemt niet weg dat je voor die paar euro extra beter vdsl kunt nemen als je daarvoor kunt kiezen, maar de manier waarop men dit nu afdwingt bij Tele2 is niet netjes...
Reputatie 6
Badge +5
Nou qua regel klopt het dan dat ik geen 2e decoder kan bestellen op 2595 meter.
Maar qua snelheid (max.12,7Mit/s) die ik haal klopt het echt niet, daar zouden
ze toch eigenlijk vanuit moeten gaan:?

Is de regel nu een idiote 1000 meter dan, of zoiets? Volgens mij beginnen ze nu wat
door de war te halen. :P

Tja, die € 3,- per maand meer had ik er graag voor over gehad.
Maar dat het bij de TS 'moet' voor een 2e decoder is wel raar...
op die afstand helemaal!
Badge +5
Ik gebruik al 2 decoders sinds versatel. Waren eerst van die bakbeesten van Samsung voor de amino's. Nooit problemen gehad op mijn 20mb lijntje waarvan ik 15Mbit over houdt.
Reputatie 7
Dat ben ik met je eens. Ik zit zelf op vdsl en heb rond de 30 en al zou ik dat willen (wil ik niet) zou ik geen 3e decoder kunnen bestellen, dat is ook best wel vreemd. Maar een 2e decoder met jouw snelheid is geen enkel probleem, ik meen dat onze goede oude vriend Aragorn vroeger zelfs een lagere snelheid had en wél een 2e decoder en dat ging gewoon prima.
Nou qua regel klopt het dan dat ik geen 2e decoder kan bestellen op 2595 meter.
Maar qua snelheid (max.12,7Mit/s) die ik haal klopt het echt niet, daar zouden ze toch eigenlijk vanuit moeten gaan:?
Reputatie 6
Badge +5
Nee terwijl dat ook makkelijk zou kunnen. En bij glasvezel
doen ze dat toch ook zo, helemaal idioot.

*edit: Ja, dat van Aragorn wist ik trouwens ook, laatst nog gelezen.:)

Tja, elke klant 3 interactieve decoders, daar had Tele2
dan alleen geen rekening mee gehouden. 😛
Reputatie 7
Badge +5
Aanscherpen kan, kom dan wel met vragen waarom het niet zou kunnen, een 2e decoder op 1058mtr/16Mb is géén discussie, een 2e decoder kan...punt.
bijv: als je alles met homeplugs aan gaat sluiten, daar moet aanvullende info over gegeven worden, daar ligt het discussiepunt waar Tele2 zich beroept op de verbinding tot het modem.
De postcodecheck koppelen aan de afstandscheck, dan "kijkt" het systeem wel of een 2e decoder mogelijk is op jouw adres met adsl (de te verwachten snelheden zijn ruimschoots bekend - uitzonderingen daargelaten)
Dan voorkom je tevens wat jlthkoch beschrijft dat medewerkers zelf gaan bepalen wat voor jou de verbinding moet zijn, wat is de volgende stap ....vdsl kan niet, je moet maar glas nemen ?
Reputatie 6
Badge +5
1058mtr/16Mb is géén discussie, een 2e decoder kan...punt. Precies! Als het daar al niet eens zou kunnen:?
wat is de volgende stap ....vdsl kan niet, je moet maar glas nemen ?
De hele rommel terugsturen is ook nog een optie. 😛