Even ter introductie; Ik ben een voormalig zonnet klant, ik heb internet bij tele2 (product: internet tot 20Mb/s) telefoon bij kpn (internet en telefoon dus gedeeld over 2 providers op dezelfde lijn) en tv van ziggo.
Nu mijn zoontje ouder wordt en steeds meer internet begint te gebruiken wou ik mijn internet upgraden. Ik zag in de postcode checker dat ik ook internet basis beschikbaar heb op mijn adres, dus ik heb (inmiddels vorig jaar alweer) 3 keer contact gehad met de afdeling verkoop. Elke keer kreeg ik iets anders te horen over hoe en of te upgraden, en uiteindelijk heb ik gewoon geen upgrade aangevraagd. Dit wil ik echter wel, ik ben echter in complete verwarring hoe en of dit kan.... Hier eerst de beschrijvingen van mijn 3 telefoontjes met de afdeling verkoop:
Telefoontje 1:
Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis.
Verkoop: dat kan alleen als je er ook telefoon bij doet, basis is namelijk alleen beschikbaar samen met telefoon. Als je de telefoon bij kpn houdt is basis niet beschikbaar voor jou. Je zult ook een nieuw modem krijgen.
Ik: Dat moet dan maar.
Verkoop: Dat moet dan wel in 2 keer. Je moet eerst upgraden naar internet light mét telefoon, en als dat 1 a 2 maanden goed loopt moet je upgraden naar internet basis met telefoon.
Ik: dat is wel erg omslachtig, kan dit niet in 1 keer?
Verkoop: Nee
Ik: dan wil ik er eerst even over nadenken
Telefoontje 2:
Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis. Ik heb begrepen dat ik er dan ook telefoon bij moet nemen?
Verkoop: Nee hoor, u kunt zo upgraden, telefoon hoeft er niet bij.
Ik: Maar vorige persoon zei...
Verkoop: Nee hoor niks van waar, je kunt zo upgraden.
Ik: Nou dat wil ik dan wel even goed nazoeken, ik wil niet dat het opeens alsnog niet blijkt te kunnen en allerlei problemen krijg met mijn internet (ik zat toen midden in het geregel van alles na een overlijden en wou geen trammelant met mijn internet en/of telefoon, vervolgens hier het forum nagezocht maar niets kunnen vinden)
Telefoontje 3:
Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis.
Verkoop: Oh dat is apart, U heeft internet bij ons en telefoon bij kpn, dat ik moet ik even navragen bij een collega.
* 5 minuten later *
Verkoop: Ben ik weer, bij wie heeft U TV dan? Bij ziggo? Dat is helemaal apart, even navragen bij een collega.
* weer 5 minuten later *
Verkoop: Nou daar ben ik weer. Ik snap er niks van. Volgens mij kunt u helemaal niet upgraden. Ik snap er niks van. Sterker nog, zoals U het nu heeft, dat kan niet eens. Nee hoor, ik kan u niet helpen, ik snap er niets van.
Jullie begrijpen, na deze drie telefoontjes werd ik redelijk in verwarring achtergelaten, en heb ik het maar bij het oude gelaten.
Mijn bandbreedte situatie begint echter wel nijpend te worden, en bovendien gaat kpn ophouden met isdn, dus ik wil nu eigenlijk echt wel eens upgraden naar basis, mét telefoon. Ik zit nu echter met de volgende vragen:
- Kan ik nu wel of niet upgraden naar basis?
- Moet dit nu in 2 stappen zoals meneer 1 zei, of kan het in 1 keer zoals mevrouw 2 zei?
- Regelen jullie het stopzetten van de telefoon bij kpn en behoudt ik het zelfde nummer?
- Gebeurt de overstap (normaliter) zonder onderbreking van het internet?
- Op de postcode check pagina staat het volgende:
"De volgende internetsnelheden zijn beschikbaar op jouw adres. We zijn graag eerlijk over snelheden, dus de vermelde snelheden verwachten we ook daadwerkelijk te kunnen leveren.
Kies je internetsnelheid
Internet Light
Tot 20 Mb/s download
Tot 1 Mb/s upload
Internet Basis
Tot 60 Mb/s download
Tot 10 Mb/s upload"
Aangezien ik nu bij lange na geen 20 Mb/s haal, en ik het woordje 'tot' zie staan, zijn dit écht de snelheden die ik kan verwachten met basis (60/10)?
Alvast bedankt voor de antwoorden 🙂
Beste antwoord door Michiel van Tele2
Bekijk origineel bericht