beantwoord

3x contact met verkoop over upgrade, 3 verschillende verhalen

  • 25 March 2019
  • 13 reacties
  • 528 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Goedemorgen allemaal :)

Even ter introductie; Ik ben een voormalig zonnet klant, ik heb internet bij tele2 (product: internet tot 20Mb/s) telefoon bij kpn (internet en telefoon dus gedeeld over 2 providers op dezelfde lijn) en tv van ziggo.

Nu mijn zoontje ouder wordt en steeds meer internet begint te gebruiken wou ik mijn internet upgraden. Ik zag in de postcode checker dat ik ook internet basis beschikbaar heb op mijn adres, dus ik heb (inmiddels vorig jaar alweer) 3 keer contact gehad met de afdeling verkoop. Elke keer kreeg ik iets anders te horen over hoe en of te upgraden, en uiteindelijk heb ik gewoon geen upgrade aangevraagd. Dit wil ik echter wel, ik ben echter in complete verwarring hoe en of dit kan.... Hier eerst de beschrijvingen van mijn 3 telefoontjes met de afdeling verkoop:

Telefoontje 1:

Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis.
Verkoop: dat kan alleen als je er ook telefoon bij doet, basis is namelijk alleen beschikbaar samen met telefoon. Als je de telefoon bij kpn houdt is basis niet beschikbaar voor jou. Je zult ook een nieuw modem krijgen.
Ik: Dat moet dan maar.
Verkoop: Dat moet dan wel in 2 keer. Je moet eerst upgraden naar internet light mét telefoon, en als dat 1 a 2 maanden goed loopt moet je upgraden naar internet basis met telefoon.
Ik: dat is wel erg omslachtig, kan dit niet in 1 keer?
Verkoop: Nee
Ik: dan wil ik er eerst even over nadenken

Telefoontje 2:

Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis. Ik heb begrepen dat ik er dan ook telefoon bij moet nemen?
Verkoop: Nee hoor, u kunt zo upgraden, telefoon hoeft er niet bij.
Ik: Maar vorige persoon zei...
Verkoop: Nee hoor niks van waar, je kunt zo upgraden.
Ik: Nou dat wil ik dan wel even goed nazoeken, ik wil niet dat het opeens alsnog niet blijkt te kunnen en allerlei problemen krijg met mijn internet (ik zat toen midden in het geregel van alles na een overlijden en wou geen trammelant met mijn internet en/of telefoon, vervolgens hier het forum nagezocht maar niets kunnen vinden)

Telefoontje 3:

Ik: Goedemiddag, ik wil mijn internet graag upgraden naar internet basis.
Verkoop: Oh dat is apart, U heeft internet bij ons en telefoon bij kpn, dat ik moet ik even navragen bij een collega.
* 5 minuten later *
Verkoop: Ben ik weer, bij wie heeft U TV dan? Bij ziggo? Dat is helemaal apart, even navragen bij een collega.
* weer 5 minuten later *
Verkoop: Nou daar ben ik weer. Ik snap er niks van. Volgens mij kunt u helemaal niet upgraden. Ik snap er niks van. Sterker nog, zoals U het nu heeft, dat kan niet eens. Nee hoor, ik kan u niet helpen, ik snap er niets van.

Jullie begrijpen, na deze drie telefoontjes werd ik redelijk in verwarring achtergelaten, en heb ik het maar bij het oude gelaten.
Mijn bandbreedte situatie begint echter wel nijpend te worden, en bovendien gaat kpn ophouden met isdn, dus ik wil nu eigenlijk echt wel eens upgraden naar basis, mét telefoon. Ik zit nu echter met de volgende vragen:

- Kan ik nu wel of niet upgraden naar basis?

- Moet dit nu in 2 stappen zoals meneer 1 zei, of kan het in 1 keer zoals mevrouw 2 zei?

- Regelen jullie het stopzetten van de telefoon bij kpn en behoudt ik het zelfde nummer?

- Gebeurt de overstap (normaliter) zonder onderbreking van het internet?

- Op de postcode check pagina staat het volgende:

"De volgende internetsnelheden zijn beschikbaar op jouw adres. We zijn graag eerlijk over snelheden, dus de vermelde snelheden verwachten we ook daadwerkelijk te kunnen leveren.

Kies je internetsnelheid

Internet Light
Tot 20 Mb/s download
Tot 1 Mb/s upload

Internet Basis
Tot 60 Mb/s download
Tot 10 Mb/s upload"

Aangezien ik nu bij lange na geen 20 Mb/s haal, en ik het woordje 'tot' zie staan, zijn dit écht de snelheden die ik kan verwachten met basis (60/10)?

Alvast bedankt voor de antwoorden 🙂
icon

Beste antwoord door Michiel van Tele2 25 March 2019, 10:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Waar de spraakverwarring ontstaat is dat je niet verplicht bent om een telefoonabonnement bij je Tele2 internet abonnement af te nemen. ECHTER, wat niet kan is dat je wel een KPN telefoonabonnement afneemt en dan met line sharing een VDSL (snel) internet verbinding erbij koppeld. Line sharing en VDSL gaan niet samen.
De way forward is dat je een nieuwe VDSL lijn aanvraagd voor internet + bellen. Op het Tele2 modem is dan een ingang om je telefoon op aan te sluiten. Je KPN abonnement vervalt zodra het nummer van jou is geporteerd naar het Tele2 internet+bellen abonnement. Als je nog meer geld wilt besparen zou je ook nog de TV dienst van Tele2 over de nieuwe snellere verbinding kunnen afnemen.
Reputatie 3
De eerste medewerker die je hebt gesproken heeft het goed uitgelegd. Eerst moet de line sharing worden verwijderd, dit kan gedaan worden door je internet light te upgraden met telefoon. Daarna is het verlengen naar een internet basis abonnement inclusief telefonie mogelijk, deze upgrade kan 24 uur na nummerovername worden ingevoerd (meerdere maanden wachten is dus niet nodig). Je kunt na de overname je telefoon al met het modem verbinden zodat je gewoon telefonisch bereikbaar blijft. Als je je postcode en huisnummer nog even in een privé bericht doorstuurt dan kan ik voor je nakijken welke snelheid beschikbaar is op je adres. Privébericht naar Michiel
Bedankt voor je reactie in prive. Ik zal dan maar eens een aanvraag voor upgrade doen. Gewoon zeggen dat ik uiteindelijk basis met telefoon wil en dan maken jullie er wel 2 stappen van, of moet ik er zelf al 2 aparte aanvragen van maken? Moet ik voor een upgrade trouwens een andere weg bewandelen dan gewoon afdeling verkoop bellen? Die laatste telefoontjes plus eerdere ervaringen met andere upgrades hebben me wat huiverig gemaakt ...
Hi,
Ik heb hetzelfde gedaan, ik van van DSL overgestapt op glasvezel, beide Tele2. Ik heb gewoon een nieuw contract glasvezel besteld en daarna mijn DSL apart opgezegd, toen alles naar behoren werkte (in een keer trouwens). Dat had wel tot concequency dat ik mijn telefoon lijn diende om te poorten (twee telefoontjes naar Tele2) Je bestaande nummer wordt dan van DSL omgepoort naar glasvezel.
Mijn ervaring met verkoop Tele2 was ook redelijk dramatisch, diverse keren 2 a 3 min in de wacht. Ik denk dat ik een person in opleiding had....
Reputatie 3
Deze aanpassing/upgrade kan via verschillende kanalen worden geregeld. Naast de verkoop afdeling kan dit via de klantenservice, Facebook/Twitter, chat en het forum voor je geregeld worden. Als je het graag via het forum wilt afhandelen dan heb ik je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer nodig. Deze kun je weer in een privé bericht doorsturen.
Dank je Michiel, ik heb je de gegevens in privé bericht gestuurd, we gaan upgraden 🙂
Als het goed is vindt overmorgen de (eerste stap van de) overstap van ADSL naar VDSL plaats. Ik heb echter nog niet iets van een nieuw modem o.i.d. ontvangen. Dus geen nieuw modem en gewoon het oude modem direct op het isra punt aansluiten en de telefoon dan direct aan het modem? Of is het de bedoeling dat ik wel een nieuw modem zou moeten ontvangen?
Reputatie 3
Voor de eerste stap zul je geen nieuw modem ontvangen omdat je gebruik blijft maken van een ADSL abonnement (telefonie wordt toegevoegd aan het pakket). Het modem moet inderdaad direct op het ISRA worden aangesloten en de telefoon kun je dan in het telefoon 1 poortje van het modem aansluiten.
Ah, dat verklaart het helemaal, gaan we doen :)
Komt er straks voor stap 2 weer 2 weken verplichte bedenktijd of is dat al ingebakken in de 2 weken bedenktijd die we al gehad hebben? Kan niet wachten, en m'n zoontje ook niet 😃
ok, telefoon zit er sinds vandaag bij op, ik kijk uit naar de vervolg stap 🙂
Reputatie 3
Stap 2 is in gang gezet! De upgrade naar internet basis zal binnen een paar dagen worden afgerond. Bij deze stap ontvang je een nieuw modem deze zal een paar dagen voor de ingang van de upgrade worden afgeleverd. Als je de bevestiging hebt ontvangen per sms dat de oplevering is afgerond kun je het nieuwe modem installeren.
Reputatie 3
Stap 2 is gisteren (1 mei) afgerond, het nieuwe modem is zichtbaar is de lijnmeting en de verbinding heeft de juiste snelheid! Heb je nog vragen over het afgelegde traject?
Nee, het hele traject is naar tevredenheid voltooid. Met 57 van de 60 down is de snelheid prima ( die 3 verlies zit tussen de meterkast en het isra in de muur neem ik aan, ik zit niet direct op de meterkast aansluiting), en de upload is zelfs beter dan verwacht, waar ik ook erg blij mee ben aangezien er nu games in 1080p 60 fps gelivestreamd kunnen worden. Inmiddels hangt verder hier ook alles aan het modem en de wifi, van gameconsoles tot tablets, internet radio's en telefoon.

Ook de wijze waarop ik door je op de hoogte ben gehouden wordt zeer gewaardeerd, alsmede het skippen van de 2e keer bedenktijd. Oftewel, je hebt een zeer tevreden, honkvaste klant hier ;)

Dank je wel voor al je hulp en informatie Michiel, en wat mij betreft kan dit topic afgesloten worden.