beantwoord

25.7MB op 40MB abon

• 12 juli 2015
  • 24 reacties
  • 446 x bekeken

Ik heb een abon voor internet (40MB) met bellen. Van de 40MB krijgt mijn modem maar 25.7MB binnen. Weet iemand hoe ik de snelheid kan verhogen? Vroeger zat ik bij Alice. De snelhied was 18MB op de 20MB. Hartelijk dank!
icon

Beste antwoord door Bombarie 15 juli 2015, 10:18

Vergeet nu eens die vdsl en kom tot de kern, als er minder dan 24Mb zou zijn komt er GEBRUL dat er NOOIT een vdsl verkocht had mogen worden, en nu wel ?

Op 1100 meter met adsl zou er volle bak binnen moeten komen i.p.v. de flink afgeknepen 12.5Mb, dit is niet voor de stabiliteit zover naar beneden geschroefd, (alles zou hetzelfde blijven behalve het briefhoofd op de factuur)

Tele2 had die lijn moeten fixen en niet mogen zeggen dat de klant een 2x zo sneller internet kan nemen.

Dat zijn de kromme verkoop trucjes (=provisie), dan hebben wij een 2x zo snel internet voor jou, meer word er niet gezegd.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

De snelheid die je krijgt is afstandsgerelateerd, hoe verder weg jij van de centrale zit des te langzamer gaat het.
Als je in de onderstaande link je postcode invoert, dat kun je zien hoe ver jij er vanaf zit.
En welke snelheid daarbij hoort.

http://postcodecheck.bbned.nl/html/check
Dank voor de reactie. Ik woon al meer dan 14 jaar op dit adres. Omgerekend krijg ik ongeveer 13MB op de 20 MB bij Tele2., terwijl bij Alice kreeg ik 18MB. Dit vind ik heel vreemd. Ik hoop dat het wel beter kan.

De snelheid die je krijgt is afstandsgerelateerd, hoe verder weg jij van de centrale zit des te langzamer gaat het.
Als je in de onderstaande link je postcode invoert, dat kun je zien hoe ver jij er vanaf zit.
En welke snelheid daarbij hoort.

http://postcodecheck.bbned.nl/html/check
Reputatie 7
Je abonnement is tot 40 en daarvan moet je minimaal 24 halen (60%) dus je hebt een prima snelheid, die je van dit abonnement mag verwachten. De snelheid is -zoals Cypher zegt- mede afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale, dus wellicht is deze snelheid niet te verhogen.

Bij Alive had je kennelijk een prima snelheid met adsl en inderdaad zou je wat meer verwachten van vdsl, wat je nu hebt.

Die link daar heb je helaas niet zoveel aan, want ik heb 30/6 en zou volgens deze site 20/3 moeten hebben!!
Reputatie 7
Dat is dus wellicht niet mogelijk, maar daar kunnen we pas wat met zekerheid over zeggen als we de afstand tot de wijkcentrale kennen.

Ik neem aan dat het modem zonder splitter direct op het Isra-punt is aangesloten, je bedraad (dus niet via wifi) hebt gemeten en dat de eventuele TV-decoder uit staat. Heb je de snelheid gemeten op speedtest.net?
Ik hoop dat het wel beter kan.
Reputatie 6
Badge +5
Hoewel deze site voor Tele2 wholesale is, kun je daar onderaan wel zien wat voor
snelheden er genoemd worden bij zowel ADSL2 als VDSL2. Als je je postcode
invult word er bij 'copper exchange distance' in meters aangegeven hoever je
van de centrale zit. Of die afstand altijd klopt bij VDSL weet ik zo niet. :)
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/
Alleen om te zien hè, je kunt er geen rechten aan ontlenen. 😃
De modem is zonder splitter direct op het Isra-punt aangesloten. Afstand tot wijkcentrale is ± 1172 meter.
Snelheid is gemeten met Speedtest over Lan met alleen een pc en ik heb geen TV decoder. De modem, MediaAccess TG789bvn, geeft 4.095 / 25.171 MB aan.
Reputatie 7
De afstand klopt wel (bij mij) maar ook hier klopt er niets van de genoemde snelheden. Ook hier 20/3 terwijl de werkelijk behaalde snelheid 30/6 is.
:(
De afstand klopt wel (bij mij) maar ook hier klopt er niets van de genoemde snelheden. Ook hier 20/3....
Reputatie 7
De behaalde snelheid klopt precies op deze afstand tot de wijkcentrale en is dan ook niet te verbeteren!
DAfstand tot wijkcentrale is ± 1172 meter.
Reputatie 6
Badge +5
... Afstand tot wijkcentrale is ± 1172 meter.
Snelheid is gemeten met Speedtest over Lan met alleen een pc en ik heb geen TV decoder.
De modem, MediaAccess TG789bvn, geeft 4.095 / 25.171 MB aan.
Tja, da's dan het maximaal haalbare op die afstand.
Daar is verder niks aan te veranderen.
Wat jammer. Dus op glasvezel wachten of overstappen naar kabel ......
Reputatie 6
Badge +5
Hangt er maar vanaf wat je wilt. Voor wat snellers wel ja. :D
Maar 25.171 Mbit is op zich nog geen slechte snelheid.
Reputatie 7
Badge +5
Uit interesse:
Heb je nu problemen met die 25.7Mb of voor je gevoel gewoon te weinig ?
Om nu over te gaan op glas/kabel is wel een rigoureuze overgang.
Reputatie 6
Badge +5
*edit: foutje bedankt....:D
Reputatie 7
Badge +5
Niet echt nee, verouderd zooitje ?
ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb
ADSL2+ KPN ATM DSL 20Mb/1Mb

Bij mij is dat nieuwe onnet/offnet al mogelijk

Die link daar heb je helaas niet zoveel aan
Welcome in group of cheated customers, I have similar issue, made a topic over 1,5month ago and still no changes, they do only some not funny game with me, check my topic: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/wrong-internet-speed-43288
Als ik betaal voor 1 liter melk, wil ik ook met 1 liter melk naar huis. Zeker toen het met Alice de snelheid hoger was (18 op 20MB). Bovendien bij zware regenbui of bliksem, valt de verbinding voor een tijd weg. Dit jaar al 3 keer meegemaakt.

Uit interesse:
Heb je nu problemen met die 25.7Mb of voor je gevoel gewoon te weinig ?
Om nu over te gaan op glas/kabel is wel een rigoureuze overgang.
Reputatie 7
Je betaald dus NIET voor 1 liter melk, je betaald voor TOT 1 liter melk en je hebt recht op minimaal 60% van die liter!
Als ik betaal voor 1 liter melk, wil ik ook met 1 liter melk naar huis. Zeker toen het met Alice de snelheid hoger was (18 op 20MB). Bovendien bij zware regenbui of bliksem, valt de verbinding voor een tijd weg. Dit jaar al 3 keer meegemaakt.
Dat voorbeeld met melk geeft alleen aan hoe ik me voel. Uitgaand van de situatie met Alice verwacht ik dat de snelheid 2 x 18 = 36 MB wordt. Het verschil met huidige situatie is (36 - 25,7) MB = 10,3 MB. Dit is meer dan 25%. Alice is overgenomen door Tele 2. Ik kreeg toen te horen dat alles hetzelfde zou blijven. Snelheid ging van 18MB omlaag naar 12,5 MB. Was van plan over te stappen naar kabel. Klantenservice belde me en bood 40 MB abonnement aan en zei me dat het beter werd. De rest kun jij hier lezen. Dus het gaat NIET om 1 liter melk, het gaat om goed en betrouwbare verbinding. Zeg me niet dat situatie zelfde blijft als in praktijk de snelheid met 30,65% zakt in vergelijking met de oude situatie. Bij Alice (2007-2012) heb ik 1 of 2 keer storing gehad met de verbinding. Bij Tele 2 heb ik dit jaar al 3 keer meegemaakt dat de verbinding wegvalt, van 30 min tot een dag.

Je betaald dus NIET voor 1 liter melk, je betaald voor TOT 1 liter melk en je hebt recht op minimaal 60% van die liter!
Reputatie 2
Badge
je berekening makes no sence...
Je kan niet zeggen 2 x ADSL = VDSL.. Het zijn hele andere technieken, het frequentie gebruik van VDSL gaat veel hoger en een kabel reageert daar heel anders op dan ADSL.

Op 1100 meter afstand heb je echt een hele mooie snelheid voor VDSL(1). Zie plaatje.
Reputatie 7
Badge +5
Vergeet nu eens die vdsl en kom tot de kern, als er minder dan 24Mb zou zijn komt er GEBRUL dat er NOOIT een vdsl verkocht had mogen worden, en nu wel ?
Op 1100 meter met adsl zou er volle bak binnen moeten komen i.p.v. de flink afgeknepen 12.5Mb, dit is niet voor de stabiliteit zover naar beneden geschroefd, (alles zou hetzelfde blijven behalve het briefhoofd op de factuur)
Tele2 had die lijn moeten fixen en niet mogen zeggen dat de klant een 2x zo sneller internet kan nemen.
Dat zijn de kromme verkoop trucjes (=provisie), dan hebben wij een 2x zo snel internet voor jou, meer word er niet gezegd.
Reputatie 6
Badge +5
De afstand klopt wel (bij mij) maar ook hier klopt er niets van de genoemde snelheden. Ook hier 20/3 terwijl de werkelijk behaalde snelheid 30/6 is.Jij zal dan misschien nu off-net aangesloten zijn? Vanwege de nog vrij nieuwe kpn vdsl ringen?
Het zou kunnen dat op die wholesale site alleen on-net snelheden genoemd worden...
Bravo! To the point and well spoken.
Als consument maak ik deze berekening om aan te geven wat mijn verwachting is. Het is absoluut geen afstudeerverdediging of wetenschappelijk verantwoord. Puur op grond van techniek moet ik je gelijk geven. Jij mis echter de kern van mijn verhaal. Zie reactie van Bombarie.

je berekening makes no sence...
Je kan niet zeggen 2 x ADSL = VDSL.. Het zijn hele andere technieken, het frequentie gebruik van VDSL gaat veel hoger en een kabel reageert daar heel anders op dan ADSL.

Op 1100 meter afstand heb je echt een hele mooie snelheid voor VDSL(1). Zie plaatje.