vraag

2 jaar lang storingen met internet

• 27 maart 2020
  • 10 reacties
  • 186 x bekeken

Hallo, 

Sinds 2 jaar valt mijn internet continu uit. Soms voor enkele minuten, maar ook momenten dat het meer dan 3 uur weg was. En er zouden geen storingen zijn. Hiervoor al meerdere malen contact gehad met de klantenservice (zowel via sociale media als telefonisch) en nog altijd niet opgelost. De contactmomenten via de telefoon zijn tevens niet opgenomen in het systeem kwam ik achter met het laatste gesprek (eergisteren). De testen die uitgevoerd zijn geven zogenaamd alles goed aan en ook de stappen in de handleidingen schijnen helemaal niets uit te maken. Het antwoord: ik moet maar met een kabel gaan werken want mijn modem zou te ver van mijn laptop staan… 

Mijn modem staat echter een meter verwijderd van mijn laptop en ook met kabel komt er geen internet binnen op het moment dat de lampjes uitvallen. Vreemd he? Als de internetverbinding wegvalt kan ik doen en laten wat ik wil, maar zal er ook geen verbinding tot stand worden gebracht. Het lampje dat uitvalt is van het volledige internet en niet het lampje van de wifi. 

Alle stappen zijn al doorlopen. Maar ondertussen valt het internet zo vaak weg dat ik mijn werkzaamheden niet eens uit kan voeren. Het resultaat: meerdere deadlines niet gehaald en veel geld misgelopen. Ik zou graag willen weten waarom mijn internet continu wegvalt en wat eraan gedaan kan worden. Anders ben ik toch echt genoodzaakt naar een andere provider over te stappen voordat ik mijn baan ook nog kwijt raak.

Daarnaast zou ik graag een passende oplossing hebben voor de 2 jaar dat mijn internet dagelijks wegvalt. Alles bij elkaar heb ik namelijk minder internet gehad dan dat ik daadwerkelijk gebruik heb kunnen maken van de diensten. Gelukkig is het contract nu voorbij en kan ik zonder problemen over gaan stappen. 

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Klinkt alsof het modem op een verkeerde plek staat t.o.v. het ISRA punt.  Ik neem aan dat jij niet op korte afstand van de meterkast zit te werken?  Kun je daar het modem niet op 1.5 meter afstand van het ISRA punt plaatsen?

Klinkt alsof het modem op een verkeerde plek staat t.o.v. het ISRA punt.  Ik neem aan dat jij niet op korte afstand van de meterkast zit te werken?  Kun je daar het modem niet op 1.5 meter afstand van het ISRA punt plaatsen?

Hallo Eric, 

Het ISRA punt zit op ongeveer 1,5 meter verwijderd van mijn modem. Deze zit namelijk niet in de meterkast hier, maar gewoon in mijn kamer (ouder huis met een andere constructie). Tevens staat het modem ook op ongeveer dezelfde afstand van mijn meterkast als hier een punt zou zitten, want hier zit alleen een deur tussen. Andere ISRA punten zijn er niet in huis. 

Zou er iemand van Tele2 kunnen reageren? Ben nu al bijna 2 jaar bezig om een oplossing te krijgen voor het probleem en wel klaar mee. Anders stap ik wel over. 

Klantenservice is ook al niet fatsoenlijk mee te praten, want die zeggen dan dat ik de kabel er maar in moet stoppen. Ook dat geeft, zoals ik al aangeef, geen internetverbinding omdat het volledige internet weg is gevallen. Vandaag wederom al zeker 10 keer het modem kunnen resetten. Bovenstaande reactie was ook niet bruikbaar. Opgemeten: modem staat 1,2m van het ISRA punt en 70cm van de meterkast (waar geen punt te vinden is). 

Reputatie 6
Badge +1

Iemand "van Tele2" krijg je hier niet voor maandag te pakken. Je hebt toevallig geen DECT telefoon kort bij het modem staan? Dat was bij mij uiteindelijk de oplossing, afstand hetzelfde maar 20 centimeter hoger maakte bij mij een wereld van verschil. 

De moderatoren zijn er maandag weer, dus even afwachten.

Gaan de modemlampjes uit als er een storing is of branden ze rood of knipperend?

Iemand "van Tele2" krijg je hier niet voor maandag te pakken. Je hebt toevallig geen DECT telefoon kort bij het modem staan? Dat was bij mij uiteindelijk de oplossing, afstand hetzelfde maar 20 centimeter hoger maakte bij mij een wereld van verschil. 

Ik heb geen DECT telefoon in huis, dus dat gaat hier helaas niet op. 
In eerste instantie stond het modem op de grond (pal naast het ISRA punt). Nu staat hij iets hoger op de tv-kast, waarbij wel rekening is gehouden met de afstand. Maar het lijkt ook geen verschil te maken helaas. 

In ieder geval bedankt voor het meedenken! Die zaken hadden inderdaad gekund. :) 

De moderatoren zijn er maandag weer, dus even afwachten.

Gaan de modemlampjes uit als er een storing is of branden ze rood of knipperend?

De lampjes gaan helemaal uit. Vaak zijn het alle lampjes, maar het kan ook zijn dat het lampje van de Wifi aanblijft. In ieder geval is de power altijd aan (anders ging ik toch aan mezelf twijfelen haha) en die van internet het vaakste weg. 
Gisterenavond was het lampje van internet voor heel even rood in plaats van uit. 

Reputatie 5
Badge +3

@Tessa_G Ik zie dat je helaas nog niet eerder gebeld hebt met onze klantenservice. Als je echt 2 jaar lang storing hebt lijkt me het beste dit als eerste te doen zodat we dingen kunnen nakijken / uitsluiten. 

@Tessa_G Ik zie dat je helaas nog niet eerder gebeld hebt met onze klantenservice. Als je echt 2 jaar lang storing hebt lijkt me het beste dit als eerste te doen zodat we dingen kunnen nakijken / uitsluiten. 

Hallo Jasper, 

Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf: dat heb ik wel. Echter is dit nooit opgeschreven want ook jouw collega van Facebook kon het niet terugvinden… 
Toen kreeg ik te horen dat er wel een monteur langs kon komen, maar daar moest ik wel even voor betalen… 

Reputatie 5
Badge +3

Hallo Jasper, 

Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf: dat heb ik wel. Echter is dit nooit opgeschreven want ook jouw collega van Facebook kon het niet terugvinden… 
Toen kreeg ik te horen dat er wel een monteur langs kon komen, maar daar moest ik wel even voor betalen… 

Maar toch moet ik je verzoeken echt nog een keer te bellen. Als er monteurs moeten komen voor storingen hoef je hier normaal niet voor te betalen. Tenzij hoofdlijn kapot is wat hier niet het geval lijkt te zijn. Of je extra services wil.