beantwoord

Zwart scherm en haperend geluid TV

  • 4 August 2019
  • 34 reacties
  • 837 x bekeken

Reputatie 3
  • Forumkenner pur sang
  • 107 reacties
Als we de tv aan doe gaat hij vaak meteen op zwart. Met een beetje geluk blijft hij aan als we resetten. Elke keer als we de tv aandoen begint na een minuut of 3 het geluid te haperen; of het geluid valt gewoon uit. 2 keer hielp de stekkers eruit trekken, nu dus niet meer. Op het moment dat ik, nu, zit te kijken valt het geluid helemaal weg. Dit is het zoveelste gedoe in nog geen 2 maanden abonnement. Geloof me, de kabels zitten prima en de tv is ook oké. Het moet eigenlijk wel aan het internet liggen. Helaas gebeurt dit op zondag en kan. Ik niet bellen. We hebben een beetje teveel 'pech' gehad om ook nog en tot morgen te wachten. Dat is vandaag klacht 1.
icon

Beste antwoord door Yaelle 9 September 2019, 14:08

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 5
Graag gedaan Yaelle, fijn dat het probleem met het geluid nu opgelost is!

Groet, Kevin
Reputatie 3
Ik heb de hdmi-kabel ontvangen en uitgebreid uitgeprobeerd. Je hoort weer normaal geluid. Heb af en toe 'pixels' in het beeld, ik weet niet waarom.. Hopelijk van voorbijgaande aard.
Iedereen, bedankt voor het meedenken en Kevin ook voor de kabel
Reputatie 3
Dat de klant dat allemaal moedoen zeg.. Sinds ik een abonnement heb ben ik nogal eens bezig kunstgrepen uit te voeren. Heb ook nog een mooi topic over opnames kijkrn maar dat is dus een ander onderwerp. Tele2 dient eens uitgebreid te bekijken waar hun fout zit
Reputatie 5
Het hoeft niet tussen twee hapermomenten te zitten, er mogen ook meerdere tussen gezeten hebben. Zo lang de voorbeelden maar 10 minuten uit elkaar liggen, je kan dan bijvoorbeeld na 10 minuten even zappen naar een ander kanaal en dat als voorbeeld 2 noteren.
Reputatie 3
Snap ik maar zoals ik al noemde zullen er geen 10 min tussen 2 hapermomenten zitten want er zit maar 1 tot anderhalve ninuut tussen. Geen 10, dat is onmogelijk of begrijp ik het misschien verkeerd
Reputatie 5
Ik geloof absoluut dat je storingen hebt en dat dit ontzettend vervelend is. Ik vraag deze informatie niet om je onnodig aan het werk te zetten maar omdat we specifieke voorbeelden nodig hebben zodat we terug kunnen kijken in de logs wat er gebeurd.

Het is dus ook belangrijk dat je de decoder ook niet meer uit of op standby zet zolang dit onderzoek loopt omdat de technische dienst anders de logs niet kunnen uitlezen.

Ik hoor het graag zodra je drie voorbeelden hebt.

Groet, Kevin
Reputatie 3
Datum en tijdstip: iedere dag

Zender / programma:elke zender, elk programma

Wat is er gebeurd: inmiddels wel bekend lijkt mij

Wat je doet om het op te lossen: alle stappen en 2 monteurs gehad. Ook uitermate bekend dacht ik zo

***Belangrijk is dat de voorbeelden niet ouder mogen zijn dan 5 dagen en dat er minimaal 10 minuten tussen de voorbeelden zitten.***

Serieus? 😬 Tussen het gesodemieter met haperen zit helaas geen 10 minuten. Het gaat gewoon door als de tv aanstaat, ook na vervanging apparatuur. Ik kijk in principe alleen Netflix en dvd's geen opnames, geen reguliere tv. Ik vind deze vraag impertinent. Het is allang bekend wat er loos is. De voorbeelden zijn wel en niet ouder dan 5 dagen. Zo lang er niets gedaan wordt om het op te lossen blijft hrt ouder dan 5 dagen én pas nieuw. Oh ja, aan de tv ligt het niet. Ik ben benieuwd.
Reputatie 5
Als je ethernetkabel al vervangen is ga ik alleen een nieuwe HDMI kabel sturen, mocht dit niet helpen dan hebben we drie voorbeelden nodig van drie momenten waarop het geluid stoort of wegvalt:

  • Datum + tijdstip:
  • Zender + programma:
  • Wat er gebeurd:
  • Wat je doet om het op te lossen:

Belangrijk is dat de voorbeelden niet ouder mogen zijn dan 5 dagen en dat er minimaal 10 minuten tussen de voorbeelden zitten.

De HDMI kabel heb je binnen 2 dagen in huis

Bedankt voor je medewerking en geduld!
Reputatie 3
Ik gebruik hdmi en de etherkabel is 5 meter. Echt. Het modem moest in de slaapkamer van mijn zoon staan om zo goed mogelijk te functioneren. Wel gelijkvloers. Deze kabel is vorig jaar vervangen.
Reputatie 5
In principe had hij dit inderdaad ook meteen mogen doen ja, maar helaas...

Ik kan een nieuwe HDMI kabel voor je opsturen (of gebruik je scart?) en indien nodig kan ik ook een nieuwe ethernet kabel voor je opsturen voor tussen het modem en de decoder mocht je zelf geen meer hebben liggen, hoe lang is deze kabel ongeveer?
Reputatie 3
Geluid via tv, volgens mij is de kabel tussen die twee vorig jaar vervangen.
De KPN monteur die hier ca anderhalve week geleden was heeft de kabels doorgemeten zoals hij dat noemde en die waren oké. De monteur van vorige week heb ik dat niet zien doen. Als dat had gemoeten vind ik ze een beetje slordig en hadden ze al het controlewerk meteen moeten doen. Dus vind ik het vreemd dat dat niet gebeurd is en jij mij moet vragen of dat wel zo is. Ik bedoel dat ze dat meteen hadden moeten doen. Zucht, 😜
Reputatie 5
Dan heb ik nog een aantal vragen voor je:

Heb je geluid lopen via de speakers van de TV en heb je losse speakers of een soundbar o.i.d. voor het geluid?

Weet je of de monteur ook de HDMI kabel en/of de kabel tussen het modem en de decoder vervangen heeft? Dit zie ik niet terug in zijn terugkoppeling namelijk.
Reputatie 3
Het beeld is goed, het geluid hapert nog en valt soms uit. Het beeld wordt af en toe 'pixel-achtig' en hapert soms een beetje en dat is maar even. Bij het afspelen van een DVD is het geluid prima en gek genoeg bij Netflix ook, via chromecast
Reputatie 5
Bedankt voor je bericht Yaelle, jammer dat het niet opgelost is met nieuwe apparatuur. We hebben nu in elk geval de grootst mogelijke oorzaken uitgesloten.

Heb je op dit moment nog problemen met zwart beeld of is het nu alleen het geluid dat gaat haperen terwijl het beeld wel vloeiend is?
Reputatie 3
Monteur geweest. Modem en decoder beide vervangen. Probleem blijft: haperend uitvallend geluid, alleen bij tv (internet niet goed dus). Geen probleem bij Netflix en dvd speler. Tele2 probleem. Zie mijn nieuwe topic elders.
Reputatie 3
Dan ben ik wel thuis. Dank je wel 👍
Reputatie 5
Dan kan ik de afspraak aanpassen naar tussen 12:00 en 18:00, specifieker kan helaas niet, is dat akkoord?
Reputatie 3
Helaas, dan kan ik niet. Op deze dag alleen 's middags. De monteur die vorige week kwam was van KPN. Hij droeg iig een shirt met KPN opdruk. Oh.. Als ik 11 gezegd heb, ik bedoelde 13.00 uur. Ik zie het net 😑
Reputatie 5
Geen KPN monteur, een Tele2 monteur welke kosteloos is.

Dan heb ik de monteur bij deze ingepland voor je voor morgen tussen 08:00 en 13:00.

Hopelijk is het daarna opgelost!

Groet, Kevin
Reputatie 3
Mijn voorkeur is morgen om 11.00 uur
Reputatie 3
Ehm.. Die man die afgelopen week us geweest? 🤔 Is er in mijn amper 6e week Tele2 al iets kapot? Er is iemand van KPN geweest. Moet dat nu alweer? Ik weet niet of ik alweer tijd heb voor een tijdblok. Bovendien krijg ik dan ook nog een rekening.. Helaas helpt Tele2 niet met installeren...
Reputatie 5
Ik zie dat je je bericht aangepast hebt d at er een direct kabel getrokken is nu. Ik wil dan graag een monteur sturen die de aansluiting en apparatuur voor je kan nakijken en indien nodig vervangen. We hebben twee mogelijke tijdsblokken: van 08:00 tot 13:00 of van 12:00 tot 18:00, welke dag heeft je voorkeur?
Reputatie 3
Nee. We hebben ze NOOIT gebruikt. Ze zitten zelfs nog ingepakt in de doos. Wat uitkomt op het feit dat we idd een kabel gebruiken. Altijd gedaan. Erewoord. Kunnen we het daarover eens zijn?
Reputatie 5
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast, er stond zojuist alleen "wat zijn homeplugs" en er stond niet bij dat je die niet gebruikt.

De reden waarom ik het vraag is omdat je via ons homeplugs besteld hebt bij je abonnement en ook zie ik een gesprek met de klantenservice waarin je aangeeft dat deze door je zoon zijn aangesloten. Begrijp ik het goed dat je de homeplugs inmiddels niet meer aangesloten hebt en een kabel rechtstreeks van het modem naar de decoder toe getrokken hebt?
Reputatie 3
Ja, nogmaals, wij gebruiken die niet. Er loopt dus een directe kabel. Nog een idee?
Technisch aangelegde zoon: 'we hebben ze wel met de doos meegekregen maar het was niet bepaald handig om ze te gebruiken