beantwoord

Zappen tijdens opname

• 10 november 2017
  • TV
  • 8 reacties
  • 195 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Wanneer ik een 2 programma's tegelijk opneem en dan wil zappen krijg ik de melding dat er een conflict is met de opnames..

Maar ik wil dus niet kijken naar wat opneem (logisch...) maar naar iets anders. En dat lukt dus niet.

Help???

icon Beste antwoord door Gela 12 november 2017, 20:01

Hierbij een poging om jou probleem duidelijk te maken.

Je hebt van Tele2 een decoder die kan opnemen, da’s prachtig, en hoe werkt dat apparaat nou?
Een dergelijke decoder heeft 2 tuners in de behuizing nl. 1 bedoeld om een zender te bekijken en 1 om tegelijkertijd een andere zender op te kunnen nemen om later te kunnen zien.

Dus elke tuner kan 1 zender aan en stuurt zijn signaal door naar de decoder die bepaald wat er mee moet gebeuren, opslaan op de HDD of direct beeld geven aan de aangesloten TV.

Nu neem jij van 2 zenders tegelijkertijd een programma op en wil je een derde zender kunnen kijken maar dat gaat niet want je hebt 2 tuners en geen 3 dus krijg je een foutmelding.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Reputatie 1
Welkom op het forum, MrsBlom!

Het conflict met de opnames treedt op omdat je maximaal 1 programma op kan nemen op het zelfde tijdstip. Je kan dus wel een programma opnemen en een ander programma kijken, maar 2 opnames tegelijkertijd gaat helaas niet lukken 😉
Dank Christel, ik weet dat je maar 2 programmas tegelijk kunt opnemen. Mijn probleem is het volgende:

Stel ik neem ned 3 en rtl 5 op.. maar ik kijk ook naar rtl 5.. wanneer ik dan zap naar sbs dan krijg ik de conflictmelding.. Maar ik neem sbs dan dus helemaal niet op.. althans ik voer dat niet zelf in maar de recorder zegt van wel..

Snap je t nog??
Het probleem is dat er maximaal twee signalen over de lijn kunnen. Zodra je dus naar SBS zapt, moet er een van de twee die liepen, vervallen. Dat is het conflict.
Hierbij een poging om jou probleem duidelijk te maken.

Je hebt van Tele2 een decoder die kan opnemen, da’s prachtig, en hoe werkt dat apparaat nou?
Een dergelijke decoder heeft 2 tuners in de behuizing nl. 1 bedoeld om een zender te bekijken en 1 om tegelijkertijd een andere zender op te kunnen nemen om later te kunnen zien.

Dus elke tuner kan 1 zender aan en stuurt zijn signaal door naar de decoder die bepaald wat er mee moet gebeuren, opslaan op de HDD of direct beeld geven aan de aangesloten TV.

Nu neem jij van 2 zenders tegelijkertijd een programma op en wil je een derde zender kunnen kijken maar dat gaat niet want je hebt 2 tuners en geen 3 dus krijg je een foutmelding.
Ik snap, thanks!!
Reputatie 1
Inhakend hierop heb ik toch een probleem met die "conflictafhandeling".

Stel: ik neem nu op op NPO1, en dat duurt nog een uur.
Ik heb ook een opname gepland voor RTL4, begint over een kwartier.
De TV staat aan (live) op SBS6, MAAR IK KIJK NIET.

Als over een kwartier de de opname van RTL4 moet beginnen komt er een conflictmelding.
Ik zie dat niet, want ik kijk niet.

En dit is waar ik echt niets van snap: Waarom is er dan voor gekozen om de decoder dan de live-uitzending te laten doorgaan waarmee de ingestelde opname (RTL4 in dit geval) mislukt.
Waarom zou je die conflictmelding tot in het oneindige laten staan als er niet op gereageerd wordt? De conclusie moet dan zijn dat er blijkbaar niet gekeken wordt en de ingestelde opname kan beginnen (en uiteraard wordt overgeschakeld naar dat kanaal, want: maximaal 2 streams, prima)
Reputatie 4
Het is helaas zoals het is. De logica van de programmeurs krijgen we waarschijnlijk niet boven water. Ook verwacht ik niet dat ze dit gaan ombouwen.
Reputatie 1
Ik denk dat het niet zozeer met de logica van de programmeurs te maken heeft (er is waarschijnlijk helemaal niet van tevoren of tijdens de bouw over nagedacht).
Het geeft wel heel goed aan dat er erg slecht getest is. Dit scenario had gewoon in fatsoenlijke test moeten zitten, en had dan voor de uitrol v.d. nwe interface nog aangepast kunnen worden.
Inderdaad is het nu te laat, helaas.