beantwoord

Waarom moet ik mijn TV decoder 5x keer opstarten voor verbinding?

• 16 november 2015
  • 10 reacties
  • 395 x bekeken

Beste helpdesk,

Wanneer er een internetstoring is of het modem het ineens niet meer doet start ik altijd het modem opnieuw op.
Prima, binnen een mum van tijd weer internet maar dan....
Wanneer ik de TV aanzet staat er dat er geen verbinding is, ik start de TV-decoder dan net zolang opnieuw op totdat deze het weer doet.
Het vreemde is dat ik dit ongeveer 5x blijf proberen en dan doet de TV het weer.
Wat gaat hier niet goed en kan dit anders?
Ik zit een half uur voor die TV alleen maar die decoder te herstarten en hoop dat er weer verbinding is (wat er uiteindelijk ook weer komt).

Groet,
Willem
icon

Beste antwoord door willem_65 21 november 2015, 10:04

Vandaag het RJ11 kabeltje vervangen, deze had ik gelukkig nog liggen. De lengte van deze kabel was even lang als de oude. Meteen ook maar de netwerkkabel vervangen van router naar TV-decoder. Deze was wel een stuk korter (2mtr).
Router aangezet, internet geen probleem en toen de TV-decoder aangezet en......Yes, meteen TV signaal. Het werkt 🙂.
Inkorten van kabels helpt dus. We gaan het zien.

Met dank aan de helpdesk !

Natuurlijk vreemd want heb al vaker de netwerkkabels vervangen, maar goed heb nu echt een korte kabel gebruikt, dit lijkt vooralsnog de oplossing.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Beste helpdesk,

Wanneer er een internetstoring is of het modem het ineens niet meer doet start ik altijd het modem opnieuw op.
Prima, binnen een mum van tijd weer internet maar dan....
Wanneer ik de TV aanzet staat er dat er geen verbinding is, ik start de TV-decoder dan net zolang opnieuw op totdat deze het weer doet.
Het vreemde is dat ik dit ongeveer 5x blijf proberen en dan doet de TV het weer.
Wat gaat hier niet goed en kan dit anders?
Ik zit een half uur voor die TV alleen maar die decoder te herstarten en hoop dat er weer verbinding is (wat er uiteindelijk ook weer komt).

Groet,
Willem

Zojuist weer een storing gehad, nu moest ik de TV decoder wel 10 keer aan en uit schoppen!
Uiteindelijk doet de TV het dan wel weer maar is behoorlijk frusterend.
Bij het uitvallen van de Tele2 router is dit echt een vervelend issue.
Weet iemand raad waardoor de TV-decoder weer sneller up and running is?
Badge +5
Netwerkkabel naar decoder al vervangen? Ander gewoon de klantenservice bellen om je decoder vanuit Tele2 te laten resetten en/of om te laten ruilen.
Zojuist weer een storing op het internet, Router valt uit om onduidelijke reden.
De stekker eruit en er weer erin. Dan gebeurt het: Geen verbinding op de TV-decoder.
Kabel is goed, nieuwe kabel, niks mis mee. Overigens is dit al de tweede decoder die omgeruild is.
Ik werd er gek van.... Toch maar even de helpdesk gebeld. De TV decoder deed er nu wel heel lang over.
Zojuist weer TV, zomaar ineens.
Advies van de helpdesk, het RJ11 kabeltje vervangen van muur naar Router.
Dit omdat nu bijna dagelijks de router uitvalt (dat is natuurlijk al niet normaal) dus eerst maar deze stap nemen.
Ok, gaan we dat doen..... Wordt vervolgd.
Ik werd er gek van.... Toch maar even de helpdesk gebeld. De TV decoder deed er nu wel heel lang over.
Zojuist weer TV, zomaar ineens.
Advies van de helpdesk, het RJ11 kabeltje vervangen van muur naar Router.
Dit omdat nu bijna dagelijks de router uitvalt (dat is natuurlijk al niet normaal) dus eerst maar deze stap nemen.
Ok, gaan we dat doen..... Wordt vervolgd.

Nou welkom bij de club ik nu heb het zelfde probleem ook keer eerder deze week maar was na een keer aan uit weer oki nu tig keer nada werkende tvontvanger
dat advies van telkens kabeltjes verwisselen etc wordt je toch ook beetje simplistisch van
Vandaag het RJ11 kabeltje vervangen, deze had ik gelukkig nog liggen. De lengte van deze kabel was even lang als de oude. Meteen ook maar de netwerkkabel vervangen van router naar TV-decoder. Deze was wel een stuk korter (2mtr).
Router aangezet, internet geen probleem en toen de TV-decoder aangezet en......Yes, meteen TV signaal. Het werkt 🙂.
Inkorten van kabels helpt dus. We gaan het zien.

Met dank aan de helpdesk !

Natuurlijk vreemd want heb al vaker de netwerkkabels vervangen, maar goed heb nu echt een korte kabel gebruikt, dit lijkt vooralsnog de oplossing.
Vandaag wederom teleurgesteld, de router viel om onverklaarbare reden ineens uit. Rond de klok van 18:45 uur.
De Router meteen gereset en internet werkt vrijwel direct.
Maar dan de TV......

Na 7 keer herstarten pakt de TV-decoder het signaal op en om 19:25uur hebben weer TV.

Wat kan ik nu nog doen???
Hmm, zojuist begon de TV te haperen en stotteren.
Geen moment gewacht en via de website de Router een reboot gegeven.
Internet komt terug en de TV start ook weer meteen (overigens zonder haperen en stotteren).

Wat dit nu weer betekent??
Reputatie 7
Badge +5
Eerst rebooten en dan je tv aan. :8
Plug de decoder eens in een andere LAN (indien Davolink in LAN 2)