vraag

Voedingskabel van de televisie ontvanger lijkt defect

• 31 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 337 x bekeken

Sinds gisteravond doet de tv het niet meer.
Boven kan ik wel nog tv kijken, beneden niet.
Er is niks veranderd in instellingen, kabels of wat dan ook.
In eerste instantie kreeg ik de melding dat we even moesten wachten, Tele2 was aan het opstarten. Maar dat duurde heel lang.
Even de stekker uit het apparaat (van de decoder? ) gehaald om te resetten en vanaf dat moment krijg ik niet eens meer de melding van tele2. Ik zie alleen een melding van de tv dat er geen signaal is.
Vanmorgen heb ik het hele systeem (tv, internet en bellen) een paar minuten van de stroom afgehaald maar ook nu zonder gewenst resultaat.

Telefonisch krijg ik niemand te pakken. Hopelijk kan ik zo geholpen worden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Boomkorst,

Welkom op het Tele2 forum! 🙂

Zou je decoder die beneden dus niets doet, ook voor de gein even boven kunnen testen? En andersom ook? Op die manier kun je uitsluiten of het echt volledig aan de decoder ligt of aan de kabels.

Het kan eventueel ook aan de voeding van de decoder beneden liggen. Zou je ook even kunnen kijken welk merk voeding eraan hangt? (foto van de sticker zou al helemaal super wezen)
Goede tip om de decoders eens om te ruilen. Daardoor denk ik dat het aan de bekabeling ligt omdat de decoder het wel doet op de tv boven.
Maar hoe dat kan terwijl niemand aan de kabels heeft gezeten???
Reputatie 5
Badge +2
Heb je ook de voeding gebruikt die bij de decoder beneden zat? Of heb je letterlijk alleen het kastje omgewisseld? Als je alleen het kastje hebt gewisseld dan durf ik wel met zekerheid te zeggen dat het aan de stroomkabel ligt. Het wil soms voorkomen dat de transformator die in het blokje zit kaput gaat.
Echt alleen kastje omgewisseld.
Maar het kastje krijgt wel stroom want het blauwe lampje brand gewoon.
Reputatie 5
Badge +2
Ah ok dan moet het wel de voeding wezen in dit geval. Dat het lampje blauw brandt kan wel kloppen hoor. Je zou het zo kunnen opvatten dat de voeding nog wel net genoeg stroom geeft om het lampje aan te krijgen maar niet genoeg om het apparaat volledig te laten werken.

Je kan in dit geval even bellen met de klantenservice en bij hun aangeven wat je getest hebt ( vooral het stukje dat de decoder wel boven werkte op de andere voeding ). Dan sturen ze als het goed is een nieuwe voeding voor je op.
Hihihi, moet ik ze eerst te pakken zien te krijgen telefonisch... ze hebben het schijnbaar erg druk daar.

Maar bedankt voor je hulp!
Iemand van Tele2: kan ik op deze manier een nieuwe voedingskabel bestellen?
Krijg al de hele dag te horen dat jullie het drukker hebben dan normaal en dat ik het maar online moet proberen...
Reputatie 2
Hé boomkorst, dat kunnen we zeker! Ik heb wel even een paar gegevens nodig voordat ik dat kan regelen. Zou je me daarom een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ruben. Graag het vervolg van onze communicatie in dit topic voortzetten, dus het privébericht alleen voor het opsturen van de gegevens gebruiken.

Alvast bedankt!
Laat ik het nu net toch telefonisch geregeld hebben. Ik hang net op.
Ik krijg een nieuwe voeding toegestuurd. Bedankt.
Reputatie 2
Toch goed om te horen dat het geregeld is! Dit topic zal ik nog even voor je openhouden, gezien je nog andere vragen kan hebben.