Verzoek: BBC1 in HD Tele2

• 27 april 2016
  • 20 reacties
  • 408 x bekeken

Hallo,

Ik zou graag BBC1 in HD willen ontvangen. Wat is daarvoor nodig? (en zijn er meer mensen met hetzelfde verzoek)

Daarnaast wordt het beeld van de tv ongeveer 1 keer per uur een halve minuut zwart. Niet extreem storend, maar het kan net een cruciaal moment zijn tijdens een voetbalwedstrijd bijvoorbeeld. 🙂 Hoe is dit op te lossen?

Mvg,

Harmen de Vries

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi Harmen,

Bedankt voor je bericht. Ik neem jouw verzoek graag mee!

Dat is erg vervelend. Je zou het maar net wel missen! Het moment dat er gescoord wordt en je buren juichen maar je weet niet voor wie :8

Wanneer het beeld zwart is heb je dan nog wel geluid? Kan je mij vertellen hoeveel mb/s je internet bedraagt? Wanneer ervaar je last? In de ochtend, middag of in de avond? Zou je nogmaals je aansluiting kunnen nalopen of alle kabels goed aangesloten zijn? Op welke zenders ervaar je dit? Ervaar je dit ook op de SD kanalen (bijvoorbeeld de regionale TV-zenders)? Heb je ook een reset van de modem uitgevoerd?

Het zijn flink wat vragen, maar zo kan ik hopelijk jouw situatie beter inschatten.
Ik hoor graag van je!
Groet, Trinh
Hoi Trinh,

Bedankt voor je reactie. Ik zal je vragen proberen te beantwoorden. Als het beeld zwart wordt is er ook geen geluid. Ik haal zo rond de 32 mbit/sec. Het gebeurt op willekeurige momenten op willekeurige zenders. Ik heb wel het idee dat het eerder bij HD zenders is, maar dat weet ik niet 100% zeker. De bekabeling is goed, modem reset heeft geen effect. Hopelijk kun je hier iets mee.. Ik hoor het graag.

Groet,
Harmen
Badge +2
Een dergelijk probleem heb ik hier ook gehad en het bleek uiteindelijk aan de HDMI kabel naar de tv te liggen.
Probeer eens een andere kabel of ingang van je tv. Wie weet helpt het.
Je snelheid is overigens goed genoeg voor de ontvangst.
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ben ook benieuwd of de tip van Gela werkt. Kan je laten weten of het heeft geholpen?
Zou je mij in een privé bericht je NAW-gegevens kunnen sturen, je klantnummer en je geboortedatum? Zo kan ik even met je mee kijken in ons systeem. Dit kun je doen door op mijn naam te klikken en dan op de paarse knop 'bericht'.
Het probleem is niet opgelost. Daarnaast is mijn downloadsnelheid sinds twee dagen drastisch verlaagd naar onder de 3 mbit/sec (uploadsnelheid is wel ok, 7,6 mbit). Modem tijdelijk van de stroom verhelpt het niet, er lijkt wat met mijn verbinding aan de hand te zijn. Graag hulp hierbij.
probleem met bevriezend beeld en geluid is nog niet opgelost door tele2, internetsnelheid wel weer goed
Reputatie 5
Badge +3
Hoi HarmendeVries,

Ik zie dat ik dit topic over het hoofd heb gezien. Mijn excuus hiervoor!
Hoe staat het er nu voor?

Groet, Trinh
Reputatie 5
Badge
Zonder het topic te willen 'kapen' (maar ik vind het ook een beetje onzin er nog eentje te openen over precies hetzelfde)
Is er een kans dat we spoedig BBC One in HD gaan krijgen? Want waarom Two wel vragen velen zich denk ik zo maar al jaren af?

Dank alvast!
Het probleem met bevriezend beeld doet zich nog steeds voor, heb inmiddels zo'n beetje alle kabels vervangen maar dat helpt niet. Daarnaast is in de afgelopen dagen de gehele verbinding er meerdere keren uitgeweest. Na een reset van het modem duurt het soms wel meer dan een uur voordat er weer verbinding is. Ik heb sterk de indruk dat Tele2 geen stabiel signaal kan leveren op mijn adres.
Gaan jullie (Tele2) dit probleem nog onderzoeken?
wel bbc 1 in HD tegenwoordig. dat is positief. wel jammer dat het verder muisstil blijft mbt mijn vraag
Badge +4
Hey HarmendeVries,

Geen idee waarom dit zo lang is blijven liggen, mijn oprechte excuses!

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door hier te klikken. Dan ga ik het gelijk uitzoeken voor je!

Groetjes Maurice
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van je geegevns Harmen! Het klopt inderdaad dat BBC is toegevoegd. Per 19 juli hebben we naast BBC 1 nog 6 andere zenders omgezet naar HD;

• Film1 Premiere HD
  • Film1 Spotlight HD
  • Film1 Comedy & Kids HD
  • Film1 Action HD
  • Ziggo Sport Select HD
  • Ziggo Sport Voetbal HD

Voor deze zenders dien je natuurlijk wel de juiste propositie te hebben, maar dat is logisch.

Wat betreft het zwarte beeld, kan het zijn dat je iets in de trant van een "hub"gebruikt? Het lijkt er namelijk op dat er meerdere apparaten aangesloten zijn op poort 1 van je modem wat nog wel eens voor de verstoring zou kunnen zorgen (als dit het geval is). Je snelheid is namelijk goed genoeg om 2 streams te kunnen ontvangen (à 10 Mbit per stream). Het zwarte beeld lijkt te komen door een beperkte hoeveelheid bandbreedte, welke je wel voldoende zou moeten hebben.
KPN FPI geeft het volgende aan, jij zit daar aardig tegenaan:

Het kan dan haast niet anders dat je ergens anders bandbreedte verliest. Ik vermoed dus eigenlijk dat er een apparaat op je netwerk zit dat deze verstoring veroorzaakt. Zou je eens alle apparaten die gebruik maken van internet, behalve je TV, willen loskoppelen? Ben benieuwd of je het dan nog ervaart.

Stel nou dat het zwarte beeld dan niet meer te zien is, sluit de apparaten dan weer 1 voor 1 aan totdat het issue weer optreedt. Dan heb je het limiet gevonden (of de boosdoener)!

Ik hoor graag je bevindingen!

Groetjes
Beste Maurice,

Ik heb via verbindingssets die ik bij jullie heb gekocht een pc aangesloten en daarnaast de tv. Verder alleen een mobiel die gebruik maakt van het wifi signaal en een chromecast recent aangeschaft. Probleem trad echter ook al op voordat ik de chromecast had. Speedtests geven meestal signaal rond de 30mb, soms lager. Wegvallen signaal gebeurt ook wel eens als ik achter de pc zit, probleem zit hem dus echt in (het gebrek aan) stabiel signaal naar mijn mening.
Reputatie 1
HarmendeVries: Als het mogelijk is zou ik het eens proberen zonder de verbindingssets.....ik weet uit ervaring dat dit onbetwouwbare hulpmiddelen zijn.
Ik heb ze ook gehad en toen ik naar Tele2 overging stappen heb ik de 1Gb/s Cat6 ethernet kabel middels 2 kabelsplitters omgezet naar 2 x 100Mb/s. Een daarvan gebruik voor mijn TV decoder (en ik heb nog nooit ergens last van gehad met de TV) en de andere 100Mb/s gebruik ik voor mijn mediaspeler (Raspberry Pi2+ en deze heeft een 100Mb/s aansluiting), dus ik mis niks maar heb wel een stuk betrouwbaarheid geinstalleerd voor nog geen 10 euro.
Badge +4
Cloggy geeft je eigenlijk al de tip die ik hier zou geven, probeer het eens zonder de verbindingsset.
Dat is in mijn woning geen mooie optie, vandaar dat ik juist die sets bij jullie heb gekocht a 100 euro (2x 50)..
Bedankt voor de tips maar ik verhuis eind august naar ziggo, dan maar wat meer betalen per maand. signaal van de tv komt op een andere plek binnen dus dan heb ik dit probleem niet meer verwacht ik.
Badge +2
2 verbindingssets tegelijkertijd aan? Het lijkt erop dat je een netwerkbrug hebt gecreëerd.
2 setjes powerplugs via het lichtnet kunnen een netwerkbrug veroorzaken.

Een dergelijke "netwerkbrug" leidt tot een instabiel netwerk en dat moet je zien te voorkomen.

Dit kan je doen door jouw adapters te voorzien van een unieke encryption key. Ze hebben standaard allemaal dezelfde key.
Adapters met dezelfde "encryption key" kunnen contact met elkaar maken en daardoor ontstaat dus een netwerkbrug.

Verder is het zo, maar dat weet je vast al, dat ze beter niet verbonden mogen worden met een losse stekkerdoos maar uitsluitend direct op een stopcontact in de muur. Werkt het nog niet goed genoeg? Probeer ook eens ander stopcontact.
Badge +4
Dat is in mijn woning geen mooie optie, vandaar dat ik juist die sets bij jullie heb gekocht a 100 euro (2x 50)..
Bedankt voor de tips maar ik verhuis eind august naar ziggo, dan maar wat meer betalen per maand. signaal van de tv komt op een andere plek binnen dus dan heb ik dit probleem niet meer verwacht ik.

Erg jammer, zeker begrijpelijk! Gela maakt hier een goed punt btw, heb je dat al geprobeerd?