beantwoord

Vaste dienst kan niet worden opgeleverd

• 13 januari 2015
  • 118 reacties
  • 2386 x bekeken

Hoe komt het dat ik een abbonement by tele2 had afgesloten vervolgens moest ik betalen voor de monteur nou daar kon ik niet begrijpen waarom of wat er was gebeurt waar het op neer komt is dat tele2 niet heeft kunnen leveren na het opbellen van versdhillende belkaarten zijn we uiteindelijk uitgekomen op een bedrag van 60 euro opzegkosten omdat zij niet bij mij hadden kunnen leveren ik wordt vandaag wakker kijk naar me mail en vindt vervolgens een mail van tele2 waarin staat dat ik 480 euro moet betalen voor iets dat zij nog niet eens een dag hebben kunnen leveren ik deel mijn ervaring op hun forum ik ga ervan uit dat ie ook weg gehaalt zal worden dus mensen geef het door tele2 is een nee als je vast wilt zitten aan kosten waarvoor wij niet horen op te draaien ik ga het complete verhaal bij de juridisch loket uitleggen kijken of ik tele2 kan aanklagen wegens oplichterij want volgens mij mensen en ik ken me rechten staan wij Nederlanders vrij om te kiezen wat we willen nou ik adviseer kpn want als je technische problemen krijgt ga je voor de kosten opdraaien nou mijn dag is verpest met 500 euro die ik kadoo weg mag geven
icon

Beste antwoord door jeroendemuzikant 15 januari 2015, 23:37

Kunnen jullie het ook bij je eigen gedrag en opmerkingen houden a.u.b.
Dit word/ is weer zo'n welles nietes wat nergens op uitdraait.....helaas...
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

118 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hoe komt het dat ik een abbonement by tele2 had afgesloten vervolgens moest ik betalen voor de monteur nou daar kon ik niet begrijpen waarom of wat er was gebeurt waar het op neer komt is dat tele2 niet heeft kunnen leveren ******* zijn we uiteindelijk uitgekomen op een bedrag van 60 euro opzegkosten omdat zij niet bij mij hadden kunnen leveren ik wordt vandaag wakker kijk naar me mail en vindt vervolgens een mail van tele2 waarin staat dat ik 480 euro moet betalen voor iets dat zij nog niet eens een dag hebben kunnen leveren

Heb je vraag even ingekort, de rest is boosheid en nutteloos geroeptoeter, je beweert immers zelf dat je je rechten kent. ;)
Een bedrag van €60,= bij een kosteloze ontbinding door niet te kunnen leveren is al niet correct.
Ook monteurs-kosten hoef jij dan niet te betalen, simpel as that.
Het hele verhaal klinkt meer als dat jij zelf het contract hebt opgezegd.
Als een moderator je vraag/klacht oppikt (5>7 dagen) zal deze in het systeem willen/moeten meekijken waar en/of wat er precies verkeerd is gegaan.
De moderator zal dan vragen om gegevens in een privé bericht te sturen (zet deze niet openbaar op het forum)

Voor nu moet je je automatische afschrijving(en) aan Tele2 blokkeren tot er duidelijkheid is.
Nou als jij er zoveel over weet dan hoe kan het dan zijn dat ik een rekening van 480 euro krijg voor iets dat ik niet heb gebruikt ik vindt dat jou bewering nadelig is voor de middelklasse burgers en dat tele2 compleet gescrapt moet worden verder naar mijn mening en ik denk dat elk persoon in mijn situatie het zelfde zou zeggen jullie zijn niks meer dan oplichters enigste reden waarom tele2 dit soort dingen doet is omdat ze de kleine bedrijf zijn vergeleken met de concurrentie dat is nog altijd geen reden om klanten zo te behandelen
Reputatie 7
Badge +5
Ik ben geen jullie, ik ben net als jij klant bij Tele2.
Daarbij beweer ik niets, ik constateer alléén dat die bedragen gebaseerd zijn op een opzegging van jouw kant.

Lees nu nog eens wat ik geschreven heb en doe daar je voordeel mee.
Uiteraard staat het je vrij om de bedragen over te maken, dan ook niet klagen dat je geen kans hebt gehad om een (als dat zou blijken na onderzoek) "administratieve fout" ongedaan te maken.
En even ter informatie zal ik het complete verhaal even bij sluiten
Op 23 dec vorig jaar is er een pakket van tele2 afgeleverd op het adres viaductweg 33 vervolgens zouden de aansluitingen bij de centrale op 30 dec geleverd worden na het nieuwjaar belde ik omdat alles aangesloten was zoals op de specificatie maar niks werkte ze zouden een monteur laten controleren omdat er op dat adres al problemen voor waren gekomen waar tele2 problemen had met de hoofdaansluiting nou dus kwam er een monteur die heeft niks geconstateert wat het probleem was en zou iemand anders sturen twee dagen gingen voorbij niks die avond belt me vriendin tele2 en er wordt belooft dat er die avond nog terug gebelt zou worden niks dus de volgende dag belde we weer nou kregen we te horen dat de probleem al opgelost was dus ik vraag waarom niks werkt krijg ik als antwoord dat er misschien geen adsl kabel ddor het huis is getrokken en dat er daarom niks werkt en dat dat dan de schuld van kpn is omdat de hoofdaansluiting niet goed is aan gesloten dus ik bel kpn waar ik als antwoord krijg dat er een adsl kabel aanwezig is maar dat tele2 niet de juiste stappen heeft ondernomen om de juiste aansluiting bij de hoofdaansluiting te controleren vervolgens bel ik weer met tele2 waarvan ik persoonlijk krijg te horen dat zij het niet kunnen leveren en omdat het een bijzondere omstandigheden is dat ik dan 60 euro mijn contract kan afkopen dus met andere woorden betalen voor iets dat ik niet heb gebruikt en tele2 niet heeft kunnen leveren ongeacht de mening van deze forum vindt ik dat dit soort ervaringen gedeelt moet worden zodat mensen zoals mezelf de voorwaarden niet verkeerd kunnen begrijpen want als ik wist dat ik voor een contract alleen al zoveel moest ophoesten had ik het nooit gedaan
Wacht gewoon in dit forum af tot een medewerker van Tele2 reageert. Dat duurt gemiddeld 5 a 7 werkdagen. Wij als klanten hebben niet de beschikking over jouw gegevens en weten niet waarom jij moet betalen en wat er is afgesproken. Intussen zou ik je wel willen adviseren om kreten als oplichters etc achterwege te laten. Tele 2 is er bij voorbaat niet op uit klanten op te lichten. Wacht eerst op de uitleg die je ongetwijfeld zal krijgen.van Tele2 medewerkers zodra ze dit bericht lezen.

Groet Karin
In elk geval bedankt voor jullie meningen net zoals alles wat ik schreef mijn mening is uitgeleid van mijn ervaringen met tele2 ik denk dat ieder die dit leest wel goed gaat doordenken en vraag de medewerker of hij wel kan zien of alle lijnen aanwezig zijn want ze sluiten het gewoon af en de gevolgen zijn dan voor jou en tis toch belachelijk dat ze weten dat ze problemen hadden op dat adres en toch gewoon nemen ze het aan zonder te weten of het wel gaat lukken maar nogmaals bedankt voor jullie tijd en meningen of het mij situatie heeft geholpen niet echt want ik ben aan me lot overgelaten aan een bedrijf die niet eens wat uitmaakt of ze me nu 500 of 1000 eisen voor iets dat ik niet eens heb kunnen gebruiken nou voor zover ik het weet in dit land als je voor iets zou betalen is het ook omdat je het gebruikt hebt maar verder ben ik geen sinterklaas en ook niet rijk
Reputatie 7
Badge +5
Dat is duidelijker.
Die adsl kabel waar kpn het over heeft (werkend isra) is NIET de verantwoording van Tele2, dat is JOUW verantwoording.
Met die €60,- afkoopsom kom je er echt heel heel heel erg mooi mee weg.

Wacht geduldig tot een moderator heeft uitgezocht waar die €480,- (wat het je normaal zou kosten) in de boeken is gekomen.
KPN aanbevelen.......hoe dom!:D:D:D De veroorzaker van al dit soort ellende.
Kpn is wel de leverancier van de bekabeling bij elk huis in Nederland dus de dieven zijn tele2 die maken gebruik van kpn landelijke lijnen maar kunnen geen reparaties verrichten als ik bakker ben ga ik toch niet werken als advocaat dus laat het echte werk aan de experts want dan had ik al lang al me aansluiting gehad
Zonder extra kosten ook nog eens
Weer zo'n lekker kortzichtig verhaal. KPN levert en onderhoudt die lijnen en niets zonder extra kosten. Tele2 mag er niet eens aankomen, en is afhankelijk van KPN-monteurs, die in dit soort gevallen er wel voor zorgen, dat ze weer eens hun afspraken met Tele2 NIET nakomen, terwijl ze hun eigen providers wel bedienen. Dat heet monopolie !
Reputatie 7
Badge +5
*Aragorn was me voor*

@junny.ignacio.5
Ga geen onnodige discussie opstarten waar je geen weet van hebt.
Wacht gewoon op een moderator.
Slappe praatjes wat jullie nu voorleggen is volkomen onzin om een duidelijke voorbeeld te geven
Dit is nou net zoiets als bijvoorbeeld c1000 die gebruik maakt van albert Heijn maar vervolgens geen vervoer hebben om de producten te vervoeren ik weet niet op welke school jullie twee hebben gezeten maar in monopolie hoort er uiteindelijk masr een winnaar over te blijven en niet een winnaar en een hoop bijlopers die ook mee eten van wat niet eens hun eigendom is ik sluit hierbij deze discussie want aan jullie advies heb ik geen baat
Hahaha, kijk naar je topictitel, "belangerijk"...... over scholing gesproken.......:D

KPN is de enige die zijn netwerk beheert, en de contracten met sommige providers zijn niet lucratief genoeg voor deze monopolist. Sterker nog, concurrentie wordt bijna onmogelijk gemaakt. Ook bij glasvezel weer een meerderheidsbelang voor KPN. Juridisch loket? Succes!:8
Reputatie 7
Hoe kom je daarbij?
ik ga ervan uit dat ie ook weg gehaalt zal worden
Reputatie 7
Badge +5
De slappe praatjes mag je geheel voor eigen rekening nemen.
Je krijgt hier ijzersterke argumenten waar je iets mee kunt om een eventuele fout in de administratie ongedaan te krijgen.
Jij ziet dit "advies" als onzinnig en ongeschoold gedrag waar je geen baat bij hebt ?

Zoals ik al schreef, ga geen onnodige discussie opstarten waar je geen weet van hebt.
Laat uitzoeken óf en waar er iets fout is gegaan in de facturen, niet of de Appie de logistieke voorsprong op de C1000 misbruikt.
Nou bedankt voor het wachten ik heb net met me maatschappelijke werkster gebeld die heeft tele2 namens mij na gevraagd hoe het zat nou de genne die haar heeft gesproken had al eerder mijn situatie bekeken en kan begrijpen waarom ik niet eens was met de bedrag die ze me op hebben gelegd verder kon hij geen uitleg geven over waarom het bedrag zo hoog stond gezien ik nog binnen de twee maanden opzegtermijn heb op gezegd ze zijn er in elk geval mee eens dat het van hun kant niet klopt en gaan er nu stappen aan ondernemen ik stap verder naar de juridische loket om uit te zoeken hoe het zit want ik denk dat veel mensen er mee ens over zouden zijn dat je niet hoeft te betalen voor wat je niet hebt gebruikt dit soort praktijken komen ook voor bij makelaars in Nederland waarvan wij particulieren huurders constant mee te maken hebben
Ze zeggen Nederland wordt slimmer in welke opzicht is dat want ik snap het hele punt van ieder zou de kans moeten krijgen om te groeien als bedrijf maar niet door middel van een list mensen binnen te halen voor ze het weten zitten ze eraan vast met extra kosten waar ze niet op hadden gerekend in welke opzicht is dat dan wel goed en dat dat mag het wordt tijd dat er voor dit soort situaties waarvan ze ook telkens meer voorkomen maar ieder verschilt op zich als mens zij de hou ik rekening met me medemens iets dat tegenwoordig moeilijk te vinden is hier in dit land maar ja als een concurrerende bedrijf hebben ze geen tijd voor meeleven of begrijpen hoe het zit met hun klant nee betalen is betalen nou oke maar ik heb nog altijd geen Internet geen tv geen telefoon en dat allemaal omdat ik dacht dat tele2 even goed was als kpn.
Reputatie 7
2 maanden opzegtermijn???

Tele2 gaat het regelen, maar je gaat naar het juridisch loket???

(Tip: Leestekens en hoofdletters aan het begin van een zin maken je verhaal een stuk meer leesbaar!)
ik nog binnen de twee maanden opzegtermijn heb op gezegd

ze zijn er in elk geval mee eens dat het van hun kant niet klopt en gaan er nu stappen aan ondernemen ik stap verder naar de juridische loket om uit te zoeken hoe het zit want ik
Of er nou punten of wat bij staat er staat daar Nederlands tis mijn mening en in dit land
Heb ik mijn recht van meningsuiting wie daar niet van gediend is mag me er altijd op aan spreken of ik er naar ga luisteren dat bepaal ik dan zelf wat ik verder ga uitzoeken is puur voor mij om te weten want ik doe niet aan horen zeggen ik blijf door puzzelen tot ik na alle commentaar voor me zelf me eigen conclusie mag trekken
Reputatie 7
Badge +5
Tip jlthkoch, wat minder denigrerend kan ook.
Niemand is perfect, zelf ook even de moeite willen nemen om begrijpend te lezen zou je sieren.

Verder ga ik hier niet weer met je over in discussie.
Reputatie 7
Tip: Kijk jij eens naar de manier waarop jij zelf reageert in dit topic!

Wie heeft het erover dat iemand perfect is of moet zijn? Ik stel gewoon een aantal vragen en geef een tip om de tekst wat leesbaarder te maken! Is in het belang van de vraagsteller zelf...

Nogmaals: Jij wilt graag onzinnige discussies voeren. Ik heb daar geen tijd voor of zin in.
Tip jlthkoch, wat minder denigrerend kan ook.
Niemand is perfect, zelf ook even de moeite willen nemen om begrijpend te lezen zou je sieren.

Verder ga ik hier niet weer met je over in discussie.
Reputatie 7
Begrijpend lezen is moeilijk voor je. Het gaat niet om je mening, het gaat erom dat het in je eigen belang is om je tekst leesbaar te houden. Daar wordt je op aangesproken. Verder zit er inderdaad geen logica in je verhaal, en ben je niet in staat om een conclusie te trekken.
Of er nou punten of wat bij staat er staat daar Nederlands tis mijn mening en in dit land
Heb ik mijn recht van meningsuiting wie daar niet van gediend is mag me er altijd op aan spreken of ik er naar ga luisteren dat bepaal ik dan zelf wat ik verder ga uitzoeken is puur voor mij om te weten want ik doe niet aan horen zeggen ik blijf door puzzelen tot ik na alle commentaar voor me zelf me eigen conclusie mag trekken
ik heb geen tijd om te gaan zitten discussiëren met stereotype mensen
Punten en komma's gebruik ik waneer ik dat wil want me tijd verspillen op deze forum nee bedankt ik heb een leven
Of er nou logica in mijn verhaal zit of niet dat bepaal ik
En verder zal ik zelf wel moeten met mijn problemen dus nogmaals bedankt voor de advies
Of het bruikbaar is dat betwijfel ik maar het heeft me wel inzicht gegeven over hoe mensen hierover denken
Wat ik verder ga doen of uitzoeken hou ik maar voor mezelf
Wat ik nu hierbij wil zeggen en nogmaals vraag ik het
Waarom moet ik betalen voor iets dat ik niet heb gebruikt
Als het wie van ons dan ook overkomt dan wordt er niet over gesproken
Of het nou om tele2 gaat of welke andere bedrijf dan ook
Niemand wilt onnodig geld verliezen op iets dat je niet verwacht
Blijkbaar het is mijn schuld dat ik dacht dat tele2 net zo goed is als de concurrent
En gezien de opmerkingen hier nodig ik wie van jullie ook uit om mijn maandelijkse lasten te betalen
Want gezien de steun dat een bedrijf krijgt voor het afdwingen van geld
Van iemand die niet van hun service gebruik heeft kunnen maken
Ivm mijn opzeggen van het abonnement na dat er allerlei problemen waren geconstateerd
Vindt ik totaal een steun van mijn medemens nou dames en heren
Leven kan soms nare wendingen krijgen ik voor een hoop iedereen het beste toe
Maar gezien de steun die ik kreeg voor dit soort situaties kunnen jullie je verzekeren
Dat als het ooit jullie overkomt dat ik ook net zo hard me rug toe zal keren
Reputatie 7
Badge +5
Tip: Kijk jij eens naar de manier waarop jij zelf reageert in dit topic!
Klopt, kijk ook waar ik gestopt was (sociaal werk), daar moest jij nog even uithalen dat de persoon even wat beter moet gaan schrijven omdat jij niet lezen kan.
En daarna nog gewoon doorgaan dat de persoon niet begrijpend kan lezen en geen conclusies kan trekken ?
Dus niets onzinnige discussie willen voeren, ik spreek je aan op je fatsoen.
Over begrijpend lezen gesproken.