beantwoord

TV zenders

• 7 juli 2015
  • 28 reacties
  • 2125 x bekeken

Hallo,
herkenbaar verhaal. Decoder in de loop van de dag op blauw aangetroffen. Om 20.00 uur wilde ik tv aanzetten. Op de zenders 1 t/m 10 geen beeld en geluid. Vanaf 11 doen alle zenders het prima. alle kabels los gehad, maar probleem niet opgelost. Wie helpt?
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 14 juli 2015, 12:13

He Abonnement!

Je hebt waarschijnlijk nu te weinig bandbreedte om HD-zenders te kunnen ontvangen, maar dit zou ik even moeten checken in ons systeem. Kan je daarom je NAW-gegevens en klantnummer sturen in een privébericht? Verder raad ik je aan om tot die tijd je zendervolgorde aan te passen, zoals ook in het topic is uitgelegd. Je kan deze zenders dan naar voren halen. In het topic staat uitgelegd hoe dit moet.

@stokhemc & hsgirl6: Ik wil jullie beide vragen een eigen topic te openen. Het gesprek blijft op die manier voor iedereen overzichtelijk. Dank je wel!

@alle forumleden: ik heb een aantal van jullie reacties verwijderd, omdat het off-topic is. Kunnen jullie het allemaal beschaafd houden!:)

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +5
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/hd-zenders-voortaan-vooraan-zenderlijst-44715

Update 7-7-2015 14:30:
Mocht je na vandaag ineens problemen ervaren met je Tv dienst, probeer dan eerst de decoder te resetten. De decoder herstart je als volgt:
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact.
- Wacht 1 minuut.
- Steek de stekker opnieuw in het stopcontact.
Bedankt, maar helaas ...
Wel beeld vanaf zender 11. 1 t/m 10 laat allen zien welke zender en wat er te zien zou moeten zijn.
Ik baal hier echt van. Zowel decoder als modem diverse keren geconfronteerd met enkele minuten geen stroom, maar het probleem is er niet mee opgelost.
Same problem hier
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Abonnement!

Het lijkt erop alsof je niet genoeg bandbreedte hebt om de HD-zenders te kijken. Je kan de normale SD-zenders nog wel kijken. Ik raad je aan om je zendervolgorde weer te wijzigen. Op deze pagina over de zenderwijziging staat uitgelegd hoe je de zendervolgorde weer aan kan passen. Je kan de SD zenders dan weer naar voren halen.

@stokhemc: Mocht jij precies hetzelfde probleem hebben, volg dan even mijn advies op. Heb je een ander probleem of nog een andere vraag, dan wil ik je vragen om een eigen topic te openen. Dit houdt het gesprek overzichtelijk.

Groetjes,
Su Ling

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 6
Badge +5
Dat kleine verschil? Dat zou wel een wonder zijn als dat het probleem was Su Ling. :D
SD is 3,7 Mb, en HD gemiddeld 4,2. Dat scheelt dus 0,5 Mb!
Meen je dat nou serieus? :8
Beetje raar.... dat van die bandbreedte is me wel duidelijk. Alleen draag je niet bij aan een correcte oplossing, Su Ling.

Voor de update had ik GEEN problemen met mn Internet, tv enz. KPN monteur die bijna een jaar geleden hier is geweest, heeft 14mb gemeten van de 20 die ik zou moeten hebben. Ik haal praktisch via draadloos 12mb, nu nog niet eens 5mb!

Probleem is toch echt de update geweest! Alles al gereset, tot de instellingen op de telefoons aan toe. Dus een verhaaltje van zenders herschikken is NIET de oplossing!
Geachte mevrouw Su Ling,

Helaas, ben zeer teleurgesteld over uw reactie.
Sinds de update kan ik geen tv meer kijken en voel ik me met een kluitje in het riet gestuurd.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend met een heldere oplossing te komen.
Voorlopig al 2 avonden geen tv door een update van Tele2.
Ik hoor graag van u.
Reputatie 6
Badge +5
2 avonden geen tv? Vanaf nummer 11 deden ze het toch? :8
Nah die 0,5 mb verschil lijkt me echt het probleem niet,
dus ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. :)

Wel weer apart dat door zoiets simpels een storing ontstaat....:?
Hallo Tele 2,

Derde avond geen tv!
Wordt er nog een actie ondernomen?
Het veranderen van de zendervolgorde levert geen beeld op!
Tele2. ..... help??
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Abonnement!

Bedankt voor je reactie! Je gaf eerder aan dat je vanaf zender 11 wel zenders kon zien en nu geef je aan dat je helemaal geen tv meer hebt. Wat is het nu? Dat is mij nu onduidelijk. Ik raad je aan om het volgende topic even door te nemen. Hier staat ook uitgelegd hoe je de zendervolgorde kan aanpassen.

@stokhemc: het was mij in je eerdere bericht niet duidelijk dat het bij jou ook om internet ging. Ik raad je aan om even je eigen topic te openen, dan lopen de gesprekken niet door elkaar heen.

Groetjes,
Su Ling
Bij deze, als het je nog niet duidelijk is, ik heb hetzelfde probleem. Anders zou ik toch niet in dit topic reageren??
En niet komen met weer een antwoord wat je eerder gaf over het herschikken van de zenders. Duik in de techniek. Herstarten van modem en decoderen is ook geen antwoord, want dat is ook al allemaal gedaan. Standaardmethodiek noemen ze dat, daar is de gebruiker aan gewend met tele2.

De fout zit hem in de update, als je het voor zover nog niet duidelijk is. En anders verzoek ik je, om dit topic aan iemand met technische kennis over te laten.
Reputatie 7
Badge +5
Voor de goede orde, dit zijn de "waarschijnlijke oplossingen" die de technische dienst voorkauwt.
Moderators rest niets anders dan vragen of je dit of dat al geprobeerd hebt, wachten is op een klant die een Eureka momentje heeft en DE oplossing meld, daar kan de technische dienst iets mee. ;)
En anders verzoek ik je, om dit topic aan iemand met technische kennis over te laten.
Mevrouw Su Ling,

Ik ontvang geen beeld op mijn HD zenders. Vanaf zender 11 (geen HD) heb ik wel beeld, maar helaas zijn dat geen zenders waar ik iets mee heb. Als ik mijn HD zenders verplaats naar geen HD zenders, heb ik nog geen beeld. Uw advies, topic e.d zijn leuk bedacht, maar werken niet en ik heb er niets aan.
Ik wil gewoon graag een oplossing die werkt. Ik wil gewoon mijn huidige HD zenders kunnen bekijken.
Als abonnee betaal ik voor iets, u voert een update uit en de klant zit met een probleem.
Ik wil gewoon dat het op afzienbare termijn opgelost wordt.
En ik verwacht dan ook vandaag nog een actie!
Bombarie, bedankt voor je reply, alleen vind ik het raar, dat je suggereert dat de oplossing van de klant uit moet komen en niet vanuit tele2. Is niet slecht wat je doet, maar zegt meer over de TD van tele2, dan over jouw suggestie.

Kluitje het riet in verhaal van tele2. Kunnen jij en Su Ling niets aan doen, jullie proberen ook naar beste weten te handelen , maar ik neem aan, dat je niet 2x dezelfde hopeloze oplossing geeft, zoals Su Ling eerder deed?

De TD van tele2 is ruk, zoals blijkt. En waarschijnlijk heb jij zelf thuis iets kwalitatief beters dan tele2, maar neemt niet weg, dat de TD wel zelf eens wat actiever hier op dit forum moet gaan rondsnuffelen.

Het probleem van HD-zenders 1 tot 10 met zwart beeld is niet simpel af te wimpelen Door TD met " moeten ze maar even opnieuw rangschikken ", want het probleem ligt na de update bij de algehele bandbreedte, hetgeen om zeep geholpen zou kunnen zijn Door die update, waar geen verdere specifieke info over is.

Update teniet doen helpt, want in mijn herinnering had ik wel de hd zenders hiervoor en herindelen kan ik zelf zonder update
Reputatie 7
Badge +5
Niets meer niets minder, ik ben ook maar consument net als jij.
Ik verduidelijkte alleen de werkwijze van Tele2, fout ligt nooit bij Tele2.
Kluitje het riet in verhaal van tele2.
Ik zit precies met hetzelfde probleem. Dinsdag naar Tele2 gebeld en de meneer aan de telefoon zei dat ik 13 mb moet halen, maar dat ik maar 5 mb haal. Dit gebeurde waarschijnlijk al maanden, maar hij kon maar een maand terug kijken. Daardoor kan ik de hd zenders niet kijken. Woensdag is de monteur langs gekomen en zei dat de lijn perfect in orde is. Het kan dus niet aan de bekabeling liggen. Hij gaf aan dat Tele2 de snelheid waarschijnlijk afknijpt. Donderdag weer gebeld met Tele 2, want ik had nog steeds geen tv. En al 2 keer bijna 20 minuten aan de lijn gehangen! Ik zou die dag nog terug gebeld worden door de technische dienst. Vandaag nog steeds niks gehoord en ik vertik het om weer 20 minuten aan de lijn te hangen en van een koude kermis thuis te komen! En ik zit ondertussen al 4 dagen!!!! zonder tv.....Tele2 doe hier iets aan, want anders stap ik (na 4,5 jaar) over op een andere provider!!
Reputatie 6
Badge +5
Foutje van Tele2 in de configuratie of zo? Ik heb er meer gezien die ineens maar 5 Mb hadden.
Ze wilden 5 Mb voor tv reserveren maar per ongeluk 5 Mb voor de hele verbinding gedaan? :8
En dan kan bij die mensen geen HD.....

Ik gok maar wat hè, maar doen ze bij Tele2 ook vermoed ik. 😃
Reputatie 7
Badge +5
Heb jij al die maanden storingen ervaren ?
De ene onzin na de andere word er bedacht.

Dinsdag naar Tele2 gebeld en de meneer aan de telefoon zei dat ik 13 mb moet halen, maar dat ik maar 5 mb haal. Dit gebeurde waarschijnlijk al maanden, maar hij kon maar een maand terug kijken.
Reputatie 7
Dit topic gaat over TV-zenders, en jij hebt het over problemen met internet. Dat is dus het verschil! Heb je nu al een eigen topic geopend of wil je alleen maar even zeggen dat je het zelfde (?) probleem hebt?
Bij deze, als het je nog niet duidelijk is, ik heb hetzelfde probleem. Anders zou ik toch niet in dit topic reageren??
Bombarie, wat doe jij dan zoal, als je problemen ervaart? Voordat we elkaar hier verder gaan zitten bitchen. Daar is niemand mee geholpen. Hsgirl, een KPN monteur spreekt ook maar op basis van een observatie, maar kan daarmee geen uitspraak doen over "knijpen" van de bandbreedte. ...

Het meest waarschijnlijke zit hem ws toch in de update, die niet goed uitgerold is bij een groot deel van de mensen, kennelijk.

Er zit niets anders op dan toch maar met tele2 te bellen, want ik denk niet, dat we er als eindgebruikers onder mekaar uit zullen komen.

1 punt wil ik wel benadrukken: tele2 had de verwachting, dat de update goed zo verlopen en heeft dus deze uitgerold, niet wetende, wat voor impact dit zou hebben op mensen met een lagere bandbreedte. Zeker niet, als je thuis ook nog eens wat andere apparaten hebt draaien.
Ik praat het niet goed van de tele2 en dat is ook allesbehalve mijn insteek, maar denk ook dus even hierom..
Reputatie 7
Beste "Abonnement", ik zag in een ander topic staan dat Tele2 een email heeft gestuurd m.b.t. dit probleem. Kennelijk aan een deel van de klanten, want ik heb de email niet gehad (net als de rest van de Tele2-klanten die ik ken) en wellicht staat hierin de oplossing, ook al is het vreemd dat die paar mb extra die een hd-zender verbruikt voor dit soort problemen kan zorgen!

Link naar topic: https://forum.tele2.nl/tv-187/hd-zenders-werken-niet-niet-nieuwe-hdmi-kabel-zit-44824
Ondertussen al weer 2 keer gebeld met Tele2. Gisteren kreeg ik ook nog zo'n brutale aap eraan die me voor leugenaar uitmaakte. Ik werd helemaal niet verder geholpen door hem. De technische dienst zou me donderdag terug bellen, maar tot op heden niks gehoord. Gisteren zei die jongen aan de telefoon dat ik diezelfde dag nog terug gebeld zou worden. Vandaag kreeg ik van Tele2 te horen dat de technische dienst helemaal niet werkt in het weekend. Wie is dan een leugenaar? Ik heb maar meteen mijn abonnemnt opgezegd en ik stap fijn over. Ik zit ondertussen al 6 dagen zonder tv en nog steeds geen oplossing vanuit Tele2...
Reputatie 7
Badge +5
Jij, opzeggen kan niet op zondag ;)
Vandaag kreeg ik van Tele2 te horen ..............
Wie is dan een leugenaar?
Ik heb maar meteen mijn abonnemnt opgezegd