beantwoord

TV / Internet werkt niet naar behoren i.c.m. Powerplugs

• 8 april 2018
  • 6 reacties
  • 262 x bekeken

Alles zit bij ons aangesloten met Powerplugs, dit werkte in onze vorige woning, vandaar ook besloten dit mee te nemen naar onze nieuwe woning, helaas begon daar de ellende.

Ik ben op dit moment met iemand in contact, en het blijkt waarschijnlijk aan de powerplugs te liggen. Nieuwe toegestuurd gekregen, werkte 2 weken goed en nu begint de ellende weer. Meerdere keren per dat loopt de TV vast of valt uit, dan moet alles opnieuw opgestart worden en soms wel meerdere keren voordat alles weer werkt. Ook hebben wij opeens problemen met onze WIFI, vanaf 00.00 uur tot 06.30 uur valt de WIFI op al onze apparatuur uit en na 06.30 uur werkt het weer (dit weet ik, omdat wij een kleintje hebben die snachts nog wel eens wakker wordt).

Kortom! Ik wil graag dat er iets aan gedaan kan worden, uiteraard werkt alles met kabel perfect. Maar ik ga niet weer een heel mijn huis verbouwen om boven en beneden een kabel aan te leggen, dan wordt het toch echt overstappen naar een andere provider, want dit ligt allemaal netjes klaar qua aansluiting.

Iemand hier nog tips of ideeen voor ons? Ben er inmiddels wel klaar mee!
icon

Beste antwoord door Gela 8 april 2018, 10:59

Wat de wifi betreft: Modem staat in de eco stand. Druk maar op de knop dan is hij aan. Kun je in het menu permanent ook instellen.

Je Powerplugs kun je proberen eens even echt te resetten met de 3 keer 30 methode. Grote kans dat ze dan wel goed werken.
1. Laat ze beide aangesloten en pak je stopwatch in je mobiel, druk nu de resetknop exact 30 seconden in.
2. Haal hem nu 30 seconden van de stroom af en blijf de resetknop ingedrukt houden.
3. Nu weer aansluiten op de stroom en ook 30 seconden ingedrukt houden.
Doe dit ook bij de andere adapter en ze zijn volledig volgens fabriekspec’s weer ingesteld.
Nu zouden ze goed moeten werken. Ook kun je nog een ander stopcontact proberen, doet ook vaak wonderen. De kunst is om op dezelfde stroomgroep te komen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge +2
Wat de wifi betreft: Modem staat in de eco stand. Druk maar op de knop dan is hij aan. Kun je in het menu permanent ook instellen.

Je Powerplugs kun je proberen eens even echt te resetten met de 3 keer 30 methode. Grote kans dat ze dan wel goed werken.
1. Laat ze beide aangesloten en pak je stopwatch in je mobiel, druk nu de resetknop exact 30 seconden in.
2. Haal hem nu 30 seconden van de stroom af en blijf de resetknop ingedrukt houden.
Doe dit ook bij de andere adapter en ze zijn volledig volgens fabriekspec’s weer ingesteld.
Nu zouden ze goed moeten werken. Ook kun je nog een ander stopcontact proberen, doet ook vaak wonderen. De kunst is om op dezelfde stroomgroep te komen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoe is de meterkast afgezekerd? als dat in de nieuwe situatie 3x25A is en de powerplugs staan op twee verschillende fases, gaat het nooit goed werken.
Hoe is de meterkast afgezekerd? als dat in de nieuwe situatie 3x25A is en de powerplugs staan op twee verschillende fases, gaat het nooit goed werken.

Ik heb totaal geen flauw idee! Maar ik had over alles beter geinformeerd willen worden als in dit zo hoor, moet nu echt alles uit de kast trekken om zd te laten werken!

Ik heb dit toegepast en nu werken ze helemaal niet meer!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Ik zag dat je al met de klantenservice gebeld had omtrent je poweplugs.
Ze lijken niet werken zag ik? Dat is niet echt fijn.. Maar je mocht je het bedrag van de powerplugs terug toch?

Groetjes,

Mario van Tele2
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb niks meer van je gehoord! Ik ga dit topic dan ook sluiten!