TV decoder werkt slecht

• 20 februari 2020
  • 9 reacties
  • 404 x bekeken

Hallo, al langer hebben wij problemen met een vastlopende, zich zelf herstartende tv decoder. Het lijkt gerelateerd met opnemen te zijn. Sinds kort is er een probleem bij. We kunnen niet meer opnemen en tegelijkertijd een ander programma kijken. De decoder geeft aan dat het maximum aantal kanalen is bereikt. Dat terwijl er slechts 1 opname wordt gevraagd terwijl er wordt gekeken naar een ander kanaal. wat kan er aan de hand zijn?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hé Daan20,

Lastig die storingen, ik kan me voorstellen dat je dit graag snel opgelost ziet. Ik kan je daarbij helpen maar moet je dan eerst vragen om een privébericht naar mij te sturen met onderstaande gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050]Privébericht naar Kevin[/url]. 

Kun je daarnaast alvast vertellen van welke merk de voeding is van de decoder? Heb je ook haperingen met internet wanneer de TV wegvalt of zie je iets gebeuren op de lampjes van het modem?

Ik wacht op je bericht, bedankt voor je medewerking!

Groet, Kevin

Helaas heb ik last van precies hetzelfde probleem.

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor je bericht Daan20.

Ik heb je verbinding nagekeken en de snelheid is 68,5 mbit download waarbij de maximaal haalbare snelheid op je adres 69mbit is, bijna perfect dus. Er zitten wel een paar fouten op de verbinding maar niet zoveel dat je daardoor problemen zou mogen ervaren. Wat je mij echter verteld hebt is dat je een Sunfone voeding hebt en het is gebleken dat dit merk vaak voor storingen zorgt. Ik heb  een nieuwe voeding naar je gestuurd en ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is, laat je het weten?

@Merel787  Lastig dat je hier ook mee te maken hebt. Omdat je nu in het topic van Daan20 gepost hebt zou ik je willen vragen een eigen topic te openen zodat het overzicht in topics bewaard blijft en je persoonlijk verder geholpen kunt worden aan een oplossing.

Ik heb je verbinding nagekeken en de snelheid is 68,5 mbit download waarbij de maximaal haalbare snelheid op je adres 69mbit is, bijna perfect dus. Er zitten wel een paar fouten op de verbinding maar niet zoveel dat je daardoor problemen zou mogen ervaren. Wat je mij echter verteld hebt is dat je een Sunfone voeding hebt en het is gebleken dat dit merk vaak voor storingen zorgt. Ik heb  een nieuwe voeding naar je gestuurd en ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is, laat je het weten?

@Merel787  Lastig dat je hier ook mee te maken hebt. Omdat je nu in het topic van Daan20 gepost hebt zou ik je willen vragen een eigen topic te openen zodat het overzicht in topics bewaard blijft en je persoonlijk verder geholpen kunt worden aan een oplossing.

Dag Kevin, bedankt alvast. Ik ga het proberen zodra ik de voeding ontvang. Wordt vervolgt.  Groet

Dag Kevin, bedankt alvast. Ik ga het proberen zodra ik de voeding ontvang. Wordt vervolgt.  Groet

Hallo Kevin, Tot dusver nog niets ontvangen van Tele2. Groet

Reputatie 5
Badge +2

Hé Daan,

Ik heb het voor je nagekeken en ik ben bang dat er iets misgegaan is. Ik heb nogmaals een opdracht geplaatst om z.s.m. een nieuwe voeding jouw kant op te krijgen en ik zal blijven kijken of het nu wel goed gaat. Sorry voor het langere wachten!

Groet Kevin

Hoi Kevin,

Inmiddels de nieuwe voeding ontvangen en aangesloten. Helaas bij de eerste opname waarbij tegelijkertijd naar een andere zender werd gekeken haperingen / slecht beeld en uiteindelijk crash en herstart van de tv decoder:-(

Zolang we 1 programma opnemen en verder kijken gaat het goed. Zodra we iets opnemen en iets ander willen kijken of zappen dan gaat het snel mis. Heb je nog andere tips?

Groet,

Daan

Reputatie 5
Badge +2

Jammer dat het probleem nog niet is opgelost Daan.

Ik heb weer even gekeken naar je verbinding en zie een aantal mogelijke oorzaken. Ten eerste lijkt het erop dat je de decoder via een eigen router hebt aangesloten. Zou je willen testen om de decoder rechtstreeks met 1 kabel op het modem aan te sluiten? Dus ook zonder homeplugs o.i.d. Ik wil je dan ook direct vragen om geen andere apparaat op het modem aan te sluiten om eventuele invloeden van eigen apparaat ook uit te sluiten. Koppel dus alle internet kabels los van het modem behalve die naar je decoder gaat en zet wifi uit via de wifi knop op het modem.

Laat je weten hoe het gegaan is?

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb niets meer van je gehoord Daan, ik ga het topic daarom sluiten.

Als er nog vragen zijn klik dan hier om een nieuw topic te openen