TV decoder valt steeds uit

• 14 september 2019
  • 8 reacties
  • 281 x bekeken

We hebben sinds 10 weken een nieuwe TV decoder. Deze werkt helaas alleen niet stabiel genoeg, elke avond lijkt deze wel vast te lopen en start zichzelf dan opnieuw op, is dan ook alle instellingen kwijt, zoals favorieten zenders, opname planning etc. dit gebeurt bijna elke avond wel 1 maal. Vaak precies op een moment midden in een film en niet in een reclame. Zul je net zien.

Wat is hiervoor de oplossing? Want bijna elke avond opnieuw opstarten lijkt mij niet wenselijk. En ook alle instellingen kwijt zijn. Ik hoor of zie het graag.

Alvast bedankt.

Groeten,
Rick Ordelman

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zou je onderstaande reset eens willen uitvoeren?

TV ontvanger
1. Haal de TV ontvanger van de stroom af.
Ontkoppel de netwerkkabel tussen de TV ontvanger en het modem.

Modem
2. Haal het modem van de stroom af en sluit deze na 10 seconden weer aan.
Wacht tot het modem volledig is opgestart en werkt.

TV ontvanger
3. Sluit de netwerkkabel tussen de TV ontvanger en het modem aan (zorg dat er geen PowerPlugs zijn aangesloten).
Sluit de TV ontvanger aan op stroom.
Is de TV ontvanger via de Scartkabel aangesloten? Druk tijdens het opstarten van de TV ontvanger op de "OK" en blijf deze ingedrukt houden
Hoi Michiel, heb de reset direct uitgevoerd en een aantal dagen aangezien. Vanavond drukte ik op het opnemen van een programma en weer zwart scherm en starte opnieuw op. Dus nog niet stabiel zeg maar. Grt Rick
Reputatie 2
Badge +1
Is de decoder rechtstreeks aangesloten op het modem? Valt het internet op meerdere apparaten uit of alleen op de decoder?
direct op de modem aangesloten. de andere apparaten doen het prima, alleen de decoder niet. Grt Rick
Reputatie 2
Badge +1
In dat geval ontvang ik graag je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht. Privébericht naar Michiel
Reputatie 2
Badge +1
Is het probleem met de nieuwe decoder verholpen?
Hoi Michiel, we hebben het probleem niet meer gehad na de installatie van de nieuwe decoder. Dus het lijkt erop dat dit goed gaat. Nu moet ik eerlijk zijn, we kijken ook niet elke avond tv. Groeten, Rick
Reputatie 2
Badge +1
Aangezien het met de nieuwe decoder is opgelost ga ik het topic sluiten.