TV decoder start wel op maar laadt geen EPG/zenders

• 12 december 2016
  • 6 reacties
  • 322 x bekeken

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een storing met de TV decoder: geluid en beeld vielen ineens weg. De EPG wordt niet meer geladen en bij het kiezen van een zender verschijnen er rechts boven in beeld 3 vraagtekentjes en verschijnt de tekst: Kon niet afstemmen op de zender. M.b.v. klantenservice diverse stappen doorlopen (modem reset, decoder reset etc.). Conclusie: de storing wordt doorgezet naar het hoofdkantoor/TD. Het kon wel 6 werkdagen duren (voordat het zou worden opgepakt). Een tweede telefoontje een dag erna werd dit door de medewerker bevestigd. Onbegrijpelijk dat dit niet anders opgelost kan worden door of een monteur of een nieuwe decoder op te sturen!
Het zou een storing in het signaal zijn echter internet en bellen werken prima, via de TV decoder zijn alleen lokale radio-/TV-zenders te ontvangen. TV gemist werkt ook gewoon.
Advies medewerker: TV kijken via de Tele2 app. Goed bedoeld maar werkt niet op Windows Phone/tablet.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Het is zeker een storing in het signaal, de EPG wordt d.m.v een aparte stream aangeboden.
Ik dacht eigenlijk dat die storing erbij Tele2 allang uit was, door toedoen van een update,..
Helaas kan alleen Tele2 hierin wat voor je betekenen, en de tip van de tele2 app is natuurlijk een lachertje,..
Je betaald voor een goed werkende dienst, en Tele2 zal dat in een reële tijd moeten oplossen, zo niet? dan kan je ze in gebreke stellen en kan je overstappen, niet te hopen dat het zover gaat komen,..
Maar wees alert, en laat je niet met een kluitje,...
Het is zeker een storing in het signaal, de EPG wordt d.m.v een aparte stream aangeboden.
Ik dacht eigenlijk dat die storing erbij Tele2 allang uit was, door toedoen van een update,..
Helaas kan alleen Tele2 hierin wat voor je betekenen, en de tip van de tele2 app is natuurlijk een lachertje,..
Je betaald voor een goed werkende dienst, en Tele2 zal dat in een reële tijd moeten oplossen, zo niet? dan kan je ze in gebreke stellen en kan je overstappen, niet te hopen dat het zover gaat komen,..
Maar wees alert, en laat je niet met een kluitje,...

Vandaag toch maar even met de kabels aan het stoeien geweest n.a.v. je reactie. Kabel van modem naar eigen router aangesloten op de decoder. Kreeg in eerste instantie alleen de EPG geladen maar geen beeld.
Reset-procedure zoals eerder beschreven doorlopen en ja hoor: we hebben weer beeld. Fingers crossed...
Overigens maandag een SMS gehad van Tele2 dat de storingsmelding in behandeling is genomen.
Ben in elk geval allang blij dat het weer werkt.
Topic mag m.i. worden gesloten. Problemen zijn definiet opgelost.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is mooi. Jammer voor help2014. Die dacht weer een klant voor Ziggo te hebben gewonnen door weer iemand te adviseren maar in gebreke stellingen te versturen..
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een storing met de TV decoder: geluid en beeld vielen ineens weg. De EPG wordt niet meer geladen en bij het kiezen van een zender verschijnen er rechts boven in beeld 3 vraagtekentjes en verschijnt de tekst: Kon niet afstemmen op de zender. M.b.v. klantenservice diverse stappen doorlopen (modem reset, decoder reset etc.). Conclusie: de storing wordt doorgezet naar het hoofdkantoor/TD. Het kon wel 6 werkdagen duren (voordat het zou worden opgepakt). Een tweede telefoontje een dag erna werd dit door de medewerker bevestigd. Onbegrijpelijk dat dit niet anders opgelost kan worden door of een monteur of een nieuwe decoder op te sturen!
Het zou een storing in het signaal zijn echter internet en bellen werken prima, via de TV decoder zijn alleen lokale radio-/TV-zenders te ontvangen. TV gemist werkt ook gewoon.

Advies medewerker: TV kijken via de Tele2 app. Goed bedoeld maar werkt niet op Windows Phone/tablet.
Vreemd allemaal, dit gebeurd niet alleen bij deze provider maar ook bij die van mij dus het ligt aan die gene die de zendersdoor geeft aan de provider dus helemaal niet aan de verbinding of tv kastje
Heb zelf glasvezel dus men denkt deze dingen gebeuren niet meer bij mij, nou dus wel of je nu glasvezel of dsl hebt het maakt allemaal niets uit de vraag is ? van wie nemen de providers de zenders af??? daar ligt het grootste probleem