beantwoord

TV Achter secundaire router

• 6 november 2016
  • 4 reacties
  • 330 x bekeken

Goedemorgen allen!

Onlangs ben ik aangesloten bij Tele2. Nu heb ik een tweede router(Linksys e6300) achter de huidige Technicolor (die echt ruk is) geplaatst zodat het signaal nog enigzins degelijk is. Alleen werkt mijn tv niet achter die tweede router ( die ik tevens als switch gebruikt)

Ik heb de tweede router aangesloten op de lan 1 van de technicolor. Hij geeft super internet, de beloofde 100mbit haal ik bijna op wifi. En op technicolor slechts 20-max 30.

Mijn opstelling:
Technicolor -> Linksys -> TV Decoder.

Maar hij blijft hangen op Moment geduld aub.

Iemand een oplossing? Het lijkt mij dat dit toch gewoon moet werken?

Fijn weekend nog!
icon

Beste antwoord door Gela 6 november 2016, 11:22

Zoals je zelf al ontdekt hebt dat gaat niet werken.
TV en Internet hebben beide een eigen vlan en werken dan ook gescheiden van elkaar. Net als telefonie overigens.

De decoder voor je tv signaal moet rechtstreeks op de Technicolor worden aangesloten, welke lan poort maakt niet uit.

En je router is een goede keus omdat zo te doen. Je wifi bereik kan er aanzienlijk door verbeteren.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +2
TV en Internet hebben beide een eigen vlan en werken dan ook gescheiden van elkaar. Net als telefonie overigens.

De decoder voor je tv signaal moet rechtstreeks op de Technicolor worden aangesloten, welke lan poort maakt niet uit.

En je router is een goede keus omdat zo te doen. Je wifi bereik kan er aanzienlijk door verbeteren.

Hmm, vervelend. Nu zou ik NOG een kabel door moeten trekken? Want mn router hangt bij mn eet hoek en dat is al geen gezicht, laat staan een 2de erbij?

Weet jij een andere mogelijkheid?
Badge +2
Jawel, die vraag is al eens eerder voorbij gekomen. Op splitsen in 2 x4 aders is een mogelijkheid. Ergens onderin dit topic is het uitvoerig ter sprake geweest. @cloggy legt het goed uit hier.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822
Jawel, die vraag is al eens eerder voorbij gekomen. Op splitsen in 2 x4 aders is een mogelijkheid. Ergens onderin dit topic is het uitvoerig ter sprake geweest. @cloggy legt het goed uit hier.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-modem-plaatsen-zinvol-onzin-52822

Thanks!