beantwoord

Turkse TV zenders

• 2 juli 2015
  • 22 reacties
  • 2546 x bekeken

Beste Tele2,

U heeft recent de zender TRT uit uw assortiment gehaald.
Dit is de enige turkse zender die u kon leveren.

U bent 1 van de weinig aanbieders die geen Turkse pakket aanbied.
Snapt u niet dat met het weg halen van uw enige Turkse zender , dat u dan al uw Turkse klanten benadeeld?

Ik ben niet altijd tevreden geweest over Tele2, maar dit is wel de druppel.
Zodra mijn abbonement is afgelopen, dan zal ik naar een leverancier gaan die wel Turkse kanalen heeft in zijn assortiment.

Met vriendelijke groet,

E. Demirkaya
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 2 juli 2015, 20:56

Hoi Wiseguy,

Het klopt dat wij deze zender al een tijdje niet meer in ons pakket hebben zitten en ik kan me voorstellen dat je dit jammer vind wanneer je van Turkse afkomst bent. Voordat we dit hebben besloten is er onderzocht welke zenders onze klanten het liefst in het pakket willen hebben en daar zat deze zender helaas niet bij. Het zou jammer zijn als je om deze reden zou willen opzeggen 😞.

Fijne avond,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wiseguy,

Het klopt dat wij deze zender al een tijdje niet meer in ons pakket hebben zitten en ik kan me voorstellen dat je dit jammer vind wanneer je van Turkse afkomst bent. Voordat we dit hebben besloten is er onderzocht welke zenders onze klanten het liefst in het pakket willen hebben en daar zat deze zender helaas niet bij. Het zou jammer zijn als je om deze reden zou willen opzeggen 😞.

Fijne avond,

Velma
Ik ben ook een klant.
jullie Turkse leden zijn ook klanten.
Waarom is mij niets gevraagd?

Ook betwijfel ik of jullie iets aan de andere Turken hebben gevraagd, dus het woord onderzoek is niet accuraat.
Reputatie 7
Badge +5
Dit soort onderzoeken worden uitbesteed, die bureaus kiezen willekeurige klanten en ook geen klanten zonder hun gegevens in te kunnen zien.
Dus ook niet op nationaliteit en al helemaal niet op afkomst, daar zou U het toch wel mee eens moeten zijn.
Dat U dan net buiten zo'n onderzoek bent gevallen is in dit geval een kwestie van pech hebben.
Reputatie 7
Misschien is er zelfs geen fysiek onderzoek nodig geweest. Het zou mij niets verbazen als Tele2 in staat is te registreren op welke zenders wordt afgestemd (en op welke niet) en hoe vaak en dat men deze gegevens -anoniem- ook mag gebruiken.

Tele2 wéét welke films worden gehuurd, welke programma's worden gekeken via Programma Gemist, welke zenders worden bekeken en op welke tijdstippen er het meest gekeken wordt. Als men deze gegevens verzameld mag men deze gewoon gebruiken zolang deze niet naar individuele klanten te herleiden is. (Uiteraard geldt voor gehuurde films een iets ruimere registratie, omdat deze bij klanten in rekening moeten worden gebracht.)

Mijn vrouw zou graag méér Spaanstalige programma's zien, maar helaas. Het aanbod is bij álle providers (dit is eerder regel dan uitzondering) minimaal als het om bijvoorbeeld Turks- en Spaanstalige zenders gaat.

Ik kan me voorstellen dat zenders waar meer vraag naar is prioriteit hebben. Een optie is wellicht een satellietschotel aan het huis te hangen...
Reputatie 7
Badge +5
Zou kunnen, niet de handigste manier om uit te laten zoeken waar behoefte aan zou zijn.
Ik word ook weleens gebeld met vragen over telecomproviders in het algemeen.
Daar komen dit soort vragen aan bod, wilt U voetbal in het pakket ? nou nee...ga je door naar de volgende vraag.
Zeg je ja graag voetbal, dan krijg je weer de vraag 1, 2 of 3 zenders.
Tot slot word er gevraagd, wat mist U nog in de pakketten......
Zo worden er 1.000.000 huishoudens gebeld.
Reputatie 7
Niet de handigste manier, maar wel de goedkoopste 🙂 Zou toch jammer zijn als ze met al die gegevens die men toch al verzamelt niets doet.....

Maar dat bellen kan ook, maar bij mij (mensen zoals ik) maken anonieme bellers geen schijn van kans, want dat heb ik geblokkeerd.

Als ik me goed herinner heeft Tele2 enige tijd geleden een enquête gehouden onder (een deel van?) de klanten?
Reputatie 7
Badge +5
Geen idee, maar om te gaan zeggen dat bepaalde groepen uitgesloten zouden zijn van een/die enquête is spijkers op laag water.
Reputatie 7
Dat ben ik met je eens. Ik kan me voorstellen dat mensen van Turkse afkomst een klein deel vertegenwoordigen van de klanten van Tele2 en dat de overige klanten niet veel belang bij een Turkse zender hebben omdat het nu niet een taal is die lekker te begrijpen is voor mensen die niet van Turkse afkomst zijn 😉 in tegenstelling tot bijvoorbeeld Engelstalige zenders die voor een groot deel van de klanten wel te volgen zijn....
Reputatie 2
Badge
Bij Ziggo betaal je dan wel weer 7,95 euro extra per maand voor die Turkse zenders.
Maar als je echt geintreseerd bent in die kanalen is dat wel overkombaar. Alleen is Ziggo internet/bellen/tv 46 euro met het basis pakket i.p.v. 34 bij Tele2, dus eigenlijk betaal je dan 19,95 voor de Turkse zenders...
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen Wiseguy,

Ik denk dat de overige forumleden al een duidelijk antwoord op je vraag hebben gegeven. Kan ik je verder nog ergens mee helpen?

@overige forumleden; bedankt voor jullie duidelijke uitleg 🙂.

Fijn weekend,

Velma
Reputatie 5
Badge +3
Bij Ziggo betaal je dan wel weer 7,95 euro extra per maand voor die Turkse zenders.
Maar als je echt geintreseerd bent in die kanalen is dat wel overkombaar. Alleen is Ziggo internet/bellen/tv 46 euro met het basis pakket i.p.v. 34 bij Tele2, dus eigenlijk betaal je dan 19,95 voor de Turkse zenders...

Met de toevoeging dat je wel 40MB snelheid krijgt (geen tot verhaal), en bij het standaard tv pakket TRT en 60 digitale zender waarvan 27 in echt HD!!
Alles samengevat denk ik dat je in verhouding, kwaliteit/kwantiteit goedkoper uit ben, maar daar zullen de meningen wel over verschillen,.
Reputatie 6
Badge +5
Wat is 'echt HD' volgens jou dan? :8

Full HD is dat in ieder geval bij Ziggo ook nog niet. :D
Wel meer bandbreedte per zender (scheelt trouwens
wel per zender), dus in de regel wel mooier beeld.
Vooral bij snelle(re) bewegingen.

Maar soms is er ook bijna geen verschil te zien.
Er is hier nog een kabelverbinding (was nog aangesloten blijkbaar),
dus ik kan het mooi vergelijken met NPO 1 HD bijvoorbeeld. 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Wat is 'echt HD' volgens jou dan? :8

Full HD is dat in ieder geval bij Ziggo ook nog niet. :D
Wel meer bandbreedte per zender (scheelt trouwens
wel per zender), dus in de regel wel mooier beeld. :)
Vooral bij snelle(re) bewegingen.

Nou vooruit, 1080i-resolutie dan,.
Nog wat extra info, zover je dit nog niet wist,..:?
Kabel televisie heeft geen "glazen dak" zoals ADSL.
De toekomst van kabel televisie is Ultra HD (4K).
Televisies die deze kwaliteit kunnen weergeven zijn al beschikbaar tegen een betaalbare prijs.
Ultra-HD is momenteel al vrij bekend in Nederland en dat zal de toekomst worden.
De kabel kan deze toekomst zeker aan.
Reputatie 5
Badge +3

Maar soms is er ook bijna geen verschil te zien.
Er is hier nog een kabelverbinding (was nog aangesloten blijkbaar),
dus ik kan het mooi vergelijken met NPO 1 HD bijvoorbeeld. :)

Mag ik daar de voorzichtige conclusie uittrekken dat een bezoekje aan de opticien nu misschien een optie is?
Geintje hoor,.🆒
Reputatie 7
Badge +5
LOL, mag ik opmerken dat jouw gezichtsveld ook beperkingen heeft.
Ultra HD is nu al beschikbaar én verkrijgbaar op glasvezel 🆒
Google maar even welke provider het is én waar ik Ultra HD van ontvang 😉
Reputatie 6
Badge +5
Mag ik daar de voorzichtige conclusie uittrekken dat een bezoekje aan de opticien nu misschien een optie is?
Geintje hoor,.🆒
Is ook een optie.
Ik kies zelf dan liever voor een andere (glas)aanbieder,
waar ik vanaf 9 juli verbinding bij ga hebben. :D
En die de tv zenders zo doorgeven als dat ze
worden aangeleverd, sommige tot 14 Mb. :)
Da's trouwens meer dan mijn hele verbinding nu. :$

Tele2 hou ik er verplicht nog een tijdje naast. :8
Misschien is er zelfs geen fysiek onderzoek nodig geweest. Het zou mij niets verbazen als Tele2 in staat is te registreren op welke zenders wordt afgestemd (en op welke niet) en hoe vaak en dat men deze gegevens -anoniem- ook mag gebruiken.

Tele2 wéét welke films worden gehuurd, welke programma's worden gekeken via Programma Gemist, welke zenders worden bekeken en op welke tijdstippen er het meest gekeken wordt. Als men deze gegevens verzameld mag men deze gewoon gebruiken zolang deze niet naar individuele klanten te herleiden is. (Uiteraard geldt voor gehuurde films een iets ruimere registratie, omdat deze bij klanten in rekening moeten worden gebracht.)

Mijn vrouw zou graag méér Spaanstalige programma's zien, maar helaas. Het aanbod is bij álle providers (dit is eerder regel dan uitzondering) minimaal als het om bijvoorbeeld Turks- en Spaanstalige zenders gaat.

Ik kan me voorstellen dat zenders waar meer vraag naar is prioriteit hebben. Een optie is wellicht een satellietschotel aan het huis te hangen...
De meeste Turkse vrienden hebben al een satelite schotel om dat de meeste die ik spreek niet naar TRT willen kijken, maar naar andere turkse zenders.
Reputatie 5
Badge +3
LOL, mag ik opmerken dat jouw gezichtsveld ook beperkingen heeft.
Ultra HD is nu al beschikbaar én verkrijgbaar op glasvezel 🆒
Google maar even welke provider het is én waar ik Ultra HD van ontvang ;)

Heb zelf geen ultra HD scherm dus daar kan ik m'n gezichtsveld niet op testen, als Ziggo (toekomstmuziek) gaat uitzenden in ultra HD,...
Ja hoor is zeker niet meer dan dat het was 😉 maar het gezichtsveld is wel van dien aard dat de vroegere tele2 beelden een groot verschil vertonen met die van kabel, dat dan weer wel,.
Maar glas zit hier haast onder de stoeptegels, dus t.z.t. kan ik daar een helder/scherp antwoord op geven, mits de prijs verhoudingsgewijs gunstig is,.
Maar ik zit met 203/20 voorlopig wel goed hoor bij Ziggo 😳
Reputatie 7
Badge +5
Let op he, ook de kpn stream op glas blijft beperkt tot 12Mb, waar Tele2 op 8Mb zit, Vodafone op 15Mb.

Anyway.
Dus voor "buitenlandse" zenders ben je aangewezen op schotel
Reputatie 5
Badge +3
Let op he, ook de kpn stream op glas blijft beperkt tot 12Mb, waar Tele2 op 8Mb zit, Vodafone op 15Mb.

Anyway.
Dus voor "buitenlandse" zenders ben je aangewezen op schotel

Dit kan ook https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/turks/
De keuze is reuze
Wiseguy stuur je mij even een berichtje ik kan je helpen.
Wiseguy is sinds juli vorig jaar niet meer op het forum geweest . . . . . .🆒🆒